Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2641847
Er is uiteindelijk vast wel een eerdere topic over olie maar een nieuwe is voor mij nu even wat makkelijker dan het hele forum uitpluizen.
Ik zie veel bp-ers die visolie even.aanraden....als aanvulling..extraatje..t.b.v. diverse klachten etc.
Mijn hond eet regelmatig een visje / vismix maar ik zie wel wat in het gebruik van visolie..mede vanwege een wat gevoelige vacht...en mijn gevoel zegt dat het een prima aanvulling is..Hij is gek op vis dus misschien kan ik het b.v. ook toevoegen aan vleesjes die hij net iets minder vindt..doe ik nu met korreltjes schapenvet.. ;D

Vraagje aan jullie..wat is echt de beste olie ..prijs/kwaliteit en is het dan v.w.b. zalm of visolie  en/en of of/of..wanneer geven jullie het en hoe vaak...

Alvast enorm bedankt.
;)gr. Summerditches 
#2642438
Rauwe vis voeren moet je niet te vaak doen. Wanneer je meer dan 10% aan het totaal aan voeding aan vis geeft, loopt je hond kans op bepaalde tekorten (zie daarvoor dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2554924).

Visolie geef je alleen als er geen goede balans tussen omega 3 en 6 vetzuren in je menu zit of wanneer je hond huid of nierproblemen heeft of wanneer je hond helemaal geen vis eet. Als dat allemaal niet het geval is, is er eigenlijk geen reden tot het supplementeren van visolie.
#2643260
Lizzy schreef: Rauwe vis voeren moet je niet te vaak doen. Wanneer je meer dan 10% aan het totaal aan voeding aan vis geeft, loopt je hond kans op bepaalde tekorten (zie daarvoor dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2554924).

Visolie geef je alleen als er geen goede balans tussen omega 3 en 6 vetzuren in je menu zit of wanneer je hond huid of nierproblemen heeft of wanneer je hond helemaal geen vis eet. Als dat allemaal niet het geval is, is er eigenlijk geen reden tot het supplementeren van visolie.
Dank je wel..wel gevoelige huid..zeker geen problemen (meer) gelukkig..
#2645717
Welk merk zalmolie maakt echt niet uit, het moet wel schotse zijn, want in noorse zalmolie zit een of ander stofje dat schadelijk is voor je hond. Ik weet nu ff de naam daarvan. Schotse zalmolie wordt in nederland door 1 bedrijf geimporteerd en dus verkopen alle winkels bijna dezelfde zalmolie, maar in een ander potje of flesje. Het gaat
dus gewoon om de prijs die je wilt betalen voor de verpakking en de uitleg op de sticker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door