Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#2641208
Laddy heeft vanmorgen 4 keer overgegeven, waarvan 2 grote hoeveelheden. Het leek wel of de maaltijd van gisteravond er ook bijzat :-\ Daarnaast was hij ook iets aan de diarree. De eerste keutel was goed (buiten), thuis heeft hij 2x diarree gehad. Wel kleine hoeveelheden. Zou ik hem nu wel gewoon eten moeten geven of een dagje laten vasten? Als het Rakker was geweest, wist ik het wel, maar Laddy is nog zo klein (4,5 maand)........ Hij drinkt gelukkig wel.......
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2641222
Hè verderrie Dian,
dit wil je helemaal niet bij je kleine vriend.  :(
Enig idee waar hij zo misselijk van is?
Ik neem aan dat je nog meerdere keren per dag voert? Ik zou even niets geven. Laat eerst het maagje maar even tot rust komen, kan je vanavond altijd alsnog iets geven. Hou hem maar goed in de gaten. Succes met de kleine man
Gebruikersavatar
Door Dian
#2641226
hij krijgt 3x per dag eten...... dat van vanochtend is er dus helemaal uit, maar daarna kwam er nog zo'n grote hoeveelheid, dat leek de avondmaaltijd van gisteravond wel te zijn :-\ daarna waren het kleine hoeveelheden met slijm.... na het eten moet hij een poosje de bench in, waar het aan gelegen heeft? Ik weet het niet. Vanavond heb ik voor het eerst puppycurus, weet ook niet of het slim is om daar met hem naar toe te gaan. Hij is gewoon een beetje tam......... :-\
Door Hanny
#2641232
Vanavond kan hij wel weer zo fit als een hoentje zijn. Even afwachten.
Wat een rare dag, 2e paasdag om de cursus te beginnen.
Op zich lijkt het me logisch, dat er ook nog de maaltijd van gisteravond uitkomt.
Zo snel, zal dat toch niet al verdwenen zijn.
De tijd zal leren, of dit een eenmalige kotserij is, of dat er iets meer speelt.
Mijn dames zijn heel knap in het uitkotsen van iets wat ze bij nader inzien niet lusten.
Toch opeten, bah vies en het komt er vakkundig weer uit.
Je weet zelf wel, of hij iets gegeten kan hebben aan botten, dat problemen zou kunnen geven. Dan is het een ander verhaal.
Als hij wel zin heeft in zijn maaltijd zou ik dat gewoon geven, komt die er ook weer uit, dan maar een maaltje over slaan.
Mocht zijn drinken er ook weer uit komen, dan een kleine hoeveelheid vocht per keer

succes,
Hanny
Gebruikersavatar
Door Dian
#2641237
meneer heeft de gewoonte van straat te eten, het meeste krijg ik er wel uit, maar daar zou het ook wel door gekomen kunnen zijn, het blijft gissen.

tja en die cursus,, ik vind 2e paasdag ook een rare da om te beginnen, maar het staat ook echt op de site :P
Door Jantina
#2641238
Ben ook nooit zo van het vasten maar als hij niet lekker is zou ik niet naar puppy cursus gaan. Er kunnen ook pups van een week of 10 bij zitten die een virusje echt nog niet kunnen gebruiken. Nou stond dat hier ook altijd in de reglementen hoor, geen idee hoe streng ze bij jou zijn.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2641240
Jantina schreef: Ben ook nooit zo van het vasten maar als hij niet lekker is zou ik niet naar puppy cursus gaan. Er kunnen ook pups van een week of 10 bij zitten die een virusje echt nog niet kunnen gebruiken. Nou stond dat hier ook altijd in de reglementen hoor, geen idee hoe streng ze bij jou zijn.
daar zit ik dus ook mee. Als ik nu wist waarom hij gekotst had, maar voor hetzelfde geld heeft hij een virus oid bij zich.............. en ik wil absoluut niet dat andere honden ziek zouden worden door hem................
Gebruikersavatar
Door Neally
#2641248
Hmm, van de straat eten.
Misschien dat daar iets tussen gezeten heeft wat niet goed is gevallen.
Ik kan je geen raad geven, wel sterkte. Bij deze dus.  :biggrin2:
En beterschap voor de kleine man.  :-*

Laantje mag dus niets van snaaien van de straat, en dat zit er bij haar aardig in.
Vanwege het feit dat er steeds meer gekken zijn die iets neerleggen qua eten
met iets erin, wat je hond niet moet eten. Gisteren weer een verhaal van worst met spijkers.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2641250
Neally schreef: Hmm, van de straat eten.
Misschien dat daar iets tussen gezeten heeft wat niet goed is gevallen.
Ik kan je geen raad geven, wel sterkte. Bij deze dus.  :biggrin2:
En beterschap voor de kleine man.  :-*

Laantje mag dus niets van snaaien van de straat, en dat zit er bij haar aardig in.
Vanwege het feit dat er steeds meer gekken zijn die iets neerleggen qua eten
met iets erin, wat je hond niet moet eten. Gisteren weer een verhaal van worst met spijkers.
Laddy mag het van mij ook niet, maar soms is ie gewoon sneller dan ik. We zijn druk bezig om dat af te leren..................
Door Quinta
#2641278
Ik ga er helemaal van uit dat hij vanmorgen iets van de straat gevreten heeft. Het eten van gisteravond kan hij echt niet meer uitkotsen, of het moet slecht verteerbaar bot zijn.
Als hij vanavond normaal levendig is kan je volgens mij rustig naar de cursus gaan. Als hij wat timide is, beter niet gaan. Werkt dan contra-productief.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2641279
Annemarie Rijnveld schreef: Heb je hem al Okugest gegeven?
Cursus zou ik voor een keertje overslaan, is niet zo erg toch?
heb wel okugest, maar alles wat er ingaat komt er ook weer uit............ :-\

op zich is een keer overslaan niet erg, maar dit is net de 1e les :-[
Gebruikersavatar
Door Dian
#2641281
net heeft hij weer overgegeven. Hij had een heel klein stukje gedroogde kipfilet gehad, dat kotste die dus een uur later weer uit.................................

de wasmachine draait overuren :P
Door nienk
#2641289
hè arme Laddy!

kunnen ze al goed samen alleen thuis blijven, of kan je een oppas regelen voor vanavond? dan kan je namelijk ook zonder Laddy naar de cursus gaan. dan krijg je wel de info van de eerste les mee, maar loop je geen risico dat Laddy niet zijn ideale start op de hondenschool heeft.  (je leert echt ontzettend veel van zonder hond op cursus gaan!)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door