Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2637234
Mijn Duitse herder zit nu ongeveer 4 weken aan de KVV en krijgt soms wat extra knaagwerk. Een lap pens, runderkraakbeen of wat zachte lamsribben. We willen helemaal gaan barfen met alle 3 de honden maar wil eerst een passend menu en me nog meer inlezen voordat we daar aan beginnen. Wel hebben we een vrieskist gekocht want KVV met 2 grote honden en 1 kleine is niet te doen.

Wat mij opviel dat ik het idee heb dat mijn Duitse herder beter loopt. Hij krijgt al sinds dat hij een half jaar is glucosamine/msm pillen omdat na de pennhip foto's de uitslag minder was dan verwacht.

Gisteren eens gaan zoeken of dat betere lopen misschien stand hielt met het vlees. Na de eerste week vlees wil hij nu ineens die pillen niet meer haha. En kwam er achter dat er dus glucosamine in kraakbeen zat van de botten die je voert.

Heeft iemand enig idee hoeveel glucosamine in botten zitten en waar het meeste in zit? En zouden die pillen achterwege kunnen blijven of beter er extra bijgeven?
Door BAC
#2637370
Als glucosamine wordt geadviseerd ivm met medische klachten moet dat wel gegeven worden, vlees is leuk maar geen wondermiddel dat het zoiets zou kunnen vervangen, zou wel geweldig zijn :biggrin2:

tevens wordt omega 3 geadviseerd, dat is namelijk nauwelijsk aanwezig in de voeding, dit werkt ontstekingsremmend


Dta je hond beter is gaan lopen is vrij snel maar kan wel kloppen. Op de Artrose info avond in Heiloo is dit besproken, brokken werken verzurend (PRAL) vlees niet, alleen dit heeft wel een bepaalde combinatie aan voedingsstoffen nodig. (Groentes ed) hierdoor blijft het kraakbeen soepel en bewegen ze over het algemeen beter en soepeler.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2637377
Klachten van de hond zijn er niet maar ze raadde toch wel alvast glucosamine te geven om te ondersteunen en natuurlijk spieren opbouwen met fietsen en zwemmen.

Vis lustte meneer niet, heel eigenwijs diepvries zalmmootjes gehaald bij de supermarkt en is stukjes gesneden tussen zijn KVV. Dan wil hij het wel eten. Hoeveel zalm is aan te raden voor een hond van 35 kg?
Door BAC
#2638208
Helaas zal je dr een Omega 3 visolie (Doils) bij moeten voeren, met een maaltje vis kan je daar therapuitisch niet tegen op doseren. Bovendien gaat er door het ontdooien en invriezen veel omgea 3 verloren (Is daar erg gevoelig voor)
Ik geef zelf 1 x per week vis.

teveel vis voeren wordt ook afgeraden omdat het zware metalen bevat, Doils is gezuiverd en daarom een stuk veiliger.
bovendien kom je dan in de knoei met je vitamine E, maar hoe dat precies zit heb ik wel ooit gelezen maar moet ik jou het antwoord verschuldigd blijven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door