Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ghali
#2642765
Ik ga vanavond even het e.e.a. aan kvv bestellen en wilde eigenlijk een zak kippennekken erbij nemen.
Mijn teefje van 7 jr. eet nu sinds 6 weken kvv en mijn 11 wkn oude pup nu drie weken, kan ik daar nu mee beginnen?
Ik heb begrepen dat ik ze eerst een paar keer moet meppen?
En ik wil ze als extraatje geven 1 x per week om te knagen, moet ik dan ipv een maaltijd 1 nek geven of kan het gewoon als extra naar de kvv die dag?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2642777
Ja hoor dat kan.
Ik mep ze altijd even plat met de hamer en houdt dan het uiteinde vast.
Als ik dat niet doe, slikt ze hem in één keer weg.
Ik geef het altijd als extraatje één of twee keer in de week.
Het zijn hele kleine kippennekkies.
Maar niet als vervanging van de KVV.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2642791
[quote="Ghali"]
Dan hou ik ze ook maar vast, want mijn teefje is enorm gulzig..
[/quote]

Op zich schijnt dat niet uit te maken als ze in één keer weggeslikt worden, maar ja het gaat me er ook om dat ze even wat te knagen heeft.
Door Ghali
#2642800
Ja precies dat is ook de reden waarom ik het geef, ik verwacht dat mijn pup het wel rustig doet maar mijn teefje doet als ze de kans krijgt hap slik weg :).
Ben erg benieuwd...
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2642804
[quote="Ghali"]
Ja precies dat is ook de reden waarom ik het geef, ik verwacht dat mijn pup het wel rustig doet maar mijn teefje doet als ze de kans krijgt hap slik weg :).
Ben erg benieuwd...
[/quote]

Met 11 weken knaagde de mijne er ook rustig aan, maar die is nu vijf maanden en nu is het hap slik weg als ik het nekkie niet vasthoudt.
Door Ghali
#2642814
Ik ga ze maar bestellen en dan zullen we zien, ik hou ze voor de zekerheid vast... Ik zag net op internet en filmpje van pups van 6 weken met hun eerste kippennekken,  :biggrin2: die geluidjes bij het eten is echt geweldig...
Door M@rina
#2643030
Als je echt wat te knagen wilt geven kan je beter een eendennek geven. Kippennekjes zijn klein hoor zo'n 10 cm max een eendennek is ongeveer het dubbele.
Door Ghali
#2643166
O oke, ik heb ze nu besteld, maar volgende keer neem ik dan eendennekken. Zijn die harder dan kippenekken?
Door Ghali
#2644715
De eerste kippennekkies zitten erin en met erg veel smaak! Ze zijn inderdaad zo'n 10 cm en klein. Volgende keer bestel ik eendennekken. Ik heb ze niet geplet maar vastgehouden en dat ging bij alletwee prima!
Door M@rina
#2644822
Nog even terugkomend op je vraag, ja eendennekken zijn wel wat harder. Teun heeft ook een poosje wat onverteerde werveltjes uitgespuugd dus geef ik er een paar klappen met een vleeshamer op en dan gaat het helemaal goed
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door