Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2637294
Angelique schreef: Al zou die hier om de hoek wonen ging ik daar ook niet meer heen voor een gehoortest. :-\
Voor mijn ras is het niet van belang, maar ik ben bang dat ik dit ook zou zeggen ;D.
Dr. Dijkshoorn is een goede dierenarts maar z'n people-skills zijn niet optimaal (lees, vergelijkbaar met die van een ongebakken visstick).

Ik hoop dat alle pupsels goed kunnen horen!
#2637543
margreet schreef: Zo heeft denk ik iedereen zijn bevindingen, ben nu meegeweest met totaal 35 spikkels voor een gehoortest en de jongedame die het doet, deed het wat mij betreft prima, Dijkshoorn zelf komt er helemaal niet aan te pas.
Dijkshoorn heb ik toen zelf ook niet gezien, meisje was ook aardig, alleen de apparatuur was toen behoorlijk haperig, wat te wijten was aan draadjes die niet goed aangesloten zaten en die lekker knullig met plakbandjes van de tafel naar de apparatuur geleid werden. Voor Ted gaf het ding toen even ene paar pieken en toen alleen maar flatliners en toen zei meisje...dat is niet best, waar wij het natuurlijk niet mee eens waren en na een partij gemorrel aan draadjes en stekkertjes kwamen daar ineens de pieken weer. Nou was Ted volwassen en wisten we dat ze kon horen, maar als zo'n meisje dan even daarvoor staat te vertellen dat een paar dagen ervoor iemand zijn halve nest Ambullen ter plekke had laten inslapen omdat ze doof waren, dan krab je je toch wel achter de oren. Daarbij vond ik wel dat de hoeveelheid narcose ook wat over de top was. Ze waren allebei volledig out en dat voor de rest van de dag.
#2637653
margreet schreef: Zo heeft denk ik iedereen zijn bevindingen, ben nu meegeweest met totaal 35 spikkels voor een gehoortest en de jongedame die het doet, deed het wat mij betreft prima, Dijkshoorn zelf komt er helemaal niet aan te pas.
Ik vind het een absoluut minpunt dat pups geen antisedan krijgen. Het is al erg genoeg dat ze een narcose krijgen die je niet aan pups mag geven, maar ze dan zonder tegenprik naar huis sturen is voor mij een nono. En dan kan iedereen roepen dat ze lekker wakker zijn, maar dat wil nog niks zeggen over de lage bloeddruk en lage hartslag die dat middel veroorzaakt.
#2637661
Iedereen zal zijn eigen voorkeuren en ervaringen hebben. Ik heb alle gehoortesten geprobeerd ( op die in Drachten na) en kom toch altijd weer terug bij Dijkshoorn. Het niet geven van antisedan is misschien inderdaad een minpunt maar daar staat tegenover dat de pups inderdaad zo weer wakker zijn bij Dijkshoorn en weer rondlopen en er is in al die jaren nog nooit (voorzover bekend bij mij over de spikkels) iets mis gegaan met een pup op weg naar huis.

De voordelen bij Dijkshoorn vind ik sowieso dat je de auto tot vlak naast het gebouw van de test kunt neerzetten zodat er minder gesjouw met de pups is (dat kan in Eersel niet), het aparte gebouw voor de gehoortest zodat je niet met de pups bij anderen in de wachtkamer hoeft te wachten en de prijs van de gehoortest.

Dijkshoorn heeft zelf inderdaad de sociale skills van een visstick maar over het algemeen kan ik altijd prima met hem door 1 deur en weet hij ook altijd precies nog mijn geteste nesten op te noemen. En zo vaak komen we hem niet tegen tijdens de test tenzij ik vraag of hij erbij kan zijn.

En misschien heb ik ook wel een zwak voor de gehoortest bij hen omdat ik nog heel goed weet hoe ik daar opgevangen ben toen ik in mijn eerste nest 4 dove pups had waarvan ik het van 2 pups echt niet wist. Dijkshoorn was op dat moment allervriendelijkst en nam alle tijd voor een fokker die volledig over de rooie ging.
#2637681
Erna schreef: Iedereen zal zijn eigen voorkeuren en ervaringen hebben. Ik heb alle gehoortesten geprobeerd ( op die in Drachten na) en kom toch altijd weer terug bij Dijkshoorn. Het niet geven van antisedan is misschien inderdaad een minpunt maar daar staat tegenover dat de pups inderdaad zo weer wakker zijn bij Dijkshoorn en weer rondlopen en er is in al die jaren nog nooit (voorzover bekend bij mij over de spikkels) iets mis gegaan met een pup op weg naar huis.

