Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2639986
Vanmorgen ben ik met Chendo naar Maarten geweest. Ik had filmpjes gemaakt en die heeft Maarten in eerste instantie aandachtig staan te bekijken.
Vervolgens zijn er meerdere foto's gemaakt van zijn luchtpijp, longen en hart.
Luchtpijp was zo mooi rond en groot dat Maarten zei dat je daar koppeltje in kon duikelen, hart zag er ook mooi uit.
Alleen bij het achterste stukje van zijn longen zag hij witte stukjes zitten en de conclusie was dat hij bronchitis heeft. Maarten had het over allergische bronchitis, maar Chendo heeft helemaal geen allergie.

Daaruit voortvloeiend kwam het advies om hem een paar weken prednison in een hele lage dosering geven, omdat antibiotica hier niet tegen geholpen heeft.
Nu gaan mijn nekharen altijd overeind staan als ik het woord prednison hoor, maar volgens Maarten is dit het enige wat helpt om de bronchitis weg te krijgen.
Verder heeft hij ook nog medicijnen meegekregen om zijn bronchieën wat meer open te zetten.
Verder ga ik Sita van der Munnik een email sturen met dit resultaat, om te kijken of ik er op homeopatisch gebied wat aan kan doen.

Heeft iemand nog andere suggesties?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 22 apr 2013, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#2640004
Ik heb bij een hond (pup) met hevige bronchitis geneveld met Clenil, tis weliswaar een cortisone, maar misschien minder schadelijk als het alleen geneveld wordt?
(Het wordt namelijk ook gebruikt bij heel jonge kinderen)
Verder kreeg de hond ondersteunende medicijnen, ik weet alleen niet meer welke, maar aangezien de DA een Homeo DA was, lijkt mij dat hij homeopatische middelen heeft voorgeschreven.

Sterkte!!
Door tt-tjes
#2640015
Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb bij een hond (pup) met hevige bronchitis geneveld met Clenil, tis weliswaar een cortisone, maar misschien minder schadelijk als het alleen geneveld wordt?
(Het wordt namelijk ook gebruikt bij heel jonge kinderen)
Verder kreeg de hond ondersteunende medicijnen, ik weet alleen niet meer welke, maar aangezien de DA een Homeo DA was, lijkt mij dat hij homeopatische middelen heeft voorgeschreven.

Sterkte!!
Is hij er wel van af gekomen? Want daar maak ik me zorgen over dat het nooit meer weg gaat.
Door Annemarie Rijnveld
#2640088
tt-tjes schreef: Is hij er wel van af gekomen? Want daar maak ik me zorgen over dat het nooit meer weg gaat.
Helemaal genezen! Ik stopte de hond in een bench met plastic er om heen verpakt, het vernevelapparaatje voor de opening houden en dan 20-30 minuten 4x per dag nevelen.
Hond zoveel mogelijk warm en binnen houden.
Door charmed
#2640120
Ik heb een hond gehad die had zwaar bronchitis zij heeft een tijd chinese kruiden gehad, en later een pufje, ik zou eerst proberen met chinese kruiden de bronchitis te behandelen. (even naar een holistisch dierenarts toe dus, die kan precies aan de klachten zien welk chinese kruiden er bij passen) Er zijn nl. meer chinese kruiden die bij bronchtis passen.
Laatst gewijzigd door charmed op za 30 mar 2013, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2640168
tt-tjes schreef: Dat kan ik idd ook wel eens doen. Maar voor nu moet er toch iets gebeuren, dus toch maar de prednison?
Je moet iets ontstekingsremmend hebben? Iets wat mij door een Orthomeneculair dierenarts werd verteld wat een goede ontstekingsremmer is, beter dan prednison is, curcuma extract. Maar hoe dat bij Bronchitis zou kunnen helpen dat weet ik niet. ik vind er wel wat over op internet http://herborist.eu/geneeskrachtige-pla ... aties.html Als ik daar toch eens aan gedacht had vorige week toen ik astmatische bronchitis had. Had ik het uit kunnen proberen. Heb hier nog 3 potten staan.
Door Cindy de Wolf
#2640417
Heb je theolair meegekregen om de bronchieen open te zetten? Houdt er dan rekening mee dat dit alles open zet en je dus zeer grote kans hebt op diarree/flats ontlasting. Dusty van ons krijgt dat ivm verminderde longcapaciteit, bij haar helpt clear intestine tegen de dunne ontlasting.

Tsja als het een kort durend kuurtje is in minimale dosis zou ik het denk ik wel doen. Je bent nu al zo lang aan het klooien hiermee.
Door Irish
#2640418
Soms is prednison of iets gewoon nodig helaas.. Ik zou zelf niet te veel met andere middeltjes dingen gaan uitproberen... Succes!  :-*
Door Martine-Tom
#2640498
Ik zou het zelf wel doen, ondanks dat ik er echt geen fan van ben, want het helpt namelijk wel. Een korte kuur, lage dosering, en daarna over op chinese kruiden of welke behandeling je dan ook kiest  :)
Door tt-tjes
#2640548
Cindy de Wolf schreef: Heb je theolair meegekregen om de bronchieen open te zetten? Houdt er dan rekening mee dat dit alles open zet en je dus zeer grote kans hebt op diarree/flats ontlasting. Dusty van ons krijgt dat ivm verminderde longcapaciteit, bij haar helpt clear intestine tegen de dunne ontlasting
.

Ja, ik heb theolair meegekregen. Die krijgt ie sinds gisteren 2x daags een halve tablet. Dunne ontlasting heb ik gelukkig nog niet gezien maar dat kan natuurlijk nog komen.
Cindy de Wolf schreef: Tsja als het een kort durend kuurtje is in minimale dosis zou ik het denk ik wel doen. Je bent nu al zo lang aan het klooien hiermee.
Zijn kuur is 5 dagen 1 hele tablet, 5 dagen een halve en 5 dagen 1/4 tablet moderin van 2 mg. Ik heb besloten om er toch maar mee te beginnen, idd omdat het al zo lang duurt.

Martine-Tom schreef: Ik zou het zelf wel doen, ondanks dat ik er echt geen fan van ben, want het helpt namelijk wel. Een korte kuur, lage dosering, en daarna over op chinese kruiden of welke behandeling je dan ook kiest  :)
Ik hoop eigenlijk dat het daarna over is, maar misschien is het geen gek idee om daarna nog een poosje chinese kruiden te gaan geven.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op zo 31 mar 2013, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2640751
tt-tjes schreef: .



Ik hoop eigenlijk dat het daarna over is, maar misschien is het geen gek idee om daarna nog een poosje chinese kruiden te gaan geven.
Ja die hoop had ik ook... :-\
Ik zou zelf zeker nog even iets ondersteunends geven daarna...
Door tt-tjes
#2641235
Martine-Tom schreef: Ja die hoop had ik ook... :-\
Ik zou zelf zeker nog even iets ondersteunends geven daarna...
Is het nooit meer weggegaan dan?
Door charmed
#2641297
Soms hebben ze chronische bronchitis, dat had Kalin ook. Maar ik zou er in eerste instantie gewoon vanuit gaan dat je er vroeg bij bent. En zorgen dat de weerstand van Chendo omhoog gaat zodat hij minder vatbaar wordt voor bronchitis, bronchitis als je het eenmaal hebt gehad ben je er vatbaarder voor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door