Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2635341
Want wat geeft nou precies hetgeen aan het zelf samenstellen wat je met een goed KVV niet bereikt? Ik vraag het me echt af.
Ik barf nu een week of 4 en ik merk toch aardig wat veranderingen aan mijn honden. Kiki heeft altijd kvv gehad en zij zit strakker in haar vel, minder huid"probleempjes" en los daarvan is ze vele malen meer tevreden dan met kvv..wat ik overigens erg goed begrijp, want ipv een tufje kvv in haar bak ligt er nu, zowel in haar ogen als in de mijne, een enorme berg eten! :biggrin2:
Wat gedrag betreft bij haar dus de grootste omslag; ze is veel minder nerveus en rusteloos, zo zelfs dat ik haar nog steeds met grote ogen in de gaten hou, omdat het me ook onzeker maakt. Ze zal toch niet stiekem iets mankeren? Ze slaapt veel en tevreden, in plaats van me overal achterna te lopen en vooral in de gaten te houden of er niet ergens iets gebeurd waarbij er iets te bietsen valt.

Dan Juno; vanaf eind okt. in nederland vanuit Spanje met echt een behoorlijk slechte huid. Kvv deed hem goed, zijn huid knapte goed op, maar er bleven vreemde zweertjes. Uiteindelijk met cremetjes en shampoo van de dierenarts is dat verbeterd, maar op zijn schouder zat dus al een maand of 3 een soort zweertje/fisteltje waar ik me zorgen over maakte.
Dat plekje is nu dus echt gewoon weg, verdwenen, opgelost en ik ben daar echt heel blij mee! Ik overwoog al om nogmaals leishmania te laten testen maar dat schuif ik nu even weg. Zijn huid is echt helemaal prachtig nu! Al zijn andere klachtjes zijn ook weg. Zo "lekte"hij nog wel eens iets uit zijn anaalklieren tijdens het slapen..Over! 8)  Ontlasting is prachtig terwijl hij op de kvv met regelmaat diarree had.

Kortom; eigenlijk levert het barfen me meer op dan ik had verwacht. Ik had met name meer voldoening verwacht, maar omdat ik al kvv voerde en gewoon van goede merken had ik wat gezondheid betreft eigenlijk geen echte winst meer verwacht.
Ik maak me eigenlijk niet de illusie dat mijn eten wat samenstelling betreft echt precies aan de regeltjes voldoet, want ik zit als starter nog echt in de rommelfase merk ik. Wel heb ik allemaal mooie producten voor ze en blijkbaar is dat dan ook hetgeen wat het hem doet!

Wat zijn jullie ervaringen met het overstappen naar Barf bij je hond als je al KVV voerde?
#2635451
Die van mij hebben een nog betere vacht gekregen (was al veel beter met kvv dan met brokken), en mijn oudste reu had op zijn ellebogen vaak last van ruwe, rode plekken, die ook wat jeukten..sinds hij barft is dat volledig weg en de huid is terug normaal.
#2635489
Mentaal heeft het heel veel voor mijn amerikaanse bulldog (herplaatser met een naar verleden) gedaan. Door het moeten knagen op vleesbot zie je aan haar dat ze tot rust komt. Het is voor ons prachtig om te zien hoe haar ogen lichtjes naar achter rollen tijdens het werken op haar vleesbot. Voorheen sloopte ze alles wat los en vast zat. Met veel training en met barf is dit nagenoeg verdwenen.

Mijn Duitse herder reu is vorig jaar geopereerd aan een ileus. Hierdoor mocht hij in het begin alleen gemalen voedsel hebben met als gevolg dat hij de hele dag door honger had. Zelfs zo erg dat hij is gaan schooien. Toen hij weer mocht barfen merkte je echt aan hem dat hij voldaan was.

