Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2637974
Dit kon ik er zojuist over vinden. Was het hier ook bij de groothandel tegen gekomen, maar of het wat is kan ik je niet vertellen. Maar deze beide versies bevatten 40% pens en nog 15% orgaan.... Beetje veel lijkt mij


EXCELLENT VERSVLEES

Excellent vers rund & kip: 40% runderpens, 25% rundvlees, 15% organen en 20% kip.

Dit puur natuur vers product is met grote zorg bereid volgens barfrecept, zonder kleur-, geur-, smaak- of hulpstoffen. Dit vers product is 12 maanden houdbaar in de vriezer. Voor het ontdooien enkele gaatjes prikken. Na opening 3 dagen houdbaar in de koelkast.

Voedingsadvies: 20 gram per kilo lichaamsgewicht.



Excellent vers rund & zalm: 40% runderpens, 25% rundvlees en 15% organen en 20% lam.

Dit puur natuur vers product is met grote zorg bereid volgens barfrecept, zonder kleur-, geur-, smaak- of hulpstoffen. Dit vers product is 12 maanden houdbaar in de vriezer. Voor het ontdooien enkele gaatjes prikken. Na opening 3 dagen houdbaar in de koelkast.

Voedingsadvies: 20 gram per kilo lichaamsgewicht.
#2640625
Heb het ook gezien, had zelfs een aantal rollen meegenomen, maar toen ik goed naar de samenstelling ging kijken...dacht ik, laat maar.
Het botpercentage is ook niet bekend :-\
Maar het is wel lekker goedkoop, dus zal ook dit wel weer verkocht gaan worden.
#2640703
'k Heb er nou even op gezocht en vond in een webshop 12 rollen van 1 kilo voor 25 euro. Het is natuurlijk verschrikkelijk aantrekkelijk geprijsd, maar voor zo'n prijs kún je geen kwaliteit krijgen! Iedere producent maakt de kvv om er een boterham mee te verdienen, niemand doet het vanuit de drang de wereld te verbeteren of liefdadigheid. En al wie er betrokken is bij dat productieproces wil er een graantje van mee pikken. Oftewel, tegen de tijd dat wij zo'n rol bij een winkel halen, hebben er al de nodige mensen vóór de verkoper wat aan verdiend.
Als zo'n kilo dan voor 2 euro mee naar huis mag, kun je wel na gaan dat hetgeen er in zit verre is van wat wij hopen in de voerbak te doen. En dat geldt niet speciaal voor dit merk, maar voor álle spotgoedkope kvv's. De dure zijn niet noodzakelijk goed, men kan een zakje vullen met ongeacht wat voor rotzooi en proberen dat voor veel geld te verkopen. De hoge prijs biedt geen garantie voor kwaliteit, maar als het hun broodwinning is en het kost desondanks erg weinig, dan kun je er van op aan dat het bagger is wat ze proberen te verkopen. Kan niet anders..
En hoe goedkoop is 'goedkoop'..?? Als voeding minder gezond is kan dat op termijn hoge (ziekte)kosten opleveren. Als voeding minder voedzaam is heeft de hond er meer van nodig (tenzij een merk kiest voor een bijzonder hoog vetpercentage, maar daarvan neemt nog steeds de voedingswaarde niet toe). Kortom, ik geloof werkelijk dat investering in voeding die wat meer kost in aanschaf, maar waarvan kwaliteit en verhoudingen in orde zijn, op termijn niet duurder is dan een prakkie voor een habbekrats.
#2640779
[quote="Parelridder"]
'k Heb er nou even op gezocht en vond in een webshop 12 rollen van 1 kilo voor 25 euro. Het is natuurlijk verschrikkelijk aantrekkelijk geprijsd, maar voor zo'n prijs kún je geen kwaliteit krijgen! Iedere producent maakt de kvv om er een boterham mee te verdienen, niemand doet het vanuit de drang de wereld te verbeteren of liefdadigheid. En al wie er betrokken is bij dat productieproces wil er een graantje van mee pikken. Oftewel, tegen de tijd dat wij zo'n rol bij een winkel halen, hebben er al de nodige mensen vóór de verkoper wat aan verdiend.
Als zo'n kilo dan voor 2 euro mee naar huis mag, kun je wel na gaan dat hetgeen er in zit verre is van wat wij hopen in de voerbak te doen. En dat geldt niet speciaal voor dit merk, maar voor álle spotgoedkope kvv's. De dure zijn niet noodzakelijk goed, men kan een zakje vullen met ongeacht wat voor rotzooi en proberen dat voor veel geld te verkopen. De hoge prijs biedt geen garantie voor kwaliteit, maar als het hun broodwinning is en het kost desondanks erg weinig, dan kun je er van op aan dat het bagger is wat ze proberen te verkopen. Kan niet anders..
En hoe goedkoop is 'goedkoop'..?? Als voeding minder gezond is kan dat op termijn hoge (ziekte)kosten opleveren. Als voeding minder voedzaam is heeft de hond er meer van nodig (tenzij een merk kiest voor een bijzonder hoog vetpercentage, maar daarvan neemt nog steeds de voedingswaarde niet toe). Kortom, ik geloof werkelijk dat investering in voeding die wat meer kost in aanschaf, maar waarvan kwaliteit en verhoudingen in orde zijn, op termijn niet duurder is dan een prakkie voor een habbekrats.
[/quote]

Amen.
#2640812
Hier om de hoek wordt het ook verkocht. Mooie prijs, maar wat je ervoor krijgt?

