Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2641454
Oh, dat zou wel echt heel fijn zijn als dat echt doorging. Ik zie dat er een vrijstelling is voor fokkers, wat mij redelijk lijkt.

Ik vraag me alleen af hoe het zit met de naleving. Mensen met een oeps-nestje die nu de kittens weg doen met 6 weken zonder vaccinatie, die gaan natuurlijk niet opeens castreren.
#2641458
fem fatale schreef: Oh, dat zou wel echt heel fijn zijn als dat echt doorging. Ik zie dat er een vrijstelling is voor fokkers, wat mij redelijk lijkt.

Ik vraag me alleen af hoe het zit met de naleving. Mensen met een oeps-nestje die nu de kittens weg doen met 6 weken zonder vaccinatie, die gaan natuurlijk niet opeens castreren.
Nee, maar als ze er nou eens een vette boete aanhangen als je het niet doet, dan kappen die mensen misschien een keer met die oepsnestjes.

Maarja, regels maken schijnt niet zo moeilijk te wezen, ze handhaven is een ander verhaal...helaas.
#2641477
Ik hoop dat het gebeurt want als ik in supermarkten kijk en na vraag oeps nestjes zijn er echt teveel en te vaak.
Nou ben ik misschien hypocriet want heb zelf 2 katten uit oeps nesten.
En tja als ik het met mijn moeder er over heb aangezien we vroeger ook altijd katten thuis hadden zij dacht echt altijd dat en poes eerst een nestje gehad moest hebben voor je het kon/mocht castreren ivm het welzijn en vol groeien van de poes.
Zo was het haar verteld en zo gaf ze het mij door maar gelukkig ben ik altijd van de katers geweest en daarvan was mij van vroeg af aan bij gebracht castreren zodra de hormonen gaan spelen dus minimaal 6 maanden oud.
#2641954
Ik vind dit eigenlijk geen onderwerp wat 'doorgaans' gebruikt wordt voor 1 april grappen
Die berichten steken toch meestal anders in elkaar... en meer algemeen bekende onderwerpen...
En ik denk dat een organisatie die veel met dieren bezig is, dit niet als 1 april grap zou neerzetten
Die willen dit namelijk veel te graag echt
#2642032
Is het voor katers en poezen dan ook niet beter als ze eerst volgroeid zijn voordat ze worden "geholpen"? Wij hebben (zo'n 20 jaar geleden) namelijk onze kater pas na de eerste keer "sproeien" en onze poezen na de eerste krolsheid laten opereren. Ook omdat ik toen gelezen had dat dit beter was. Dus als ik nu lees dat ze kittens willen castreren vraag ik me af of dat niet te vroeg is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door