Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2635536
de dierenarts is nog niet open dus ik hoop dat jullie me even wat kunnen helpen!
chip was vd week heel erg aan de diarree, s nachts het huis onder gepoept :( arme jongen! die okugest gegeven en die doet het inmiddels wel weer wat beter.. nu is Jolie aan de beurt! en dat maakt me heel zenuwachtig want zij loopt uiteraard nog bij de puppy s... kan ik haar okugest geven, wat moet ik haar voeren? ze eet normaal 3 kilo op een dag en kan haar eigenlijk niet laten vasten natuurlijk.
hoe gaat het met de puppy s straks? wat nou als die ook diarree krijgen?  :'(

kortom help :(
Door Lizzy
#2635538
chipjolie schreef: de dierenarts is nog niet open dus ik hoop dat jullie me even wat kunnen helpen!
chip was vd week heel erg aan de diarree, s nachts het huis onder gepoept :( arme jongen! die okugest gegeven en die doet het inmiddels wel weer wat beter.. nu is Jolie aan de beurt! en dat maakt me heel zenuwachtig want zij loopt uiteraard nog bij de puppy s... kan ik haar okugest geven, wat moet ik haar voeren? ze eet normaal 3 kilo op een dag en kan haar eigenlijk niet laten vasten natuurlijk.
hoe gaat het met de puppy s straks? wat nou als die ook diarree krijgen?  :'(

kortom help :(
En toch, sorry, maar verplaats ik je topic.....

Je kunt Jolie prima Okugest geven, dat is echt geen enkel probleem. Sterker nog, je kunt het zelfs aan de puppen geven als het nodig is! Loopt het als water eruit? Is ze er ziek van?
Door Do
#2635539
wachten tot dat de da open is en daar advies vragen
diarre kan veel oorzalen hebben
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2635541
o ja sorry hier moest ie

bedankt, dan weet ik in iedergeval dat ik dat gerust kan geven.. en wat doe ik met eten voor jolie?
ja het is echt koeienvlaai, waterdun :(  ze zijn er gelukkig niet ziek van.. althans waterdun vind ik altijd ziek maar ze zijn wel vrolijk geen verhoging etc
Door Lizzy
#2635577
Ik zou Okugest + probiotica geven en ik zou haar eerlijk gezegd zelf gemalen bot geven maar wat minder, de rest even aanvullen met eierschaalpoeder en dan mager vlees geven. En verder vooral voldoende laten drinken. Ik denk dat zelfs een drachtige hond kan vasten als het moet. Liever niet natuurlijk maar joh, in de natuur vangen ze ook wel eens een dag niks. En daar is nog geen wolf van doodgegaan. Dus als het moet en als jij denkt "ze zou eigenlijk moeten vasten", liet ik haar persoonlijk vasten.
Door Hanny
#2635804
Nou, eerlijk gezegd, laat ik liever een drachtige hond een dagje vasten, dan een hond, die een stel puppen zoogt. Maar dat is mijn mening.
Ik zou haar wat minder voeren en juist het deel gemalen karkas verhogen,  mager karkas, geen orgaan en wel mooi spiervlees.
Als je hebt, pompoen en/of wortel  als groenten, geen bladgroenten
Normaal ben ik van de groene leem,  maar voor een zogende teef, geeft me dat geen goed gevoel.
Wel propolis. Uiteraard mager bouillonnetje als extra drinken, geen geitenmelk, als je dat al geeft.
De puppen kunnen zeker ook besmet worden, ellende, ellende.
Daar heb ik ook wel eens propolis bij in gezet, met zoals het leek, goed gevolg.
Een andere keer deed het weinig.
Van mijn kant geen advies voor de puppen. Misschien is dat iets voor een arts, hoewel die hier ook weinig konden helpen, toen er een keer heftige pupdiarree was.
Laten we hopen, dat je dat bespaard zal blijven.

Hanny
Door Lil
#2635971
Ik zou de hoeveelheid bot omlaag doen.

Normaal is het zo dat bot stopt, maar als het een virus is dan kan het zo zijn dat het bot slechter wordt verteerd en/of dat de darmen veeeeeel trager werken of even stil vallen. Bot kan dan gaan verstoppen is de ervaring hier (geen specifieke ervaring met zogende honden, maar wel veel ervaring met maag en darmklachten).
Door Nadia
#2636218
Hoe gaat het nu met Jolie? Vasten met diaree zonder aangeduide oorzaak vind ik soms wat akelig. Ivm stil leggen van de darmen.
Maar evt een dagje de helft minder ofzo om de darmen niet te veel te belasten..
Door Lil
#2636648
Ik kijk hier naar de hond. Willen ze eten krijgen ze (kleine beetjes gemalen) eten. Willen ze niets krijgen ze niets. Vasten als ze wilden eten heeft hier wel eens de genezing vertraagd in de zin dat de darmen stil lagen en ik daarvoor ondersteunde medicatie moest geven. maar dat is nou ook geen ramp hoor.  Dus kijk ik nu maar wat de beesten zelf willen en tot nu toe gaat dat al jaren prima.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2637092
Het gaat gelukkig weer beter :) plat gegooid met okugest :p voer even wat minder en kleine botjes (wilde wel graag eten) de puppy s hebben (tot nu toe) gelukkig niks jeejj ben wel erg schoon dus elke dag alles met dettol schoonmaken geen idee of dat echt helpt maar geeft wel een fijn idee
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door