Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2642385
Sammy eet de laatste paar weken van die hele dunne takjes en van dat platte boomschors  :-\ :-\
Uiteraard probeer ik het voor te zijn, maar ze is soms gewoon wat sneller.
Als ze aan de lijn zit volstaat een los commando nog prima, maar als ze los loopt dan moet ik echt naar haar toelopen.

Ze heeft wat moeite met poepen maar of dat nu door de takjes komt of doordat haar bespiering in haar achterhand afneemt durf ik niet zo goed te zeggen.

Hoe gevaarlijk is het eten van takjes en boomschors precies en waarom zou ze het ineens doen??
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2643095
Mevroi Kruim schreef: Waarom ze het doen? Geen idee. Tara was ook zo'n grond- takjes- en boomschors-vreter, wel meestal aardig verrot spul. Ze heeft het heel haar 13 jaar gedaan en is er dus oud mee geworden.
Oke, ik heb dus niet de enige 'gekke' hond  :biggrin2:

Sammy doet het alleen pas de laatste tijd, zij heeft nooit rare dingen gegeten  :-\ en het maakt haar ook niet uit of het nou verrot is of echt hard, ze eet het beide.
Ik vind het ook wel een beetje eng, hoop niet dat ze er verstopt van raakt  :-[
#2643142
Duscha van m'n moeder doet dat ook met vlagen!
M'n moeder heeft de logica dat ze dan wat mist aan voedingsstoffen.
Ik denk dat de stokken dan gewoon lekkerder zijn ( verrot oid)
Boomer heeft het weleens met de stokjes op het strand! Dan blijft ze die eten en een wandeling later kijkt ze er niet naar om.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2643311
Laantje eet de schors van tak af als ze klaar is met terugbrengen.  :biggrin2:
Dan weet ik dat het tijd is om lekker verder te lopen.
Ze heeft er ook niets van, enne ze heeft ook de gewoonte te grazen.
Daar gaat ze niet van braken en in haar ontlasting ziet het er gewoon als gras uit.
(koetje) ;)
Door 1eboa
#2643318
Mijn honden doen dat ook. Toch kan hier ook wel wat mis meegaan, een takje kan tussen de kiezen tegen het gehemelte klem komen te zitten. Ik probeer dan het los te krijgen, wel oppassen dat je niet met je vingers tussen de tanden komt, want de paniek is erg groot. gr Boa
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2644022
Oke zo te lezen hoef ik me er niet al te druk om te maken  :biggrin2:

Het blijft wel raar dat ze het ineens doet en ook heel veel meteen.

Takjes tussen de kiezen heeft ze een hele enkele keer, die haal ik er dan uit  :)
#2644746
Moyra eet de afgelopen weken ook boomschors. Ze heeft er geen last van met de ontlasting.
Ik heb geen idee waarom juist nu, het zal wel extra lekker smaken.  :)
Denk ook niet dat ze een tekort heeft.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2644837
Wilgentakken hebben een pijnstillende werking in de sappen onder de schors (hoe dat stofje heet weet ik even niet). Paarden eten juist de schort, mogen daar ook niet te veel van hebben (anders zou het onder de doping vallen  als je aan grote wedstrijden mee doet;)) Slecht is het niet, voor paarden juist goed.
#2644862
Mijn hondje van 5 maanden eet ook boomschors en knaagt aan takken, heeft er geen last van zo lijkt het.
Alhoewel ik ook het idee heb dat ze de helft weer uitspuugt.
Verse paardenvijgen vindt ze ook een traktatie, maar probeer dat voor te zijn als ik ze zie liggen.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#2644868
Pike is ook een houtvreter. Met vlagen heeft hij daar last van. Hij vreet ook ballen en alles wat van rubber is gaat er met smaak in maar dat terzijde. Oud hout, rot hout, verse takjes, maar een stuk bewerkt hout zoals een oude tafelpoot of een stuk spaanplaat vindt hij net zo lekker. Dus daar ben ik niet zo blij mee, het is niet altijd te zien wat voor hout hij aan het eten is en ik probeer altijd te ruilen, en ik slaak altijd weer een zucht van verlichting als dat weer netjes is gelukt. Ik heb liever niet dat hij het eet omdat hij een keer behoorlijk last heeft gehad van hout vreten, hij had toen zo'n buikpijn dat hij lag te jammeren en ik met hem naar de da ben gereden. Die was er van overtuigd dat hij het gewoon zou uitpoepen maar we gingen wel met een pijnstiller de deur uit. HIj heeft toen inderdaad wel alles uitgepoept de volgende dag.
Door henneke
#2644892
Storm is ook een takkenvreter maar ik ben er echt niet blij mee hoor , hij heeft al wel eens hout gebraakt ( en daar zaten toch lelijke splinters in ) hij poept als hij weer zo'n periode heeft ( dus ook nu ) soms ook hout uit .
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2644934
mightywil schreef: Heb je enig idee van welke boom ze het eet?
Ik zou willen zeggen 'eikenboom', maar ik weet het niet zeker  :-[
Sorry, mijn bomen kennis is erg slecht.
WillyP schreef: Wilgentakken hebben een pijnstillende werking in de sappen onder de schors (hoe dat stofje heet weet ik even niet). Paarden eten juist de schort, mogen daar ook niet te veel van hebben (anders zou het onder de doping vallen  als je aan grote wedstrijden mee doet;)) Slecht is het niet, voor paarden juist goed.
Nou daar zat ik dus ook aan te denken, is het inderdaad een boom die dit effect zou hebben??
Ik durf het niet te zeggen  :-\ Enige wat ik weet is dat het echt iets is van de laatste paar weken, ze heeft dit nog nooit gedaan!!
pike schreef: Pike is ook een houtvreter. Met vlagen heeft hij daar last van. Hij vreet ook ballen en alles wat van rubber is gaat er met smaak in maar dat terzijde. Oud hout, rot hout, verse takjes, maar een stuk bewerkt hout zoals een oude tafelpoot of een stuk spaanplaat vindt hij net zo lekker. Dus daar ben ik niet zo blij mee, het is niet altijd te zien wat voor hout hij aan het eten is en ik probeer altijd te ruilen, en ik slaak altijd weer een zucht van verlichting als dat weer netjes is gelukt. Ik heb liever niet dat hij het eet omdat hij een keer behoorlijk last heeft gehad van hout vreten, hij had toen zo'n buikpijn dat hij lag te jammeren en ik met hem naar de da ben gereden. Die was er van overtuigd dat hij het gewoon zou uitpoepen maar we gingen wel met een pijnstiller de deur uit. HIj heeft toen inderdaad wel alles uitgepoept de volgende dag.
Nou ja, Sammy eet alleen maar verse takjes en boomschors, nooit gedaan, dus waar het vandaan komt. Ik ben er ook niet blij mee, ben bang dat ze misschien toch een keer verstopt raakt  :-\
henneke schreef: Storm is ook een takkenvreter maar ik ben er echt niet blij mee hoor , hij heeft al wel eens hout gebraakt ( en daar zaten toch lelijke splinters in ) hij poept als hij weer zo'n periode heeft ( dus ook nu ) soms ook hout uit .
Oh jij hebt ook een takken eter, Sammy heeft tot nu toe er nog niet van gespuugd en het zit ook niet in haar ontlasting.
En het is niet dat ze er wat op knaagt. Nee het is alsof ze nekken weg zit te eten.
Ze pakt een tak of groot stuk boomschors en gaat het echt opeten, geen gedeeltes zitten uitspugen of laten liggen. Nee ze eet het gewoon in zijn geheel op  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door