Ik vind het ook super prettig dat ik weet wat er in mijn hond gaat. Met een kvv kun je dit niet zien.
#2635720
Ik heb een hondje van 10 jaar die altijd tafelrestjes met brok kreeg. zij heeft nooit gespeelt echt nooit..
nu gaat ze achter balletjes aan en zoekt ze zelf stokjes en daagt ze de andere honden uit om achter haar aan te rennen. ze is zo vrolijk dat het iedereen opvalt.
echt tegek om te zien. zo triomfantelijk ze in de ronte rent met de rest achter haar aan.
#2636552
Ook een adoptie hondje uit Spanje, eerst maar aan de KVV. Toen we haar 5 weken geleden kregen was het een verschrikkelijke schrokkerd en nog steeds. Maar barfen is gewoon beter. Ook zij had rode plekjes op haar buik, prutoogjes. Nu leert ze bot kluiven weliswaar nog geplet maar de plekjes verdwijnen op haar buik ,ik smeer het nog wel even in met goudsbloemzalf. Ook de nacht komt ze beter door omdat het verteren langer duurt dan KVV.
#2636568
Elinea schreef: Want wat geeft nou precies hetgeen aan het zelf samenstellen wat je met een goed KVV niet bereikt? Ik vraag het me echt af.
Ik barf nu een week of 4 en ik merk toch aardig wat veranderingen aan mijn honden. Kiki heeft altijd kvv gehad en zij zit strakker in haar vel, minder huid"probleempjes" en los daarvan is ze vele malen meer tevreden dan met kvv..wat ik overigens erg goed begrijp, want ipv een tufje kvv in haar bak ligt er nu, zowel in haar ogen als in de mijne, een enorme berg eten! :biggrin2:
Wat gedrag betreft bij haar dus de grootste omslag; ze is veel minder nerveus en rusteloos, zo zelfs dat ik haar nog steeds met grote ogen in de gaten hou, omdat het me ook onzeker maakt. Ze zal toch niet stiekem iets mankeren? Ze slaapt veel en tevreden, in plaats van me overal achterna te lopen en vooral in de gaten te houden of er niet ergens iets gebeurd waarbij er iets te bietsen valt.

Dan Juno; vanaf eind okt. in nederland vanuit Spanje met echt een behoorlijk slechte huid. Kvv deed hem goed, zijn huid knapte goed op, maar er bleven vreemde zweertjes. Uiteindelijk met cremetjes en shampoo van de dierenarts is dat verbeterd, maar op zijn schouder zat dus al een maand of 3 een soort zweertje/fisteltje waar ik me zorgen over maakte.
Dat plekje is nu dus echt gewoon weg, verdwenen, opgelost en ik ben daar echt heel blij mee! Ik overwoog al om nogmaals leishmania te laten testen maar dat schuif ik nu even weg. Zijn huid is echt helemaal prachtig nu! Al zijn andere klachtjes zijn ook weg. Zo "lekte"hij nog wel eens iets uit zijn anaalklieren tijdens het slapen..Over! 8)  Ontlasting is prachtig terwijl hij op de kvv met regelmaat diarree had.

Kortom; eigenlijk levert het barfen me meer op dan ik had verwacht. Ik had met name meer voldoening verwacht, maar omdat ik al kvv voerde en gewoon van goede merken had ik wat gezondheid betreft eigenlijk geen echte winst meer verwacht.
Ik maak me eigenlijk niet de illusie dat mijn eten wat samenstelling betreft echt precies aan de regeltjes voldoet, want ik zit als starter nog echt in de rommelfase merk ik. Wel heb ik allemaal mooie producten voor ze en blijkbaar is dat dan ook hetgeen wat het hem doet!

Wat zijn jullie ervaringen met het overstappen naar Barf bij je hond als je al KVV voerde?
Voor mij is het natuurlijk al honderd jaar geleden en in mijn tijd had je maar een paar merken KVV. Het overstappen was echter een wereld van verschil. Van brok naar KVV was al een verschil maar van KVV naar BARF eigenlijk een nog groter verschil. Mijn honden roken nog frisser, waren nog kwieker, kregen een nog mooiere vacht en huid en waren (en zijn) echt 200% topfit.

