Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Syllie
#2638104
Onze rottweiler pup wordt aanstaande maandag 5 maanden.
Op dit moment krijgt hij per dag 1000 gram te eten (weegt nu rond de 21 kilo).
Hij krijgt een combinatie van KVV en Barf.

Dat is nu nog verdeeld over 's ochtends en 's middags 300 gram KVV (Kivo) en 's avonds krijgt hij 400 gram barf. Hij eet echt alles dus
tot nu toe de perfecte "barfhond"  ;)

Nu heeft hij echter duidelijk de gehele dag honger. Uiteraard zal hij nog wel meer moeten gaan eten, maar kan ik hem nu al op 2 keer per dag eten zetten?
Ik hoop dat als de maaltijden wat groter zijn hij meer een voldaan gevoel krijgt. De KVV is namelijk binnen 30 sec op. En alleen voor vleesbot moet hij echt moeite doen, de rest gaat nu ook hap slik zo naar binnen.
En dan 's ochtends gewoon de Kivo en 's avonds een maaltijd Barf?
Door Mevroi Kruim
#2638110
Ik zou gewoon helemaal op barf overgaan.
Twee keer per dag eten kan op deze leeftijd wel, vaak geven ze het zelf al wel aan. En kijk naar je hond: is hij te dik, te dun of goed? Als hij een groeispurt heeft kan het zijn dat hij een tijd lang gewoon meer nodig heeft, als de groei eer minder is kun je ook minderen met hoeveelheid voer.
Door Lizzy
#2638251
Syllie schreef: Onze rottweiler pup wordt aanstaande maandag 5 maanden.
Op dit moment krijgt hij per dag 1000 gram te eten (weegt nu rond de 21 kilo).
Hij krijgt een combinatie van KVV en Barf.

Dat is nu nog verdeeld over 's ochtends en 's middags 300 gram KVV (Kivo) en 's avonds krijgt hij 400 gram barf. Hij eet echt alles dus
tot nu toe de perfecte "barfhond"  ;)

Nu heeft hij echter duidelijk de gehele dag honger. Uiteraard zal hij nog wel meer moeten gaan eten, maar kan ik hem nu al op 2 keer per dag eten zetten?
Ik hoop dat als de maaltijden wat groter zijn hij meer een voldaan gevoel krijgt. De KVV is namelijk binnen 30 sec op. En alleen voor vleesbot moet hij echt moeite doen, de rest gaat nu ook hap slik zo naar binnen.
En dan 's ochtends gewoon de Kivo en 's avonds een maaltijd Barf?
Ik zou hem ook 100% op BARF zetten. KVV schiet door het maagdarmkanaal, omdat het zo fijn gemalen is. Dat geeft honger. Zeker bij een opgroeiende pup.

Ik voer tot een half jaar 3 keer per dag.
Door Barbaravh
#2638415
Mijn pup is nu 3 maand e hij krijgt nu reeds een week 2 keer per dag eten. 's Middags vroeg hij echt niet om eten, dus ben ik redelijk vlug op 2 maaltijden over gegaan.
Mijn reutje weegt nu 11kg en krijgt al 800gr, staat ook mooi slank, dus misschien heeft jouw pup ook nood aan meer voeding?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door