Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lianneke
#2643449
Heeft iemand van jullie een wonderbag, slowcooker van stof, of ervaring hiermee?
Lianne
Door Too
#2643452
Huh.. dat is gewoon de ouderwetse deken.. pan in bed zetten deken eromheen  of in de hooikist.. de hap gaart rustig na
of zie ik iets over t hoofd...


Wel een mooi initiatief trouwens
Laatst gewijzigd door Too op do 04 apr 2013, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lianneke
#2643469
Too schreef: Huh.. dat is gewoon de ouderwetse deken.. pan in bed zetten deken eromheen  of in de hooikist.. de hap gaart rustig na
of zie ik iets over t hoofd...


Wel een mooi initiatief trouwens
Denk dat het dat principe is ja, als je een abonnement neemt op de Happinez krijg je er een kado maar ik vraag me af of het echt zo goed werkt.
Door Too
#2643477
Dat werkt zeker, er zijn volgens mij BPers die weleens een pan in bed zetten of hebben gezet Kruim, Pallas?, Sella?

je moet even anders gaan denken over de tijd die je nodig hebt om een maaltijd te bereiden.. uren van te voren in de tas stoppen en als je thuis komt kan je zo aan je stoofje
Door sella
#2643499
Yep, ik zet bonen, stoofpot nadat het aan de kook is geweest,  in bed zetten.
Het heeft verschillende voordelen, het maakt niet uit dat je lang uit huis bent, het brand niet aan, en kan geen brand veroorzaken.
Je bed is voorverwarmd, en het kost geen gas ect, en omdat het langzaam gaart is het veel lekkerder.
Door Mowgli
#2644541
Too schreef: Dat werkt zeker, er zijn volgens mij BPers die weleens een pan in bed zetten of hebben gezet
Als ik oliebollenbeslag maak, zet ik het in bed om te rijzen.
Ik heb ook een tijd yoghurt gemaakt, die schaal zette ik ook altijd in bed.
Door Alba
#2644551
Mijn schoonouders hebben een hooikist gemaakt en gebruiken die regelmatig!
Door sella
#2644572
Wij hebben nooit een hooikist gebruikt.
Vroeguh toen ik opgroeide werd al het eten, behalve suddervlees, dat ging op een klein pitje petroleumstel, in bed gedaan.
Door Mevroi Kruim
#2644615
Vroeger toen ik nog granen en rijst kookte werden die pannen altijd in een oud dekbed gewikkeld. Eerst aan de kook met voldoende water, pak kranten eromheen en daaromheen het dekbed. 's Ochtends ingepakt 's avonds gaar. Werkt ook met peulvruchten en stoofpotten.
Door lianneke
#2653902
Hij is binnen en het is ideaal. Stoofvlees, bonen, aardappels al uitgeprobeerd. Even de kook erover en in de tas en je kunt gewoon weggaan. Een paar uur later is het gaar.
Stoofvlees had er wel de hele dag in gestaan maar lekker!!!!!
Door lianneke
#2653980
Naomi M. schreef: Hoe heb je dat stoofvlees gedaan? Ben wel benieuwd hoe dat gaat.
Ik had dikke riblappen, een bouillon gemaakt, en met veel groenten, wortel ui enzo, kruiden, recept van meneer Blijker, dat een half uur op het gas, daarna in de Wonderbag en na een uurtje of vijf geproefd. Ik vond het goed maar omdat meneer het nog gaarder wilde heb ik het nog even op het vuur gezet, minuutje of tien. Denk dat de lapjes net iets te dik waren, wel een cm of drie.
Maar het was heerlijk. Het was kwalitatief ook goed vlees , eko Schotse hooglander..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door