Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2640025
Mijn hond is haast 10 en heeft de eerste 3 jaar van haar leven met tennisballen (en dan nog de echte ook) gespeeld eer ik me realiseerde wat een rotdingen dat zijn. Haar hoektanden hebben geen punten meer, de stof van die tennisballen is net net superschuurpapier.
#2640026
Hoektanden zijn hier ook prima. Basco is 4 jaar en 4 maanden en kaine 1,5jaar.
Basco heeft wel veel met tennisballen gespeeld maar de laatste 1,5jaar gebruiken we die alleen nog maar in situaties waarbij hij direct moet komen dus om af te leiden ( bijv. Bij ruiters of mountainbikers die aankomen ).
#2640034
Reus is 4 en een beetje, van de 3 jaar dat hij bij mij is barft hij er zo'n 2. hij krijgt heel af en toe een tennisbal, maar mag die niet slopen. Toen ik hem kreeg was zijn ene hoektand korter en ronder dan de ander, dit is niet waarneembaar verandert.
#2640046
Boy 6 jaar zijn hoektanden zijn bot.
Zeker 5 jar buiten met tennisballen gegooit en doet nog steeds flyball.
Laatste jaar gebruiken we die rubberen oranje/blauwe (chuckit) ballen meestal zowel voor spel als flyball.
Maar Boy knaag zijn hele leven ook al regelmatig van die witte opgerolde kluiven en dan het liefst die van hele grote of 1 maatje kleiner ;)
Verder prachtige witte tanden ondanks 5 jaar brok. Wel 1 tint donkerder dan van Bency

Bency bijna 2 jaar Barft vanaf 5a6 maanden en prachtige witte scherpe hoektanden ;D
Met ballen gooien meestal de oranje/ blauwe ballen :)
#2640086
Hier zijn tennisballen een nono,omdat ik zeer grote honden heb die deze bij wijze van spreken inslikken als een M&M. :biggrin2:

Los daarvan valt mij op dat de grote honden hier ( Sint Bernards) allemaal al voor hun 3e jaar afgesleten tanden hadden op barf...
niet alleen de hoektanden maar hun hele ondergebit .

Vanaf hun 4e jaar hebben ze stompjes  :-\

Nu heb ik uiteraard wel vergelijkend waren onderzoek gedaan met nestgenoten en honden uit dezelfde lijnen die op brok stonden,
en daar bleek hetzelfde .

Gebitten zijn in dit ras niet het sterkste punt.Dat staat dus los van barf of tennisballen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door