Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sella
#2637625
Mijn duitse herder pup die 30 maart mee naar huis mag is afgespeent op kvv.

Ze weet dat ik barf en geeft 10 kg kvv mee en vraagt in ieder geval de eerste 3 dagen kvv te geven en liever  de 10 kg helemaal opvoeren voor ik overga.
De pup eet nu 350 gram zo ongeveer, maar ik zou liever al een platgemepte kippenek erbij voeren, een stukje parelhoenkarkas platgemept ect.
Eigenlijk wil ik al zo snel mogelijk hem laten barfen omdat hij dan zijn knaagbehoefte kwijt kan op een stukje karkas, als hij na het platmeppen gewent is aan bot verteren.
Ik wil hem aan alle smaakjes laten wennen en dan voor nood de kvv achter de hand houden met wisselen.

Zou ik hem kunnen steunen met de overgang door wat probiotica over zijn kvv te doen?
Door crutz
#2638044
Lizzy schreef: Waarom zou je? Waarom KVV eten terwijl ie BARF kan krijgen? Dat is gewoon beter, klaar. Vleesbotten even pletten de eerste dagen, that's it!
Waarom platslaan als t pupje al vlees gewend is? De pups hier in een nest krijgen nooit platgeslagen. Eerst gemalen enkelvoudig op 4 weken, dan KVV & met een week of 5,5/6 penslappen, kippenekken, prooi etc
Door Martine-Tom
#2638069
crutz schreef: Waarom platslaan als t pupje al vlees gewend is? De pups hier in een nest krijgen nooit platgeslagen. Eerst gemalen enkelvoudig op 4 weken, dan KVV & met een week of 5,5/6 penslappen, kippenekken, prooi etc
Omdat ze met kvv niet leren knagen denk ik  ;)
Ik zou ook gewoon gelijk met Barf beginnen hoor als je dat wil.
Door sella
#2638193
Oke, dan krijgt hij een biologische kippennek zo.
Dat scheelt heel veel gedoe.
Parelhoen is ook redelijk zacht,kan hij zich een poosje vermaken door het klein te krijgen.

Maf he, buffel is dat hij kwam met 10 weken gewoon mee gaan barfen, wat hij niet weg kreeg was de rest voor Diego.
Omdat de fokker zo onzeker deed ben ik gaan twijfelen.
Zij kwam met het argument dat de pups opgebraakt krijgen van moeders en het dus dan al gekauwd.
Maar op de natuurzenders zie je wilde hondenpups ook al lekker meescheuren aan de prooi .
Door sella
#2638247
We hebben besloten de eeste maaltijd thuis zijn kvv te geven en de volgende maaltijd een kippennekje erbij en dan minder kvv. Zo zijn we er snel vanaf en heeft hij een rustige overgang.
Door Lizzy
#2638248
crutz schreef: Ja, de pups hebben hier met 5/6 wk ook nog niets anders gehad & krijgen t niet platgeslagen.
Omdat heel veel puppen op die leeftijd nog niet gelijk weten wat ze er mee moeten en dan sta je toch een soort van te balen, wanneer ze een kippenvleugel in 1 keer doorslikken. En je weet het he, dit gaat altijd goed. Totdat het een keer fout gaat. Jij bent verantwoordelijk voor alleen jouw pup. Ik voor de puppen van de rest van NL, die hier geadviseerd worden.
Door sella
#2638254
Buffel heeft ook 1 keer geflikt een kalkoennek van Diego af te pakken en dat als een reiger naar binnen te gieten, ik kon het nog nét uit zijn luchtpijp trekken.
Ik wil het voor de zekerheid toch rustig opbouwen, daar ik nog niet weet of hij rustig eet of niet.
#2638608
sella schreef: Omdat ze bang is dat hij in de stress schiet door verandering.
Op zich niet zo gek gedacht. Pups die de eerste dagen niet zo goed verteren ivm stress komt erg vaak voor en ik ken meerdere hondenbaasjes die dus een pup hadden die daar problemen door kreeg (oa botjes die klem kwamen te zitten). Met mijn eigen uitvliegers gelukkig geen last van gehad maar in de toekomst zal ik nieuwe baasjes wel adviseren om even kvv te voeren, mochten ze plannen hebben om te gaan barfen. Gewoon, zekere voor het onzekere  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door