Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jose
#26366
Hallo allemaal.
Wie weet iets meer te vertellen over de verhouding van botten en vlees in bv carnibest. Kan hier over niets terug vinden op de site, mischien overheen gelezen. Is dat ook 50 % om 50% of ligt het botten percentage lager in kant en klaar vers.
Jose
Door Ink
#26382
[quote="Paul_Barte"]
;D ;D ;D

In ieder geval is de hoeveelheid bot veel en veel lager!!

Is ook logisch omdat er geen prooidieren bestaan die uit 50% bot bestaan. (ten minste niet in Europa LOL).

Met zo'n 15 tot 20% zit je beter in de richting.
[/quote]

Jij zegt: *Carnibest bestaat uit 15 tot 20% bot en nooit uit 50% WANT er bestaan geen prooidieren uit 50% bot.*
Ik ben het met je eens dat prooidieren niet uit 50% bot bestaan. Maar daaruit de conclusie trekken dat Carnibest DUS geen 50% bot bevat is me iets te rap.
NIEMAND is tot dusverre in staat geweest hier op het forum loud and clear de verhoudingen aan te geven in/van welk kant en klaar voer dan ook.

Ik trek de stelling even door. Als je Carnibest gaat vergelijken met een prooidier en er DUS 15 tot 20% bot inzit DAN moet ook het percentage orgaanvlees niet hoger zijn dan circa 10/15. En daar geloof ik dus geen fluit van. Dat zal eerder bij de 50 liggen.

Helder nu?

Dus de vraag blijft staan: wat zijn de verhoudingen die Carnibest hanteert?
Door Angelique
#26383
[quote="Jose"]
Hallo allemaal.
Wie weet iets meer te vertellen over de verhouding van botten en vlees in bv carnibest. Kan hier over niets terug vinden op de site, mischien overheen gelezen. Is dat ook 50 % om 50% of ligt het botten percentage lager in kant en klaar vers.
Jose
[/quote]

Jose, er is niet 1 fabrikant van welk product dan ook die openbaar maakt hoe hij/zij precies het product heeft samengesteld. Het is jammer maar helaas, maar zo werkt het nu eenmaal niet, dat is bedrijfsgevoelige informatie die je als producent niet vrijgeeft. Wil je vers afwisselen met Carnibest neem dan contact op met de fabrikant van Carnibest, die zal je er een goed advies over kunnen geven.
Door Ink
#26387
[quote="Angelique"]Jose, er is niet 1 fabrikant van welk product dan ook die openbaar maakt hoe hij/zij precies het product heeft samengesteld. Het is jammer maar helaas, maar zo werkt het nu eenmaal niet, dat is bedrijfsgevoelige informatie die je als producent niet vrijgeeft. Wil je vers afwisselen met Carnibest neem dan contact op met de fabrikant van Carnibest, die zal je er een goed advies over kunnen geven.[/quote]

Is niet helemaal waar. Anton Bosch van Frosti Fit geeft bij alle soorten in het assortiment tekst en uitleg daar waar het percentages betreft.
Het blijkt dus wel te kunnen ...
Door Jose
#26388
Even een stukje logica van mij uit. Geloof er namelijk niks van dat in welk honden voer ook spiervlees zit , althans niet in grote hoeveelheden. Ik denk namelijk zelf dat wij de biefstuk en de filet liever zelf op eten. En dat wat wij niet op bord willen afval dus, dat word denk ik verwerkt tot dier producten. Want leverworst vinden we ook nog wel lekker en ik kom nog al eens bij een slachter over de vloer, en kan je vertellen dat er maar weinig overblijft als dat wat wij niet eten. Zoals hart, pens en long. Want zelfs de stukjes vlees van af botten word nog vermalen tot verse worst. En als je dan de prijs van wat wij dagelijks op bord hebben liggen en dat van carnibest vergelijkt dan geloof ik niet dat daar dan ook spiervlees in zit en zo wel maar heeeeeeel weinig, of zit ik er dan helemaal naast.
Door Angelique
#26389
[quote="Ink"]
[quote="Angelique"]Jose, er is niet 1 fabrikant van welk product dan ook die openbaar maakt hoe hij/zij precies het product heeft samengesteld. Het is jammer maar helaas, maar zo werkt het nu eenmaal niet, dat is bedrijfsgevoelige informatie die je als producent niet vrijgeeft. Wil je vers afwisselen met Carnibest neem dan contact op met de fabrikant van Carnibest, die zal je er een goed advies over kunnen geven.[/quote]

Is niet helemaal waar. Anton Bosch van Frosti Fit geeft bij alle soorten in het assortiment tekst en uitleg daar waar het percentages betreft.
Het blijkt dus wel te kunnen ...
[/quote]

