Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door emdcr
#2644884
Ik ben op zoek naar wat meer variatie voor mijn Rusty! Tot nu toe krijgt ie voornamelijk lams, rund en kangoeroe als spiervlees, maar nu is ook kameel (jawel u leest het goed) ook best populair hier in hartje Australie.. Kangoeroe en kameel schijnen erg gezond vlees te zijn, en staat bekend om z'n weinig vet in het vlees.. Ze hebben dan ook speciaal 4 soorten gehakt voor huisdieren hier bij de slagers, kip, mengelsmoes van rund en lam, kangaroe en kameel.
Ik zat te denken om de kameel uit te proberen, is niet heel goedkoop maar voor de afwisseling misschien wel lekker en gezond.

Ook zit ik nog steeds te worstelen met vleesbot. Rusty krijgt voornamelijk kipkarkas en kippennekken. Andere botten zijn zeg maar meer recreatief. Is dat erg?? Ik had laatst gevraagd om konijnenkarkas en ik werd wel heel vreemd aangekeken.. 'Nee we verkopen alleen hele konijnen' Nou dat is prima, maar die zijn dus $14 per kilo... Dat is mij net iets te veel helaas. Misschien heel af en toe als een kado, want ikzelf eet ook geen konijn, het zou dan echt alleen naar Rusty gaan....

Is het dus erg als hij voornamelijk dus kip als vleesbot geef?? Verder zijn hier geen fazanten, of ander gevogelte (eend etc) te bekennen en ook geen hert of iets dergelijks, lastig lastig!!Ohhh en geiten worden hier ook niet gegeten!!! Of het is erg schaars, wat het dan ook weer duur zal maken.

Ribben kopen is ook niet mn sterkste kant, heb een aantal in de vriezer, waarbij sommige mij vertelden dat ze waarschijnlijk te hard zullen zijn, het zijn Beef ribben. Misschien moet ik dan toch es wat eierschalen beginnen te malen..  :(
#2644891
ja lastig probleem voor je , mooi zou zijn om wat meer soorten vleesbot te voeren maar wat er niet is kun je ook niet geven simpel , ik zit wel te denken wat er mogelijk bij jou wel te scoren is ... kleine knaagdieren ? ( muis , rat ed.) uhh lamsribben of koppen ( of zijn die niet te betalen /) vis ? ( zalmkoppen , sardienes )

als je buiten de kipkarkassen echt niet aan ander botwerk kan komen dan zou ik het daar gewoon op houden en vooral in je spiervlees en orgaan de afwisseling zoeken met andere diersoorten , nog een idee krokodil ?
#2645099
Als je echt heel slecht aan vleesbot kunt komen, dan zou ik denk ik geen eierschaalpoeder nemen als calcium bron, maar beendermeel.
Hier in Duitsland zijn veel kattenbarfers die dus geen tot weinig vleesbot voeren en dan beendermeel als calciumbron gebruiken (en tevens nog heel wat andere voedingssupplementen).

Hoe ziet dan eigenlijk een menu van DEr. Billinghurst eruit, hij is toch ook Australiër? (Sorry, ik heb al mijn info voor kattenbarf van BP en ben dus niet echt op de hoogte van de barf-goeroes omdat mijn barfgoeroes hier op BP huizen ;) )
#2645113
Hoi en welkom nog!

ben 2 jaar terug in australië geweest en ook thuis bij mensen met honden. die kregen grotendeels van dat kant en klare vers uit de koelvitrine's in de supermarkt, maar ook (roadkill of geschoten) kangaroe en lam vleesbot (mensen met een voor australische begrippen kleine schapenboerderij). ik kan me voorstellen dat kangaroe voorpoten van jonge dieren best goed te voeren zijn? ik bedoel, het is dan wel een groot beest, maar die voorpoten, dat is eigenlijk niet echt dragend bot.

kameel lijkt me inderdaad mooi vlees om te voeren!

