Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gerdadamen
#2644475
Joy is inmiddels bijna 5 maand en weegt 18,5 kilo.
Ik houd niet van te dikke honden maar vind Joy toch wat schraal, ze ziet er gezond uit je kunt de ribben niet zien wel voelen.
Mooie glanzende vacht, eet als een schooier.
Volgens de richtlijn zou ze bijna 650 gram per dag moeten krijgen, ze krijgt 750.
Waar vul ik nu mee aan, met welk soort vlees om haar iets meer vet op de botten te geven?
Door Martine-Tom
#2644482
Niet, als je dr te dun vind voer je gewoon meer, de richtlijn is niks meer dan dat, een richtlijn.
Dus als je de hond te schraal vind dan voer je gewoon meer  :)
Door Alba
#2644483
Inderdaad, ik zou ook meer voeren! Blijkbaar verbruikt Joy meer dan de richtlijn.
Als je BARFt van alles in dezelfde verhouding meer, eventueel vettere diersoorten zoals lam en eend. Als je KVV geeft, kun je ook vettere diersoorten kopen, meerdere merken hebben oa eend.
Door Martine-Tom
#2644492
gerdadamen schreef: Oke ik heb inderdaad in verhouding nu alle soorten meer, dus das goed, maar dan nog meer geven dan die 750 gram?
yep, probeer eens 850 gram  :)
#2646533
Aan welk percentage houd jij je? Tucker is bijna 5 maand en weegt ook zo'n 18kg, hij krijgt 6%, dat houdt in dat hij 1080 gr. per dag krijgt!
Dat is dus veel meer en hij is zeker niet dik. 6% is zeker wat een opgroeiende actieve hond kan gebruiken. In het begin zaten we zelfs op 7%. Dat is wel hondafhankelijk natuurlijk.
Door Lizzy
#2655079
gerdadamen schreef: Ik vul gewicht en gegevens in op de site hier de barfrekenhulp en dan kom ik op 3,5 % uit is 630 gram dagelijks.
Voor een hond van 5 maanden kan die 3,5% echt te weinig zijn. Daarom moet je ook echt met het oog voeren want dit zijn maar richtlijnen. Ik ging lekker richting de 4,5% a 5%. Ik houd van puppen met iets vet op de botten. Geen dikke pups maar slank/dun/schraal vind ik bij puppen helemaal niet ideaal. Ze hebben voldoende voedingsstoffen nodig om te groeien.
#2657431
Vind ik ook Lizzy vandaar dat ik al snel naar 750 gram per dag ben gegaan maar na al die tijd vond ik dat nog steeds niet echt aanzetten. Ben nu dus over gegaan op 335 gram, zit dus nu op een kilo per dag. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Voor het eerst heb ik nu ook hele hanenhalzen mee besteld wil dus eens wat vaker vleesbot heel gaan bij geven. Jullie nog tips welk vlees ik kan bijbestellen om mee te beginnen?
Door miik
#2658360
Ja, gewoon wat meer gaan geven. En als het dan wat te veel wordt voor 1 maaltijd, kan het nodig zijn om het weer even in 2 maaltijden aan te bieden.
Dingen die geschikt zijn om te beginnen zijn konijnkarkas/ribben (geen kopjes- die kunnen erg hard zijn), hazenribben, fazant/parelhoen/patrijs//duif/kwartel, tamme eende karkas/ nekken, kip/kipperuggen, pens, zalmlijven....
En dan vergeet ik vast nog het een en ander ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door