Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2636822
Voer je dat in plaats van pens, of reken je het bij de 10% van de overige orgaan?

Ik kan zaterdag een boekmaag ophalen. Via een collega van het werk, haar vader is slager. Echt wel leuk, alle andere collega's trekken wit weg bij alles wat over BARF gaat hihi!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2636851
uitgeklopte boekmaag reken ik tot pens
de vulling van de boekmaag gaf ik er wel eens bij als " groentemix " ....
zelf zal ik niet meer een volle boekmaag bestellen omdat ,er veel te veel groen in zit en, ze daar de dag na t eten er 3x in een  dag flinke drollen van leggen
vraag dus ff na hoeveel vulling er nog in zit ....
( vond t proportioneren ook niet zo leuk hierdoor )
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2637267
Ik reken het onder rest, waar ik groente ei jochert enzo ook onder laat vallen.
Hier totaal geen problemen met de ontlasting, ik geef het wel bij bot maar dat doe ik met alles ook vlees en orgaan voer ik samen met bot.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2637757
lauraV schreef: uitgeklopte boekmaag reken ik tot pens
de vulling van de boekmaag gaf ik er wel eens bij als " groentemix " ....
zelf zal ik niet meer een volle boekmaag bestellen omdat ,er veel te veel groen in zit en, ze daar de dag na t eten er 3x in een  dag flinke drollen van leggen
vraag dus ff na hoeveel vulling er nog in zit ....
( vond t proportioneren ook niet zo leuk hierdoor )
Ik heb geen idee hoe ik heb aangeleverd ga krijgen. Vol, leeggeschud of helemaal schoon. Ik denk vol of (deels) leeggeschud.

Indien vol, maar ik inderdaad "groente porties" van de inhoud. Ter afwisseling en aanvulling van de normale groenteporties. En dan de maag zelf in porties snijden.
En nee, ik verwacht niet dat het erg leuk gaat worden  :-X Maar ja, alles voor het hondje he... Ik ga wel even keukenhandschoenen kopen. Dat lijkt me wel zo praktisch bij zo'n vies klusje...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2640586
Ik vond het alles mee vallen! Ik vond het niet heel erg stinken en ik was ook vrij snel klaar. Heb nu porties van 200-300 gram in de vriezer liggen, een stuk of 12 ofzo, dus het was ook geen hele grote maag.
Ik denk dat de grootste hoeveelheid inhoud er uit geschud is, maar er zat nog meer dan voldoende in om hem "vuil" te kunnen noemen. Dus daar ben ik erg blij mee. Oscar heeft al een stukje geproefd en vond het om te smullen!
Gebruikersavatar
Door Berna
#2640641
De boekmaag van Job voer ik als vervanging van groente.
Daar zit wel zat vulling in...stinkt behoorlijk. Maar ze vinden het heerlijk.
Moet wel zeggen dat ze er een flink drol van draaien  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door