Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kiara
#2638886
nou ik heb weer wat (nog nooit meegemaakt )
Gister dus mijn nieuwe aanwinst gehaald blijkt na thuiskomst van een lange rit dat ze "verkouden is" nou heb ik al wat gelezen op oud topic en al pb gestuurt naar diegene maar wil tpch ook even oproepje plaatsen
Ze ademd wat "roggelend" bij der neusje en ribbekastje . ik had nog van de groene os voor luchtweginfecties in huis dus maar gelijk gegeven 2x daags 7 druppels
Ze eet (barf en kvv) ook al bij der fokker als een bouvakker maakt verder geen zieke indruk heb haar dus gister gehaald en ze is van 15 jan en het nest zou vandaag geent worden maar heb zelf gezegt dat ik dat liever zelf doe en nog even wachten ivm de overgang en stres naar nieuw huis en antistoffen van der moeder(had nl gezeur met een pup die wel was geent en bij de tweede enting bij mij dus goed ziek is geweest)
ik heb ook nog nysikind van vsm in huis een 7daagse plantibioticum kuur zal ik dat ook der bij geven? of weten jullie wat anders? Da net gebeld maar die is er vandaag niet niet eerder als dinsdag
Wat zal ik doen? maak mij behoorlijk zorgen heb nog 2katten
Door Martine-Tom
#2638981
In elk geval niet enten tot het over is.
Klinkt een beetje niesziekterig...ik gaf Dook toen L-Lysine, werkte best aardig.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2639109
ik heb net de fokker gesproken die heeft de rest van het nest vandaag laten enten en volgens haar/da was er geen spoor van niesziekte.
Wat vinden jullie van de groene os die ik nu geef? en zit dus te twijfelen om de nysikind plantibioticum kuurtje van 7 dagen erbij te doen, de groene os luchtweginfecties is heeft denk ik ongeveer dezelfde werking als de eugina ?
Dus ja wat zal ik doen gewoon allebei geven?
Zit ondertussen ook te bedenken om de colustrumtherapie te bestellen voor meer weerstand op te bouwen, heb ik helaas niet in huis, dat kan toch ook voor een kitten? heb het nl succesvol gebruikt voor de sintpup en die is enorm opgeknapt
ik hoor het wel van jullie
en enten nu nee dat zeker niet
Door Annemarie Rijnveld
#2639131
kiara schreef: ik heb net de fokker gesproken die heeft de rest van het nest vandaag laten enten en volgens haar/da was er geen spoor van niesziekte.
Wat vinden jullie van de groene os die ik nu geef? en zit dus te twijfelen om de nysikind plantibioticum kuurtje van 7 dagen erbij te doen, de groene os luchtweginfecties is heeft denk ik ongeveer dezelfde werking als de eugina ?
Dus ja wat zal ik doen gewoon allebei geven?
Zit ondertussen ook te bedenken om de colustrumtherapie te bestellen voor meer weerstand op te bouwen, heb ik helaas niet in huis, dat kan toch ook voor een kitten? heb het nl succesvol gebruikt voor de sintpup en die is enorm opgeknapt
ik hoor het wel van jullie
en enten nu nee dat zeker niet
Colostrum kan je bij mijn weten altijd inzetten, vraag het anders even aan Kristin Dirven van de hondenschool de Koekelberg. Zij verkoopt het ook, en weet er veel over.

Met andere dingetjes inzetten zou ik zo gauw niet weten, sterkte met het nieuwe poesje.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2639191
ik heb heb het maar weer bestelt ;) heb wel de fokker gesproken de rest is wel vandaag geent en mankeerde niks,nou ja ik heb toch maar ook de nysikind ingezet (de plantibioticum ) heb ook is bij mijn kleine chi geholpen was ook verkouden dus nou ja we zien wel weer heb altijd wat maar dit nog nooit meegemaakt, maar ze is wel lief hoor,ze heet trouwens chinook ;)
Door fem fatale
#2639194
Bij de apotheek kun je zoutoplossing in capsules krijgen voor babies, kan ook in kittenneusjes, en dan zou het snotteren grotendeels over moeten zijn.

Hoe oud is ze? Bij volwassen katten zou ik niets doen, behalve die zoutoplossing, maar kittens hebben nog maar weinig weerstand, dus daar wordt het snel erger. Ik persoonlijk zou waarschijnlijk wel vandaag naar een dierenarts gaan, want tussen nu en dinsdag kan ze heel ziek worden, maar ik heb haar natuurlijk niet gezien.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2639417
ik heb nogmaals de fokker gesproken en waar ik even niet meer aangedacht had ze zei, ze was op mijn aandringen even wat ingesprayt met een natuurlijk antivlo middel beetje op der rug en buik daarna in de vervoersbox in de auto, lange reis met af en toe klein stukje raam open dus ja denk dat het daar ook mee te maken kan hebben,ze had het daar nl niet dat ik haar vasthield,althans niks gehoord, verder heeft ze geen vieze oogjes of neusje
Door BAC
#2639540
Dit is niesziekte, en moet je mee opassen bij een kleintje, ze kunnen er enorm door verzwakken.
Goed in de gaten houden dat ze blijven eten, zoniet dwangvoeden en een bezoekje aan de DA brengen.
Mijn ervaring is dat je dit met een thuisdruppeltje niet kan herstellen bij zo'n jong ding.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2639649
het word al iets minder dat "roggelend geluid"heb het idee dat zeker de nisykind help, en tuurlijk als ik ook maar enigszins twijfel ga ik meteen naar da
Door lightning
#2639785
Ik heb er ook 1 maar heb daar voor de rhinigenta drops. gehaald. en dat schijnt dus nu ook te helpen ;) is een ideetje als het te lang blijft
Door BAC
#2639936
rhinigenta is idd een heel goed middel maar alleen als je dit op advies van een DA krijgt. Het kan namelijk bloedneuzen geven en moet vaak in combinatie met andere medicijnen gegeven worden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2639997
oei dat is eng bloedneus :o ze gaat steeds beter het lijkt toch aan te slaan de nisykind ook gelukkig nog steeds geen vieze oogjes en neusje
Door BAC
#2640096
kiara schreef: oei dat is eng bloedneus :o ze gaat steeds beter het lijkt toch aan te slaan de nisykind ook gelukkig nog steeds geen vieze oogjes en neusje
Nee daarom altijd op dokters advies geven. Vieze neus en oogjes zegt overigens helemaal niets. Ik heb hier een oudje gehad die ook steeds elk verkoudheidsvirusje opakte waarvan een keer echt met snot, de andere keren niet. Met snot is echt een drama

Nu heb ik de jongste met nieziekte, deze week ziek geworden eet al een week niet, maar heeft ook geen snot. Is ingeënt (Is een raskat) en toch niesziekte. Goed in de gaten houden dat ze eten want door gebrek aan geur en smaak willen ze daar nog wel eens mee gaan stoppen. (Ik dwangvoer nu ook al een week omdat hij geen hap eet)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door