Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SuperYork
#2638294
hoi allemaal,

na 3 jaar zoekende, na bijna diverse dieren artsen afgelopen te hebben weet ik eindelijk wat mijn hond Chucky mankeert aan zijn ogen
hij heeft een enorme prut in zijn ogen.
maar nu weet ik dat hij geen traan buizen heeft.
heeft iemand hier ervaring mee

Ik maak iedere dag zijn ogen schoon door een soort van badje te geven met afgekoeld gekookt water en een watje, en tevens probeer ik met een make up kammetje het prut te verwijderen.
heeft iemand enig idee hoe ik hem verder kan helpen?

alvast bedankt voor enige reaktie's
Door charmed
#2638305
Het zou misschien kunnen helpen als je kunsttranen geeft? 1 van mijn shelties had ook een missende traanbuis, zij kreeg kunsttranen. (omdat ze hele droge ogen had)
Door smulpaap
#2638327
charmed schreef: Het zou misschien kunnen helpen als je kunsttranen geeft? 1 van mijn shelties had ook een missende traanbuis, zij kreeg kunsttranen. (omdat ze hele droge ogen had)


Dat zou mogelijk de oplossing kunnen zijn , ik heb een hond gekent die het ook redelijk deed op kunsttranen
Door SuperYork
#2638334
dank jullie voor jullie reaktie, ben op internet aan het zoeken voor kunst tranen, misschien toch beter eerst contakt opnemen met de DA over de kunst tranen, voordat ik ze ga gebruiken?
Door Lil
#2638388
Kunst tranen zijn gewoon druppels. Kan je niets fouts mee doen, het is gewoon als oogvocht zeg maar. Voor mensen krijg je die zonder recept.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door