(lees net je voorstel berichtje, 2 dagen rijden naar de stad... ik kan nog steeds helemaal weg dromen bij terug denken aan de bizarre leegte van de outback!)
#2645116
Zijn die konijnen inclusief kop? Zo niet. Vraag dan aan die slager of hij de koppen voor je wil bewaren. Mss krijg je die wel goedkoop.  Desnoods met vel. De oren man je dan mooi drogen als snack.
Een eitje is sowieso een leuke aanvulling. Mag wel 3 keer per week mét schaal.  Zijn er jagers in de buurt die dieren schieten die last geven? Vraag eens wat ze met de karkassen doen.
Wat doen de slagers met de pens vd koeien. Kan je daaraan komen?
Krokodillenvlees is ook prima.
#2645125
Naomi M. schreef: Zijn die konijnen inclusief kop? Zo niet. Vraag dan aan die slager of hij de koppen voor je wil bewaren. Mss krijg je die wel goedkoop.  Desnoods met vel. De oren man je dan mooi drogen als snack.
Een eitje is sowieso een leuke aanvulling. Mag wel 3 keer per week mét schaal.  Zijn er jagers in de buurt die dieren schieten die last geven? Vraag eens wat ze met de karkassen doen.
Wat doen de slagers met de pens vd koeien. Kan je daaraan komen?
Krokodillenvlees is ook prima.
ja, of dus een schapenboer, begreep dat er behoorlijk wat op de boerderijen zelf geslacht wordt, dus misschien kan je daar lamsslacht afval krijgen? de schapenboer waar ik toen was gaf ook dingen weg aan andere hondenbaasjes.
#2645484
Mowgli schreef: Als je echt heel slecht aan vleesbot kunt komen, dan zou ik denk ik geen eierschaalpoeder nemen als calcium bron, maar beendermeel.
Hier in Duitsland zijn veel kattenbarfers die dus geen tot weinig vleesbot voeren en dan beendermeel als calciumbron gebruiken (en tevens nog heel wat andere voedingssupplementen).

Hoe ziet dan eigenlijk een menu van DEr. Billinghurst eruit, hij is toch ook Australiër? (Sorry, ik heb al mijn info voor kattenbarf van BP en ben dus niet echt op de hoogte van de barf-goeroes omdat mijn barfgoeroes hier op BP huizen ;) )
Weet ook niet zo goed, komt vast ook wel omdat ik een beginneling ben, en misschien ligt t er ook aan waar hij precies zit, en wat voor connecties hij heeft... Ik zal eens wat meer info zoeken daarover.. Even kijken of ik kan vinden in welke stad hij woont...
#2645500
emdcr schreef: Weet ook niet zo goed, komt vast ook wel omdat ik een beginneling ben, en misschien ligt t er ook aan waar hij precies zit, en wat voor connecties hij heeft... Ik zal eens wat meer info zoeken daarover.. Even kijken of ik kan vinden in welke stad hij woont...
Misschien woont ie wel naast je. :P
Trouwens had je in een ander bericht uitgelegd hoe je foto's bij de tekst zet, maar zie nog niks.  ;)
#2645501
Lazy Garfield schreef: Misschien woont ie wel naast je. :P
Trouwens had je in een ander bericht uitgelegd hoe je foto's bij de tekst zet, maar zie nog niks.  ;)
Ja had het even snel doorgelezen, zag er een beetje ingewikkeld uit hahaha, maar ik zal er even de tijd voor moeten nemen, zit voornamelijk op werk, op internet te surfen  ;D en heb hier geen fotos van hem
#2645509
Kun je  misschien aan lamskoppen of -staarten komen?

Ook heel geschikt  om te voeren.
En ik zie hier ook wel eens struisvogel nekken voorbij komen.
Geen idee of het  te hard is voor  jouw hond.

Zalmkoppen zijn heel geschikt  :)

succes met je zoektocht
#2645510
Hmmm hoe oud is jouw herder ook  weer? 4 maanden toch? Die zalmkop zou ik dan nog even doorknippen. En lamskopjes alleen van heel jonge lammetjes. Want een wat grotere lamskop (ong 1 a anderhalf kg) is toch wel gevorderd bot.
Wat is er verder nog aan wild? Ik zit me af te gragen of honden ook hagedissen kunnen eten. Weet iemand dat?
#2645513
Naomi M. schreef: Hmmm hoe oud is jouw herder ook  weer? 4 maanden toch? Die zalmkop zou ik dan nog even doorknippen. En lamskopjes alleen van heel jonge lammetjes. Want een wat grotere lamskop (ong 1 a anderhalf kg) is toch wel gevorderd bot.
Wat is er verder nog aan wild? Ik zit me af te gragen of honden ook hagedissen kunnen eten. Weet iemand dat?
Hagedissen mag hier niet gegeten worden, zijn soort van beschermd, de Aboriginal bevolking mag dat nog net wel omdat het in hun cultuur zit, maar als westerlingen mogen we er schijnbaar niet aan zitten en zijn ze voornamelijk iemands huisdier hier  :)

Maar bedankt voor het meedenken!! :) Er worden wel kangaroe staarten verkocht, maar die zijn volgens mij heeeeeeel vettig
#2645515
Kijk weer wat geleerd! Hihi. Ik kijk nog wel eens van die overlevingsprogramma's op tv en zie ze dan ook wel eens een hagedisje vangen. Vandaar. ;)
Hmmm kangatoestaarten. Tjonge. Geen idee. Maar aangezien ze die ook gebruiken als ehmmm derde been zeg maar (dit staat raar) vraag ik me af of die botten geschikt zijn. Je moet er wel met een snoeischaar door kunnen komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door