Excellent vers rund & zalm: 40% runderpens, 25% rundvlees en 15% organen en 20% zalm.
Excellent vers rund & lam: 40% runderpens, 25% rundvlees en 15% organen en 20% lam.
etc

Alleen Rund ziet er misschien nog enigzins oké uit om af en toe ter afwisseling te geven?
Excellent vers rundvlees: 80%rundvlees en 20% organen.

Maar dan zou ik zelf liever Spykie Rund geven als ik krap bij kas zat, dat is hier om de hoek maar 15 cent per kg duurder.
#2640866
[quote="hummeltje"]
Hier om de hoek wordt het ook verkocht. Mooie prijs, maar wat je ervoor krijgt?

Excellent vers rund & zalm: 40% runderpens, 25% rundvlees en 15% organen en 20% zalm.
Excellent vers rund & lam: 40% runderpens, 25% rundvlees en 15% organen en 20% lam.
etc

Alleen Rund ziet er misschien nog enigzins oké uit om af en toe ter afwisseling te geven?
Excellent vers rundvlees: 80%rundvlees en 20% organen.

Maar dan zou ik zelf liever Spykie Rund geven als ik krap bij kas zat, dat is hier om de hoek maar 15 cent per kg duurder.
[/quote]

Spykie rund klinkt mij ook niet bekend moet ik zeggen. Maar eerlijk, ik denk dat zowel bij Spykie rund als bij die excellent Rund het gebruikte vlees ook niet jevanhet kan wezen.

Dat ze overigens durven te beweren dat dit naar barfrecept gemaakt is, vind ik wel heel grof  :-X Ik bedoel, wij doen er in ieder geval nog een botje bij in. ::)

En weet je, als je dit eens een keer pakt als je krap bij kans zit, of als je vriezer ineens leeg blijkt te zijn, dat zal woef echt niet schaden. Maar dit structureel voeren is toch echt om problemen vragen. Goede voeding behelst nu eenmaal meer dan "dat het buikje gevuld moet zijn" en bij genoeg vet of olie erin gaat ieder vachtje wel glimmen.
#2640879
[quote="Parelridder"]
'k Heb er nou even op gezocht en vond in een webshop 12 rollen van 1 kilo voor 25 euro. Het is natuurlijk verschrikkelijk aantrekkelijk geprijsd, maar voor zo'n prijs kún je geen kwaliteit krijgen! Iedere producent maakt de kvv om er een boterham mee te verdienen, niemand doet het vanuit de drang de wereld te verbeteren of liefdadigheid. En al wie er betrokken is bij dat productieproces wil er een graantje van mee pikken. Oftewel, tegen de tijd dat wij zo'n rol bij een winkel halen, hebben er al de nodige mensen vóór de verkoper wat aan verdiend.
Als zo'n kilo dan voor 2 euro mee naar huis mag, kun je wel na gaan dat hetgeen er in zit verre is van wat wij hopen in de voerbak te doen. En dat geldt niet speciaal voor dit merk, maar voor álle spotgoedkope kvv's. De dure zijn niet noodzakelijk goed, men kan een zakje vullen met ongeacht wat voor rotzooi en proberen dat voor veel geld te verkopen. De hoge prijs biedt geen garantie voor kwaliteit, maar als het hun broodwinning is en het kost desondanks erg weinig, dan kun je er van op aan dat het bagger is wat ze proberen te verkopen. Kan niet anders..
En hoe goedkoop is 'goedkoop'..?? Als voeding minder gezond is kan dat op termijn hoge (ziekte)kosten opleveren. Als voeding minder voedzaam is heeft de hond er meer van nodig (tenzij een merk kiest voor een bijzonder hoog vetpercentage, maar daarvan neemt nog steeds de voedingswaarde niet toe). Kortom, ik geloof werkelijk dat investering in voeding die wat meer kost in aanschaf, maar waarvan kwaliteit en verhoudingen in orde zijn, op termijn niet duurder is dan een prakkie voor een habbekrats.
[/quote]

