Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#264278
hallo allemaal.

Het gaat op het ogenblik perfect met Bumper, hij weegt nu 17 kg, en het gaat gewoon heel goed.
Ik had hem in het verleden al een keer ribben gegeven en daar ging hij lekker op knagen. Nu geef ik hem net een stukkie kippennek en dat is binnen 2 seconden weg.
Ik denk nou dat komt omdat het een klein stukje was dus ik geef hem een groter stukje, nou dat was binnen 5 seconden weg.
Op botjes knaagt hij over het algemeen wel, maar dus niet op kippen nekken.
Wat kan ik nu verwachten? moet ik me zorgen maken?

Ik hoor graag van jullie

Gr Wim & Bump
Door Lizzy
#264287
Hoe bedoel je? Maak je je zorgen omdat hij de kippennekken in 1 keer naar binnen heeft gewerkt? Nee, dat kan geen kwaad, mits Bumper natuurlijk geen moeite heeft met het verteren van bot (dat moet je misschien nog even afwachten, gezien het feit dat hij zo gevoelig is). Maar sec. gezien kan een hele kippennek doorslikken geen kwaad. Daarom zijn het ook zulke fijne beginnersbotten. Maar goed, als hij dit in 1 keer opslikt, moet je toch naar grotere botten uit gaan kijken. Botten waar hij wel op gaat kluiven zeg maar. Waar geef je de kippennekken eigenlijk voor? Wil je zelf gaan samenstellen? Of wil je hem laten wennen aan het eten van bot omdat je af en toe een recreatiebot wil geven?

Enne: geweldig dat het zo goed met Bumper gaat he! Echt super gefeliciteerd!
Door wimk
#264293
Ik wil Bump gewoon af en toe verwennen met een lekker stukje rauw vlees met Bot.
Ik wil niet zelf samenstellen dat komt gewoon omdat ik er te lui voor ben, en mijn vrouw het niet zo ziet zitten.
Maar we gaan vooruit we hebben al een blender gekocht voor fruit en groenten.
Wat voor botten kan ik hem dan wel geven?
Ik denk dat Bumper niet goed tegen vet kan, dus botten met mager vlees denk ik.
We hebben nu al 3 weken geen diarree meer gezien jippiee.
Door Peet
#264327
[quote="wimk"]
Ik wil Bump gewoon af en toe verwennen met een lekker stukje rauw vlees met Bot.Ik denk dat Bumper niet goed tegen vet kan, dus botten met mager vlees denk ik.[/quote]

Kipvleugeltjes of drumstickjes? Eventueel de vetjes eraf snijden. Je kan ze platslaan voor de zekerheid en zelf nog even vasthouden, zodat je zeker weet dat hij goed kauwt.
Fijn dat hij zo goed gaat!!
Door wimk
#264337
[quote="Peet"]
Kipvleugeltjes of drumstickjes? Eventueel de vetjes eraf snijden. Je kan ze platslaan voor de zekerheid en zelf nog even vasthouden, zodat je zeker weet dat hij goed kauwt.
Fijn dat hij zo goed gaat!!
[/quote]

Maar zijn die kippenvleugels en drumsticks ook niet te klein, hij heeft een keer ribben gehad een soort spareribs, en daar kauwde hij wel goed op maar die vond ik vrij vet.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#264372
kippevleugels hoeven niet te klein te zijn; de truc zit hem in het goed kauwen (desnoods even kapot slaan zodat de botjes in ieder geval gebroken zijn en dan even vasthouden). Mijn Bas is een newfoundlander en hij eet redelijk rustig zo'n kippevleugel; hij kauwt er goed op.

Ik zou het gewoon uitproberen bij Bumper, voor hetzelfde geld heb je er weer een lekker hapje bij.
Door wimk
#264375
[quote="Ivonne"]
kippevleugels hoeven niet te klein te zijn; de truc zit hem in het goed kauwen (desnoods even kapot slaan zodat de botjes in ieder geval gebroken zijn en dan even vasthouden). Mijn Bas is een newfoundlander en hij eet redelijk rustig zo'n kippevleugel; hij kauwt er goed op.

Ik zou het gewoon uitproberen bij Bumper, voor hetzelfde geld heb je er weer een lekker hapje bij.
[/quote]

Hij kauwt heel goed op ribben, ik heb de kippennek vast gehouden en dat ging ook goed tot ik hem los liet, hap slik weg. Hij kan het dus wel, maar doet het niet met kippennekken
Door diana
#264539
Wat leuk om te lezen zeg :o
Dat is dus het genieten he ,
voor zowel baas als hond .
En natuurlijk geen diaree meer
Machtig hoor
ik zou zeggen; rustig aan gaan uitproberen .
En heel veel plezier ,
Laatst gewijzigd door diana op vr 18 feb 2005, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#264540
Wim...waat ontZETtend fijn om te lezen!!!! Echt, ik vind het geweldig dat je het vol hebt gehouden, en zo zie je maar weer...de aanhouder wint! :D

Enne...je moet hem wel weer een keertje mee naar de winkel nemen hoor! 8)
Door tieneke
#264606
Wat leuk dat Bump nu ook barf materiaal tot zijn beschikking heeft ;D ;D
Vindt hij vast wel heel erg lekker :P
En te gek dat hij geen diarree meer heeft natuurlijk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door