Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door LunaZia
#2643325
Onze hondjes krijgen KVV van Lotergering totaalvoer wild

• Fazant, hert, lama, wild konijn, haas en lam
• 15% orgaan, 18% botten en 67% spiervlees

Ik wissel niet af in verband met de allergie van onze oudste Cavalier (kip/rund).

Omdat ze ontslasting begonnen te eten, ben ik al wat gaan schuiven en krijgen ze naast de 200 gram (2x 100) KVV per dag (2% van het lichaamsgewicht) nu ook wat extra groente- of fruit.

Nou kunnen we bij het verkooppunt van het totaalvoer ook snacks krijgen. Nu zat ik er aan te denken om ze af- en toe eens een eendenkarkas, eendennek of zalmkop te geven als tussendoortje. Maar heeft dit veel gevolgen voor de KVV?

Ik heb ook eens rond zitten neuzen op dit forum, maar breng ik nu onze hondjes uit 'balans' door ze extra groente- of fruit te geven? Moet ik dit eigenlijk in bepaalde verhoudingen afwegen? Of kan het allemaal niet zoveel kwaad?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om een logisch schema te krijgen voor de hondjes.
Door charmed
#2643332
Er zijn wel veel meer mensen die een snack naast KVV geven, dus een eendenkarkas en of wat anders, dan kan heel goed. Ik geef zelf naast de KVV heel veel groente en fruit, gewoon omdat ze het lekker vinden, dus daar is ook niets mis mee.
Door LunaZia
#2643351
oke, gelukkig! Hier zijn de hondjes ook dol op groente- en fruit en vinden ze een stuk bot ook heerlijk!

Maar ik wil natuurlijk niet het hele patroon verstoren. Bedankt voor jullie reacties en fijn dat ik het gewoon zo door kan voeren.
#2645085
Aanvulling: Ook fruit gaat er hier goed in. Eigenlijk alle fruit, behalve druiven krijgt ze niet, want daar kunnen honden ziek van worden.

Als je nog wat extra's wilt geven, een rauw eitje is hier ook niet te versmaden en ook de yoghurtschaaltjes worden lekker uitgelikt.
Door M@rina
#2645364
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om 5 dagen alleen een goede kvv te voeren eventueel aangevuld met een groentenprutje. Als je dingen als karkasjes, nekjes etc. wil voeren dan zou ik dat 2 dagen per week doen i.p.v. een kvv maaltijd. De kans dat je dan bijv. te veel bot voert of te weinig spiervlees is minder groot. Effecten op de ontlasting zijn dan ook een stuk minder.

Zelf geef ik mijn honden door de weeks kvv en in het weekend krijgen ze barfhappen. bijv. kwartelkarkas met een rauw ei en soms wat gepureerde groente, of een kippenrug met wat spiervlees, of eendennekken met een beetje lamshart. Orgaan voeg ik niet zo vaak toe omdat dit al voldoende in kvv's zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door