Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2641164
Vraagje, de kat heeft zojuist een gigantisch duif voor mijn achterdeur gelet en deze kat eet zijn gevangen dieren nooit op. Kan ik niet kijken of Dino het beestje lust? of loop ik dan de kans dat hij ziek wordt ofsow (geen idee of die duif ziek was of niet namelijk)
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2641200
Even wezen zoeken en wordt op verschillende forums aangeraden iig een wormkuur er achter aan te gooien. Mocht hij diaree krijgen of gaan braken weet ik iig de bron en zullen we een tripje maken naar de DA. Maar nu is het volgende dilemma, hoe ga ik dit voor vandaag berekenen in zijn menu?
Foto van Dino met zijn duif, hij krijgt normaal 950 gram per dag
Afbeelding
Door Quinta
#2641225
Ik zou niet zomaar klakkeloos een wormkuur geven. Voor alle zekerheid zou de duif eerst een week in de vriezer moeten, schijnt dat dan de wormen overleden zijn. Al heb ik zo mijn twijfels of dat ook voor de eitjes geldt. Bij wild heb je natuurlijk altijd een bepaald risico, maar in de natuur vreten ze natuurlijk ook gauw een hap als ze in het bos lopen en zo’n kadaver tegenkomen.

Voor je menu maakt het niets uit. Het is een hele prooi dus de verhoudingen blijven intact. Er van uitgaande dat deze duif 350-400 gr. weegt, dien je gewoon dit aan te vullen met 600 gr. in de bekende verhoudingen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door