Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2634726
Bij Boy is het, opeens, weer knalrood tussen zijn tenen.alleen bij zijn voorpoten...ik kan mij herinneren dat hij het vorig jaar ook heeft gehad..maar het ziet er nu wat heftiger uit.
Er wordt niet heel regelmatig aan gekrabt of gejeukt..ik denk alleen dat hij af en toe likt omdat het gevoelig is..dus likken als middel..niet als oorzaak.
We voeren Boy volledig graan/rijs/gluten vrij omdat hij daar gevoelig voor is (huid).
Ik vroeg mij af of er even wat snelle proefjes te nemen zijn als test..ik denk b.v zelf aan gras/pollen omdat we de laatste tijd weer veelvuldig met hem door het gras lopen en hij het zeker niet constant heeft...en zijn er b.v. diersoorten die er om bekend staan dat ze wat sneller een allergische reactie veroorzaken zodat ik dit even uit kan sluiten.
Hij eet nu door elkaar zo'n beetje alles wat op BP aan vlees/karkas aangeboden wordt..zou het kunnen zijn dat b.v. gevogelte toch nog graansporen bij zich dragen? Of is de kans op grasallergie in deze tijd heel aannemelijk?
Uiteraard wordt er ondertussen driftige gesmeerd met cardiflor etc. ;)
#2634892
Aan graspollen hoef je onder deze weersomstandigheden niet te denken lijkt mij. Er wordt echter nog steeds onregelmatig gepekeld op straat en of het likken dan een oorzaak of gevolg is laat ik in het midden. Het is natuurlijk wel vreemd dat het niet zijn achterpoten betreft.
#2635253
Ik heb er een met allergien voor wat mijten, daarnaast zou er meer kunnen zijn natuurlijk. Hij heeft huidplekken, maar heeft dus ook die rode irritatie tussen de tenen en ook alleen bij de voorpoten. Hij heeft er nu ook een ontsteking bij die vermoedelijk een tussenteen ontsteking is.
Mijn idee is dat hij met name met kou en nat meer last krijgt.
En hij zit er meestal ook niet aan behalve heel soms en plots, dan lijkt het wel een pijnscheut en als ie in koud water is geweest mankt hij wel, dan doet het ook meer zeer en is roder.
Ik heb helaas ook nog geen oplossing gevonden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door