Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Greg
#25031
Hallo, ik blijf deze week maar vragen stellen, ja nu ik toch bezig ben! Ik kom net thuis met onze Cavalier na een uitstapje naar de manege. Hij vindt het super om met de pony te stoeien , maar een groot probleem de wagentrip.Jammeren, geeuwen, slikken,.... echt zielig. Bestaan er middelen om de wagenziekte tegen te gaan. Wij hebben hem reeds een hoog kussen gegeven zodat hij naar buiten kan kijken of soms nemen de kinderen hem op schoot maar niets helpt. Spijtig want wij nemen hem graag overal mee naartoe.

Weet iemand raad?
Door Ink
#25033
Dat naar buiten kijken kAn het probleem zijn. Probeer zelf eens uit het zijraam te kijken als je een redelijke vaart hebt. Kan ook in de trein. Je wordt kotsmisselijk want het gaat allemaal te snel. Je kan niet 'focussen'.
Zorg dat pup alleen vooruit of alleen achteruit kan kijken. Plak desnoods de zijruiten een beetje af. Of laat pup helemAAl niet naar buiten kijken. Dus dat kussen weer weghalen. En veel frisse lucht. Raampje(s) open.
Ik zou eerst even de huis- tuin en keukentrucjes proberen voordat je naar de medicijnen grijpt.

Maar is het trouwens wagenziekte of gewoon opwinding?
Jammeren, geeuwen en slikken ... Sam doet het allemaal en nog meer. Maar hij is niet ziek, gewoon opgewonden omdat we weggaan.
Echt wagenziek vind ik het pas als er kwijlen en overgeven aan te pas komt.
Door moniek
#25034
Eén van mijn honden (Skippy) werd ook altijd zwak, ziek en misselijk in de auto. Ze begon te piepen en daarna kotste ze meestal een keer of 2 - 3. Dat was toen ik haar op de achterbank of in de achterbak (zonder hoedenplank erop dan hè) vervoerde. Toen ik haar een keer op de bijrijdersstoel (in een tuigje uiteraard) meenam had ze nergens last van. Misschien dat dat bij jouw hond ook werkt. Ik wordt zelf ook misselijk als ik bv achterin een bus ofzo ga zitten en voorin gaat het wel goed.

groetjes van moniek.
Door sylvia
#25036
Ik heb er ook één gehad die zat te te hijgen en te smakken en te geeuwen en uiteindelijk de auto onder spuugde.Je hebt wagenziekte als gevolg van een verstoord evenwicht ,en je hebt wagenziekte door opwinding.Je zou eens kunnen proberen hem in een bench mee te nemen zo'n kunststoffen bench dan.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 21 nov 2003, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#25041
Gember schijnt te helpen met wagenziekte.
Gewoon 'n stukje gember of koekje met gember smaak,
geef 15-20 minuten voordat je gaat rijden.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 21 nov 2003, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#25053
Ook Bas heeft last van wagenziekte. Tot een leeftijd van een jaar was het vrij extreem (hijgen, natte neus, onrustig en uiteindelijk overgeven). Tegenwoordig heeft hij dit alleen nog maar als we door de stad moeten rijden (veel stoppen en optrekken); eenmaal op de snelweg gaat het goed.

Bas zit altijd achter in de auto omdat het op de bijrijdersstoel niet echt past ;D

Ik heb een tijdje wagenziektetabletjes voor hem gebruikt maar had niet het idee dat het wat deed.
Soms wil het ook nog wel verschil maken of de hond net gegeten heeft.

Succes!
Door Helen
#25054
Greg schreef: Hallo, ik blijf deze week maar vragen stellen, ja nu ik toch bezig ben! Ik kom net thuis met onze Cavalier na een uitstapje naar de manege. Hij vindt het super om met de pony te stoeien , maar een groot probleem de wagentrip.Jammeren, geeuwen, slikken,.... echt zielig. Bestaan er middelen om de wagenziekte tegen te gaan. Wij hebben hem reeds een hoog kussen gegeven zodat hij naar buiten kan kijken of soms nemen de kinderen hem op schoot maar niets helpt. Spijtig want wij nemen hem graag overal mee naartoe.

Weet iemand raad?
ARGh ik wordt altijd helemaal zenuwachtig als mensen hun honden los bij paarden laten, laat staan stoeien....Ik rij al aardig lang paard en ik heb ook aardig wat dood en gewond getrapt honden gezien....En niet altijd bewust door de paarden. Een bokkesprongetje uit vrolijkheid en net een hond erachter....Bij mij is er een gulden regel op stal en dat is dat Balou ten alle tijde aangelijnd is als er paarden lopen. Niet belerend bedoeld hoor, maar ik wilde het gewoon even kwijt :D

groetjes Helen
Door oebaya
#25325
sylvia schreef: Ik heb er ook één gehad die zat te te hijgen en te smakken en te geeuwen en uiteindelijk de auto onder spuugde.Je hebt wagenziekte als gevolg van een verstoord evenwicht ,en je hebt wagenziekte door opwinding.Je zou eens kunnen proberen hem in een bench mee te nemen zo'n kunststoffen bench dan.
Zou dit advies van Sylvia overnemen. Heb er zelf heel goede ervaringen mee gehad met een wagenzieke hond. Uiteindelijk kon hij weer gewoon mee, alleen bij file rijden ging het dan nog mis.
gr.
Nicolette
Door avalon
#26167
Avalon doet het ook beter in een bench. Ze is dan een stuk relaxter. Anders blijft ze steeds op de achterbank staan.
Door Greg
#26604
Hallo allemaal, eindelijk goed nieuw. Gans de week hebben wij het gedrag van onze cavalier proberen te wijzigen. Als hij 2 sec stilzat in de wagen en niet jammerde : snoepje en zo de tijd stilaan opgedreven. Nu lukt het om op de achterbank op zijn dekentje te laten zitten zonden gezaag of zenuwachtigheid. Het was dus echt een gedragsprobleem.
Blij dat dit opgelost is en bedankt voor jullie raad.
Door aliesalgra
#32024
hallo,

onze hond heeft ook altijd last van wagenziekte, ze wordt dan heel sloom,gaat kwijlen en het gaat ontzettend stinken. Wij geven haar op advies van de fokker, altijd primatour wat voor mensen ook wordt gebruikt. Maar dan een half tabletje

groetjes Alies
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door