Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eva hoekstra
#2646211
Hallo,

Mijn teckeltje heeft van de week een darm operatie gehad nadat ze iets opgegeten heeft en vast zat in de darmen,
er is ongeveer 10cm darm verwijdert.
Gelukkig is ze gewent aan vers voer dat krijgt ze al vanaf pup af aan,
maar weten jullie iets wat ze voorlopig kan eten wat iets zachter is.
ze mag in ieder geval minimaal een half jaar geen botten hebben en heb al botmix vlees besteld.
maar misschien heeft iemand nog een ander idee?

gr eva en jade
Door El budha
#2646217
Hi Eva dat is schrikken.
Budha mijn duitse herder heeft vorig jaar een ileus gehad. Gelukkig hebben ze bij hem geen stuk van zijn darm verwijderd maar alles was wel open geweest om de verstopping te verwijderen.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 382.0.html

Budha kreeg eerst vloeibaar spul van de dierenarts. Daarna gekookte puppy kvv wat we langzaam hebben opgebouwd naar rauw zelf gemalen en daar weer rustig opgebouwd naar barfen.

Heel veel sterkte met het herstel
Door eva hoekstra
#2646221
Dank je wel,

ze zit voorlopig nog aan de laxatract, maar eet eigenlijk alweer alles van herby heb het begin deze week nog wat gemixt met yoghurt of water maar denk dat ze nu wel weer mee eet met de rest van de honden (behalve bot)
zo te horen maakt het nu niet veel verandering meer.
mn da weet niet zoveel van vers voer dus kwam ook niet verder dan een beetje zachter maken met water.

gr eva
Door Martine-Tom
#2646360
Ik zou zelf beginnen met een kvv of gemalen vlees en orgaan met eierschaalpoeder.
Ook vette dieren zou ik even vermijden afgaand op de ontlasting van de hond.

Mijn vorige kat heeft een darmresectie gehad (75 cm verwijderd) en je ziet aan de ontlasting heel snel hoe het gaat, hij kwam na een weekeind IC opname sterk vermagerd terug en had enorme darmkrampen, na een maand kon hij al weer redelijk zijn eten verdragen gelukkig (was nog een commercieel gevoerde kat, hij kreeg lichtverteerbare blikvoeding met water en wat koffiemelk).
Botten zou ik idd even vermijden, ik zou met iets als cb beginnen (diabeten variant ivm de rijst) dat is lekker fijngemalen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door