Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2644846
Nadia schreef: Ah, Oke, wat ik zelf al dacht dus. In de aangebouwde garage is een optie. Of anders naar een slaapkamer .
we gaan het opnieuw proberen.. ik heb helemaal geen andijvie bedenk ik me net... Wil ik wel..
Heb ik voor je, Andijvie nummer 5  en winterandijvie  :) :)  Ik stuur ze meteen op, nog meer wensen??
#2645343
Mijn 'bak' is 80x40x40  ;D
Hij staat al buiten. Morgen hydro korrels kopen bij de aldi, potgrond hebben we nog, maar misschien nog een zakje bij halen, en dan kannie vol. Dan mogen de spinazie's eindelijk buiten gaan wonen  8)
#2645351
eelke schreef: Mijn 'bak' is 80x40x40  ;D
Hij staat al buiten. Morgen hydro korrels kopen bij de aldi, potgrond hebben we nog, maar misschien nog een zakje bij halen, en dan kannie vol. Dan mogen de spinazie's eindelijk buiten gaan wonen  8)
Lekker maatje  ;D ;D ;D  dat worden hele lange wortels  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: 
#2645400
eelke schreef: Mijn 'bak' is 80x40x40  ;D
Hij staat al buiten. Morgen hydro korrels kopen bij de aldi, potgrond hebben we nog, maar misschien nog een zakje bij halen, en dan kannie vol. Dan mogen de spinazie's eindelijk buiten gaan wonen  8)
Hoe ga je dat doen eelke?
Meng je die korrels gewoon door de aarde?
Ik zit nog steeds met de weerstand om een uur te rijden voor de vermicelli :P
Alles bij elkaar is het gewoon veel te duur. Ik moet dus maar zelf tuinaarde of potgrond of weet ik wat handig en goedkoop is gaan mengen. Maar ik weet niet goed wat.
#2645406
spreeuwtje schreef: Hoe ga je dat doen eelke?
Meng je die korrels gewoon door de aarde?
Ik zit nog steeds met de weerstand om een uur te rijden voor de vermicelli :P
Alles bij elkaar is het gewoon veel te duur. Ik moet dus maar zelf tuinaarde of potgrond of weet ik wat handig en goedkoop is gaan mengen. Maar ik weet niet goed wat.
Gewoon onderin had ik bedacht. En dan potgrond erop. Heb nog koeienmest korrel, die doe ik voor het idee door de potgrond. Ik gebruik ook geen vermicelli inderdaad :P vind ook alles best duur, maar de kuip die ik nu heb was 5 euro. Wel plastic...maar dat zijn de potjes en bakjes waar ik in zaai ook bedacht ik me.
Als vervanging van hydrokorrels kun je op zich ook kapotte bloempot scherven ofzo onderin doet.
#2645443
hannabelgje schreef: Wat is dan het nut van die hydrokorrels erin?
Als je geen vermiculiey wil gebruiken kun je er een mengsel van turf en compost in doen en vaker water geven. Ik zou er geen koemest in doen,dat is veel te scherp voor zaaigoed.
Die houden toch vocht beneden in de bak vast? Of moet je die juist mengen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door