En nou had ik afgelopen zondag een ontzettende drukke dag en omdat ik rollen KVV in de vriezer had liggen (door omstandigheden), heb ik de puppen zondag diverse merken KVV gegeven.

:-X :-X :-X :-X :-X :-X

Kelere, er valt voor de KVV fabrikanten ook nog heel wat te verbeteren!

Mijn puppen scheten hopen stront waar onze ogen echt van uitpuilde! En er zaten gewoon hele klonten vet in de ontlasting. En dat viel me ook op, dat die KVV's echt baggertje vet zijn. Ja, zo kan ik ook goedkoop aan mijn kcal komen :-X

De puppen vonden het trouwens ook eigenlijk niet te vreten, aten het op omdat ze geen keuze hadden.

Maar maandag waren ze blij dat ze weer normaal te eten kregen en gelukkig was de ontlasting maandagmiddag alweer in orde. Maar dat was dus eens en nooit weer.
#2637692
Lizzy schreef: Voor mij is het natuurlijk al honderd jaar geleden en in mijn tijd had je maar een paar merken KVV. Het overstappen was echter een wereld van verschil. Van brok naar KVV was al een verschil maar van KVV naar BARF eigenlijk een nog groter verschil. Mijn honden roken nog frisser, waren nog kwieker, kregen een nog mooiere vacht en huid en waren (en zijn) echt 200% topfit.

En nou had ik afgelopen zondag een ontzettende drukke dag en omdat ik rollen KVV in de vriezer had liggen (door omstandigheden), heb ik de puppen zondag diverse merken KVV gegeven.

:-X :-X :-X :-X :-X :-X

Kelere, er valt voor de KVV fabrikanten ook nog heel wat te verbeteren!

Mijn puppen scheten hopen stront waar onze ogen echt van uitpuilde! En er zaten gewoon hele klonten vet in de ontlasting. En dat viel me ook op, dat die KVV's echt baggertje vet zijn. Ja, zo kan ik ook goedkoop aan mijn kcal komen :-X

De puppen vonden het trouwens ook eigenlijk niet te vreten, aten het op omdat ze geen keuze hadden.

Maar maandag waren ze blij dat ze weer normaal te eten kregen en gelukkig was de ontlasting maandagmiddag alweer in orde. Maar dat was dus eens en nooit weer.
Zondag....dat was toen ze zooooo beschaafd stonden te eten. (ze vonden het dus gewoon niet te vreten  :biggrin2: )
#2637727
Angelique schreef: Zondag....dat was toen ze zooooo beschaafd stonden te eten. (ze vonden het dus gewoon niet te vreten  :biggrin2: )
Ehhhh ja. En dit was maaltijd nummer 3 die dag dus inmiddels waren ze een soort van 'gewend', je had ze bij de eerste maaltijd KVV moeten zien. Die keken echt op van "zeg ??? ??? ??? ::), is dit eetbaar?".
#2637922
Van brok naar kvv was al winst , er ging er eindelijk eentje eten .... met trek

Op kvv zag ik al heel veel verschil zoals anderen al beschreven hebben
De eerste tijd leken ze tevreden na een maaltijd , het was nieuw
Enige tijd later bespeurde ik veel onrust na het eten , geen voldaan gevoel
Dat is op barf een wereld van verschil , de twee jongste dames zijn veel voldaner geworden
De oudste is ook minder stressig geworden , voor haar dus 600 % winst
Ik heb de twee jongsten vanwege gezondheidsproblemen enige tijd gemalen /kvv moeten voeren
Die blikken in die ogen ,  :biggrin2: Was dat het ? Of krijgen we hierna nog meer
Ik kan me echt geen leven meer vorstellen zonder barf
#2637941
Ik he nooit kvv gevoerd dus ik weet niet hoe dat zou zijn. Ik heb 13 jaar geleden gewoon cold turkey het hele destijds hier wonende spul op barf gezet. Wat een ongelofelijk verschil!

Met barf weet je wat je voert, je hond/kat moet kauwen voor z'n volle maag, je kunt heel veel variëren en je kunt het voer precies aanpassen aan jouw dier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door