Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#264002
Kai had een paar dagen geleden een dikke staart en het was ook een beetje pijnlijk en hij wilde ook iedere keer zijn staart pakken. Vanochtend ontdekte ik allemaal kale plekken op zijn staart en ik kan er hele plukken haar vanaf halen, die zitten dus los. Weet iemand mischien wat dit kan zijn? De huid eronder is ook droog en schilferig. Is er mischien een homeopatisch middel dat ik hiervoor kan gebruiken?
Door K@rin
#264059
Laura2004 schreef: Is er mischien een homeopatisch middel dat ik hiervoor kan gebruiken?
Dan moet je eerst weten wat hiervan de oorzaak is ............
Door jeanne
#264071
is de staart niet gekneusd, ergens tussen gezeten, dubbel geslagen?

misschien dat door het likken de huid geirriteerd is en daardoor de haren loslaten ???

kweet ut ook niet :-\
Door Laura2004
#264074
Het is eigenlijk op een hele andere plek dan waar hij pijn had. Ik ben ook bang dat het besmettelijk is. Het lijkt wel een soort schimmel trouwens. Ik denk dat ik de dierenarts even ga bellen.
Door Borke
#264252
Ik zou zeker even naar de dierenarts gaan.
Ik zal voor je duimen dat het iets simpels is!

Groetjes,
Door Laura2004
#265022
Ik hoop in ieder geval dat het niet besmettelijk is anders heb ik straks twee honden in huis met kale plekken. Ik heb besloten om tot maandag te wachten met bellen, misschien dat het dan beter gaat, maar ik zal jullie wel laten horen wat het is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door