Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ineke
#264380
Hoe lang duurt het ongeveer eer een ingescheerde voetzool een beetje dicht is?

Ik ben net met de honden naar de Grevelingendam geweest en Mufasa kwam bloedend uit de auto.
Zijn voetzool is opengebarsten. Niet echt ingescheurd dus, maar wel goed open.

Het hele huis is besmeurd met bloed en meneer wil dus niet blijven liggen.

Iemand een ideetje wat ik daaraan kan doen? Behalve opdweilen dan ::)

Hechten gaat dus niet en een doekje er omheen heeft ook geen zin.
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 18 feb 2005, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evds
#264387
Fleer heeft dat ook eens gehad een hele diepe snee in haar kussentje. Hechten kan inderdaad niet. Wel kun je zorgen dat er geen vuil meer inzit door de poot in een badje met soda te weken.
Ik heb een bootie gekocht (van die schoentjes die sledehonden ook wel eens dragen als hun poten kapotgelopen zijn). Fleer beet het schoentje natuurlijk zo stuk :-\ maar met wat ducktape en volharding bleef het best wel zitten. Ik deed het schoentje allen maar aan al ze naar buiten ging (tegen vuil). Het duurt best wel lang voordat een diepe snee weer goed dicht zit :( helaas.

Suc6
Door Ineke
#264392
Het bloedde eerst behoorlijk, maar nu laat hij alleen wat afdrukken achter.
Als we straks een rondje gaan doen, gaat dat uiteraard weer flink bloeden.

Dat het bloedt is opzich goed, dan kan het vuil er goed uit. Het is wel lastig voor mijn vloer en mijn (nog) witte Bas......
Ik heb gelukkig laminaat en tegels. Bas heeft een zelfreinigende vacht.

Hij heeft het wel eens gehad, maar toen hing er echt een lap vlees aan. Nu is het meer opengebarsten.

Ik had gehoopt dat iemand een tip had om het bloeden te stelpen. Dichtbranden ofzo ::) :o ;D
Niet.....?

Dan de dweil maar in de aanslag houden....
Door Ineke
#264394
Lupa schreef: het is niet ingeschuurd wat ik begrijpen heb maar gebarsten, zoiets als een sinasappel pellen?
op zich is het niet zo erg en er moet op gelopen worden want er moet weer een niuwe zooltje erop komen
Ja, je kijkt niet in de wond, maar op het vlees.
Hij is waarschijnlijk met zijn poot tussen de rotsen geraakt. Ik denk niet dat het een schelp is geweest. Daar is het te oppervlakkig voor.
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 18 feb 2005, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#264459
Als ik zoiets heb met mijn honden, doe ik er s'nachts berkenteerolie op.Het werkt zuiverend en helend. De volgende dag zit het zo goed als dicht. Hier komen ze er niet aan en likken er ook niet aan. Je hebt ook hoeventeer voor paarden, dat zou ook nog kunnen.
Door Ineke
#264489
Truus schreef: Als ik zoiets heb met mijn honden, doe ik er s'nachts berkenteerolie op.Het werkt zuiverend en helend. De volgende dag zit het zo goed als dicht. Hier komen ze er niet aan en likken er ook niet aan. Je hebt ook hoeventeer voor paarden, dat zou ook nog kunnen.
Ik zal morgen eens kijken op de manege voor hoeventeer.

Dweilen is dweilen met de poot open ;D ;D
Mijn vloer zit vol kleine rode vlekjes ;D ;D

Met lampenlicht zie je het gelukkig niet zo. Morgen maar eens even flink aanpakken.
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 18 feb 2005, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#264494
Truus schreef: Als ik zoiets heb met mijn honden, doe ik er s'nachts berkenteerolie op.Het werkt zuiverend en helend. De volgende dag zit het zo goed als dicht. Hier komen ze er niet aan en likken er ook niet aan.
Lijkt me handig om die berkenter in mijn EHBO kit voor Borke te hebben waar koop je dat?

Groetjes,
Door Truus
#264495
AstridStraver schreef: Lijkt me handig om die berkenter in mijn EHBO kit voor Borke te hebben waar koop je dat?

Groetjes,
Bij een dierenzaak. Het zijn kleine flesjes. Ik gebruik het ook voor wondjes. Het verzacht de pijn zodat ze er niet aan zitten en de wond wordt schoon.
Door Truus
#264497
Ineke schreef: Ik zal morgen eens kijken op de manege voor hoeventeer.

Ik zou er wel een sokje om doen en na een paar uurtjes weer afhalen. Dan is het al mooi ingetrokken.
Door Ineke
#264500
Truus schreef: Ik zou er wel een sokje om doen en na een paar uurtjes weer afhalen. Dan is het al mooi ingetrokken.
Ja, ik ken dat spul ;D Dat wil je niet aan je vloer hebben.

En het sokje wordt hier een kniekous als dat mag ;D
Misschien kan ik wel een bandage lenen ;D
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 18 feb 2005, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#264503
Ineke schreef: Ja, ik ken dat spul ;D Dat wil je niet aan je vloer hebben.
:o Nee inderdaad niet :-\. Maar ook voor het aan de poot likken eventueel, het is toch vreemd spul wat op het zooltje komt en je weet maar nooit ;)
Door Truus
#264504
Ineke schreef:

En het sokje wordt hier een kniekous als dat mag ;D
Misschien kan ik wel een bandage lenen ;D
Zet hem dan gelijk in de stapmolen ;D
Door Ineke
#264508
Truus schreef: Zet hem dan gelijk in de stapmolen ;D
Pas op hè. Het zou best wel eens kunnen dat hij daar te groot voor is
Afbeelding

Dit is niet Mufasa hoor ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door