Dat is een aanvullend voeder, geen samengesteld compleet product, daar zit echt wel verschil in.
Wanneer je een aanvullend voeder aanbiedt moet je de mensen wel op de hoogte brengen van wat erin zit, tenslotte moeten ze er zelf nog mee aan de slag om het compleet te maken. De filosofie achter een compleet product is dat je er niets meer aan toevoegt.
Van samengestelde eindfabrikaten zul je never een recept "zomaar" krijgen. Indien je daar niet mee kan leven, moet je die producten laten voor wat ze zijn en helemaal overgaan op zelf samenstellen, dit geldt niet alleen voor hondenvoer, maar ook voor je eigen prakkie.
Door Angelique
#26390
[quote="Jose"]
Even een stukje logica van mij uit. Geloof er namelijk niks van dat in welk honden voer ook spiervlees zit , althans niet in grote hoeveelheden. Ik denk namelijk zelf dat wij de biefstuk en de filet liever zelf op eten. En dat wat wij niet op bord willen afval dus, dat word denk ik verwerkt tot dier producten. Want leverworst vinden we ook nog wel lekker en ik kom nog al eens bij een slachter over de vloer, en kan je vertellen dat er maar weinig overblijft als dat wat wij niet eten. Zoals hart, pens en long. Want zelfs de stukjes vlees van af botten word nog vermalen tot verse worst. En als je dan de prijs van wat wij dagelijks op bord hebben liggen en dat van carnibest vergelijkt dan geloof ik niet dat daar dan ook spiervlees in zit en zo wel maar heeeeeeel weinig, of zit ik er dan helemaal naast.

[/quote]

Je zit er naast. Een dier bestaat wel uit meer onderdelen dan een filet of een biefstuk en het is een krom vergelijken met de prijs die je zelf betaald voor je vlees bij de slager. Ga alleen al eens bij de groothandel een grootverpakking vlees halen van 10 kilo en de prijs zakt al met stip, laat staan als je een paar duizend kilo in 1 keer koopt.
Maar goed, als je twijfelt aan de kwaliteit van de inhoud van een product, dan moet je er niet eens aan beginnen.
Door Ink
#26391
[quote="Angelique"]Dat is een aanvullend voeder, geen samengesteld compleet product, daar zit echt wel verschil in.[/quote]
OK, die zag ik al een beetje hangen. Het enige wat aan deze voeding (FF) toegevoegd moet worden is een calciumbron. Net als bij een 'compleet' voer wordt verder de verhouding spiervlees/orgaanvlees geacht in orde te zijn. Ik zie dus geen verschil. Sterker nog van FF wEEt ik tenminste dat de verhouding niet deugt. Daar draaien ze niet om de hete pap heen.
Jose zegt precies wat ik ook probeer te vertellen. Laten we even de biefstuk en filetdetails weg want daar gaat het natuurlijk niet over.
En natUUrlijk heeft iedereen de vrije keus in het aan zijn/haar hond te verstrekken voer. Het kan denk ik alleen geen kwaad om zo nu en dan weer eens te vertellen dat een kant en klaar voer doorgaans een zakje of bakje gemalen spullen is waarvan geen hond (...) de oorsprong weet. Ook niet in welke verhoudingen deze onbekende varianten zijn gemalen.
Door roger
#26392
<<Van samengestelde eindfabrikaten zul je never een recept "zomaar" krijgen. Indien je daar niet mee kan leven, moet je die producten laten voor wat ze zijn en helemaal overgaan op zelf samenstellen, dit geldt niet alleen voor hondenvoer, maar ook voor je eigen prakkie<<


Ik begrijp gewoon niet wat het probleem zou kunnen zijn als ze gewoon schrijven : wij stoppen er X % spiervlees en X % orgaan en X % gemalen bot in.

Daar verklap je toch geen geheimen mee

gr.
roger.
#26407
De vraag was:

>>Is dat ook 50 % om 50% of ligt het botten percentage lager in kant en klaar vers<<

Mijn antwoord was:

>>Met zo'n 15 tot 20% zit je beter in de richting. <<

Duidelijker kan het haast niet dacht ik zo :-\



De kreet van Ink was als volgt:

>>Maar prooidieren bestaan toch ook niet uit 50% organen? Lijkt me ook logisch.<<

Waarop ik vraag hoe Ink in godsnaam bij 50% orgaanvlees komt want ik heb dat echt niet uit mijn mond laten vallen.
Sterker nog Ink suggereert daarmee dat er in een vleesvoeding 50% orgaanvlees zou zitten en hoe ze daar nu bijkomt ???

Of ik weet wat de verhoudingen zijn......JA
Of je die kunt krijgen..............................NEE

Lekker blijven barfen dus ;D
Door Ink
#26409
[quote="Paul_Barte"]
Of ik weet wat de verhoudingen zijn......JA
Of je die kunt krijgen..............................NEE[/quote]

Sjongejongejonge ... vind je jezelf nou niet een beetje heel erg triest?
Zet er nog effe *Lekker puh* bij.

De rest van de tekst heb je bewust of onbewust uit z'n voegen getrokken dus laat maar.
Iemand met een beetje verstand in z'n hoofd weet op dit moment denk ik voldoende over de samenstelling van Carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door