Je verwoordt precies mijn gedachtes. Ik probeer vrijwel dagelijks aan mensen uit te leggen waarom ik Lotgering (dat wordt veel gevoerd in de zaanstreek) geen goede kvv vind, precies om die redenen.
#2640906
Het is het huismerk van Van der Meer diertotaalgroothandel. Ze hebben een compleet versie ala smuldier en deze nieuwe lijn, valt ook onder het lage btw tarief. Ik zal maar niet zeggen wat de inkoopprijs is. Verder staat op de rol wel (pluspunt) afwisseling is een must en dat er echte botten maar waarvan?? in zitten als calciumbron. Ik had van de week van elke smaak 1 rol meegenomen maar was er al snel klaar mee. Jesse moest het ook niet. Als je moet kiezen vanwege budget zou ik eerder gaan voor smuldier. Verder ga ik met Parelridder mee en blij dat ik Barf ;)
#2641052
[quote="*Dorothea*"]
Je verwoordt precies mijn gedachtes. Ik probeer vrijwel dagelijks aan mensen uit te leggen waarom ik Lotgering (dat wordt veel gevoerd in de zaanstreek) geen goede kvv vind, precies om die redenen.
[/quote]

Probeer je nu exellent kvv te vergelijken met Lotgering?
Ik voer bv. naast lotgering nu ook darf eko, dat schijnt erg goed te zijn.
Nou ik moet zeggen het stinkt als een bunzing!!
Lotgering zet alle ingredienten en percentages op de verpakking en die voldoen aan de normen om zich kvv te mogen noemen.
Ik voer ook de wildvariant daarvan, ik moet zeggen die is helemaal niet vet en ruikt na ontdooien zelfs lekker!
Allemaal heel subjectief dus wat je hier beweert en nergens op gebaseerd!
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 31 mar 2013, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#2641128
Ik denk, Lady Garfield, dat Dorothea dat inderdaad doet en met verstand van zaken....  Ze is DA en heeft zich goed verdiept in goede en gezonde voeding voor honden.
Het is al 100x maal gezegd: Lotgering is kwalitatief echt één van de mindere kvv's die er op de markt zijn , daarnaast dus ook de excellent, smuldier, rodi etc. allemaal kwalitatief minder goede kvv's, maar jij wilt dat op de één of andere manier niet horen... heb je aandelen Lotgering of zo?

Ik voer ook darf, en het stinkt bij mij niet. gewoon een versvlees luchtje.
#2641207
[quote="M@rina"]
Ik denk, Lady Garfield, dat Dorothea dat inderdaad doet en met verstand van zaken....  Ze is DA en heeft zich goed verdiept in goede en gezonde voeding voor honden.
Het is al 100x maal gezegd: Lotgering is kwalitatief echt één van de mindere kvv's die er op de markt zijn , daarnaast dus ook de excellent, smuldier, rodi etc. allemaal kwalitatief minder goede kvv's, maar jij wilt dat op de één of andere manier niet horen... heb je aandelen Lotgering of zo?

Ik voer ook darf, en het stinkt bij mij niet. gewoon een versvlees luchtje.
[/quote]

Ah ik dacht al waar blijft ze! Verder ben ik Lazy Garfield en niet Lady Garfield!
En nee ik heb geen aandelen Lotgering, hou er eens mee op, er zijn hier tig leden met honden die het er goed op doen.
Verder valt het me tegen dat je het blijkbaar niet over je lippen kunt krijgen, dat mijn hondje het er intussen goed op doet en dat de wildvariant dus helemaal niet vet is.
En om het met excellent kvv te vergelijken slaat helemaal nergens op, als je goed gelezen hebt staan daar de verhoudingen niet eens op de verpakking!!
Ten aanzien van Darf eko, tja wellicht heb ik een scherpere neus.  :D
Om met je eigen woorden te spreken, nu ben ik wel klaar met je!
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 23 jan 2015, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#2641221
[quote="*Dorothea*"]
Je verwoordt precies mijn gedachtes. Ik probeer vrijwel dagelijks aan mensen uit te leggen waarom ik Lotgering (dat wordt veel gevoerd in de zaanstreek) geen goede kvv vind, precies om die redenen.
[/quote]

Op basis waarvan geef je die uitleg?
#2641229
[quote="Lazy Garfield"]
Ah ik dacht al waar blijft ze! Verder ben ik Lazy Garfield en niet Lady Garfield!
En nee ik heb geen aandelen Lotgering, hoe er eens mee op, er zijn hier tig leden met honden die het er goed op doen.
Verder valt het me tegen dat je het blijkbaar niet over je lippen kunt krijgen, dat mijn hondje het er intussen goed op doet en dat de wildvariant dus helemaal niet vet is.
En om het met excellent kvv te vergelijken slaat helemaal nergens op, als je goed gelezen hebt staan daar de verhoudingen niet eens op de verpakking!!
Ten aanzien van Darf eko, tja wellicht heb ik een scherpere neus.  :D
Om met je eigen woorden te spreken, nu ben ik wel klaar met je!
[/quote]
Dat je hond het er goed op doet wil niet zeggen dat je kwaliteit voert,  wel of geen % noemen is geen garantie voor kwaliteit dat wil jij allemaal niet horen!
Maar hé wat fijn dat jij er nu eindelijk ook klaar mee bent... lekker rustig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door