De voordelen bij Dijkshoorn vind ik sowieso dat je de auto tot vlak naast het gebouw van de test kunt neerzetten zodat er minder gesjouw met de pups is (dat kan in Eersel niet), het aparte gebouw voor de gehoortest zodat je niet met de pups bij anderen in de wachtkamer hoeft te wachten en de prijs van de gehoortest.

Dijkshoorn heeft zelf inderdaad de sociale skills van een visstick maar over het algemeen kan ik altijd prima met hem door 1 deur en weet hij ook altijd precies nog mijn geteste nesten op te noemen. En zo vaak komen we hem niet tegen tijdens de test tenzij ik vraag of hij erbij kan zijn.

En misschien heb ik ook wel een zwak voor de gehoortest bij hen omdat ik nog heel goed weet hoe ik daar opgevangen ben toen ik in mijn eerste nest 4 dove pups had waarvan ik het van 2 pups echt niet wist. Dijkshoorn was op dat moment allervriendelijkst en nam alle tijd voor een fokker die volledig over de rooie ging.
Ik heb zelf ook zowel goede als slechte ervaringen met hem hoor. Voor de heupen van Lotus weet ik ook al dat ik naar hem ga. Met Alba hebben we een slechte ervaring met 1 van zijn ook-hoog-aangeprezen collega's en ben ik juist bij hem heel goed geholpen. Ook op people-skills gebied want hij had ineens een van-blijdschap-jankende eigenaar in z'n spreekkamer staan (ik wijt het aan een overdosis Barch rescue in combinatie met opluchting :biggrin2:) en daar ging hij heel fijn mee om.

Ik kan me - van mensen met ervaring met deze praktijk - op zich indenken dat ze bedanken. Ik kan me ook voorstellen dat je er juist naar terug gaat.
Is maar goed ook, anders had 1 dierenarts het heel druk en waren de andere failliet ;).
#2637705
Alba schreef: Ik heb zelf ook zowel goede als slechte ervaringen met hem hoor. Voor de heupen van Lotus weet ik ook al dat ik naar hem ga. Met Alba hebben we een slechte ervaring met 1 van zijn ook-hoog-aangeprezen collega's en ben ik juist bij hem heel goed geholpen. Ook op people-skills gebied want hij had ineens een van-blijdschap-jankende eigenaar in z'n spreekkamer staan (ik wijt het aan een overdosis Barch rescue in combinatie met opluchting :biggrin2:) en daar ging hij heel fijn mee om.

Ik kan me - van mensen met ervaring met deze praktijk - op zich indenken dat ze bedanken. Ik kan me ook voorstellen dat je er juist naar terug gaat.
Is maar goed ook, anders had 1 dierenarts het heel druk en waren de andere failliet ;).
Ik vond het in Eerstel ook prettig hoor maar niet zoveel beter of prettiger dan bij Dijkshoorn en bij het afwegen van dingen speelt de prijs ook een stukje mee. In Zeist is het zeker 10 euro per pup goedkoper en dat vind ik ook prettig. Das wel zo eerlijk toch.

De enige slechte ervaring die ik gehad heb is een dierenarts in het oosten (ben zijn naam ff vergeten) waar jaren geleden ook een apparaat stond (dat ding is later naar Eersel verhuisd). Daar zou ik echt nooit meer naar teruggaan en ik ben er nog steeds van overtuigd dat de uitslag van de oren niet juist was. Bij Dijkshoorn mag ik een oor zoveel laten testen als ik zelf wil of nodig vind en dat is ook fijn. Volgens mij mag dat in Eersel ook.
#2638001
Ik heb geen gelegenheid gehad dit topic verder te volgen, maar lees nu over de gehoortest. Wat ontzettend spannend lijkt me dat! Ik had er natuurlijk wel eerder over gehoord, maar nooit 'dichtbij', altijd meer abstract. Een screening naar iets wat in orde lijkt is altijd eng, geeft het besef dat je geconfronteerd kunt worden met een verborgen gebrek (als was het er niet zonder screening). Maar zo groot als de spanning vooraf, minstens zo groot ook het geluk als alles dik in orde is gebleken. De duimen draaien voor een 100% goede uitslag!! :)
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door