Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#2635344
Is er iets wat ik nu zelf kan doen om mijn kater te helpen? Ik vermoed bij hem blaasontsteking. Gaat vaak naar de bak en er zit wat bloed bij de urine. Dat weet ik omdat ik dus een plas vond op de vloer. Schreeuwen van de pijn hoor ik hem niet doen. Poets wel vaak daar en gaat vaak naar de bak. Ik zit hem nu extra vocht te geven zodat zijn blaas wel spoelt. Mag ik heb iets tegen de pijn geven? Aannemende dat, dat pijn doet (als ik het beredeneer naar me zelf en bij mij deed het pijn). Voordat ik wist dat die plas op de vloer van hem was had ik het al opgeruimd maar hield hem wel in de gaten. Nu zijn de plasjes te klein om op te slaan of te bewaren. Vlees eter is hij niet.... Heb wel clavubactin in huis maar of ik dat moet geven?
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2635374
Ik zou meteen morgen naar de dierenarts gaan! Hij plast nog wel? Als je daar over twijfelt, nu bellen en meteen naar de dierenarts (maar dat snap je vast wel bedenk ik me terwijl ik het typ, net als dat je ook vast al morgen naar de da wilde gaan...) En als je het gevoel hebt dat hij pijn heeft en je hebt toevallig nog metacam in huis zie ik daar niet zo'n probleem in. Zomaar ab er in gooien zou ik niet doen zonder overleg met de da. Beterschap voor je kater :-*
Gebruikersavatar
Door koekje
#2635376
EllenL schreef: Ik zou meteen morgen naar de dierenarts gaan! Hij plast nog wel? Als je daar over twijfelt, nu bellen en meteen naar de dierenarts (maar dat snap je vast wel bedenk ik me terwijl ik het typ, net als dat je ook vast al morgen naar de da wilde gaan...) En als je het gevoel hebt dat hij pijn heeft en je hebt toevallig nog metacam in huis zie ik daar niet zo'n probleem in. Zomaar ab er in gooien zou ik niet doen zonder overleg met de da. Beterschap voor je kater :-*
Ja.
Nu niet meer plassen is acute spoed, nog wel plassen morgen gelijk gaan. In de tussentijd zoveel mogelijk vocht erin krijgen (kattenmelk, blikvoer) is goed.
Door lightning
#2635382
Ja hij plast nog wel. Kleine beetjes maar ja heel vaak gaan ben je op een gegeven moment wel leeg.

Ja ik geef op het moment veel melk (katten melk) en water. ook in de natvoer extra water erbij. spuit zelfs eens in de zoveel tijd in zijn bekje ook vocht. hij heeft geen koorts.

Hij is ook (nog) niet futloos. klimt in krabpalen enz enz... Mag ik hem cranberry geven?
Door lightning
#2635440
Ben toch maar geweest bij de da. Ze zegt het kan ook kou zijn op de blaas en daar plassen ze dan ook wel eens bloed van. zijn blaas was erg klein en super pijnlijk. heb catkor mee gekregen en hij heeft daar al op geplast. bijna puur bloed zou je zeggen zo rood. maar ja van het persen krijg je ook weer bloed extra. hij heeft een injectie mee en mag hem vanaf morgenavond pijnstiling geven. morgen laat ik de urine controleren bij mijn eigen dierenarts. we gaan het mee maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door