Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2636659
Mijn kieskeurige herder met nierproblemen heeft vandaag de hele dag geweigerd om mijn eerste gemalen barf hap te eten. Het is gemaakt uit paardensnijsels, wilde eend karkas, konijnen nier, konijnen long, konijnen hart en konijnen lever. De Tinlo paard is gemaakt van paardenvlees/snijsels, eenden nek, paarden huid met haar, eenden organen.
De Tinlo moet hij wel, maar mijn hap niet.

Nu moet ik zeggen dat ik die wilde eend echt behoorlijk vind stinken. Hoort dit? Mijn alles etende bouvier heeft het na een paar happen ook laten staan..

En hoe krijg ik hem de volgende keer wel aan het eten?

Gr.
Laatst gewijzigd door Roosj op di 26 mar 2013, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#2636667
Wild stinkt idd vaak behoorlijk sterk. En zeker een hond die problemen met de nieren heeft en zich dus niet lekker voelt kan daarvan gaan steigeren.
Geen wilde eend in de mix is de enige oplossing. Wat ik zou doen is geen mixen maken maar het gemalen spul apart invriezen en pas bij elkaar gooien als het gegeten gaat worden. Dan kun je dingen die hij niet moet er makkelijk uit laten
Door Roosj
#2636669
Mevroi Kruim schreef: Wild stinkt idd vaak behoorlijk sterk. En zeker een hond die problemen met de nieren heeft en zich dus niet lekker voelt kan daarvan gaan steigeren.
Geen wilde eend in de mix is de enige oplossing. Wat ik zou doen is geen mixen maken maar het gemalen spul apart invriezen en pas bij elkaar gooien als het gegeten gaat worden. Dan kun je dingen die hij niet moet er makkelijk uit laten
Bedankt, maar mijn vriezer ligt nu vol met zelf gemalen mixen  ::)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2636676
Dan kan je de mixen op proberen te leuken met groenten of met gemalen pens. En als dat ook niet werkt, de mixen zoveel mogelijk maskeren met iets wat ze wel uber lekker vinden, maar wild overheerst helaas nogal sterk.
Door Roosj
#2636687
Els en Max schreef: Dan kan je de mixen op proberen te leuken met groenten of met gemalen pens. En als dat ook niet werkt, de mixen zoveel mogelijk maskeren met iets wat ze wel uber lekker vinden, maar wild overheerst helaas nogal sterk.
Bedankt. Groente heb ik ook geprobeerd. Hij is normaal niet dol op groente, maar wel op de groente mix die ik al een paar weken voer. Hier had ik dus extra veel van doorheen gedaan, maar geen resultaat.. Ja, 1 likje..

Een beetje visolie heb ik ook geprobeerd en kokend water erover ook..

Ik denk dat ik maar de Tinlo paard koop en die dan ermee probeer te mengen. Als ook dat niet werkt, dan mag iemand die mix overnemen ;)
Door Roosj
#2636691
Wilde fazant wil hij trouwens ook gewoon eten, dat was waardoor hij juist begon met kvv eten (hij weigerde alles behalve fazant). Maar die vond ik niet stinken..
Door Roosj
#2638095
Vandaag had mijn herder een mix van kalkoen filet, kalkoen hart, kalkoen lever, lam nier en bio bosduif karkas. Hij heeft er heerlijk van lopen smullen!!!  :mbounce:

Mijn bouvier is begonnen met het grootste deel van de wilde eendenkarkas op te eten.

Mijn poes vist nog altijd het lekkere er tussenuit en laat de rest staan..
Laatst gewijzigd door Roosj op do 28 mar 2013, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2638197
Wilde eend is heel erg sterk van smaak, dat vindt mijn kliko duitse herder ook niet te nassen.
wilde gans, patrijs, haas, konijn allemaal prima, maar geen wilde eend. Alsof ik hem probeerde te vergiftigen.
Tamme eend jat hij van de aanrecht als hij zou durven :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door