Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2633502
hallo

morgen ga ik terug groentjes pureren voor de hond. ik zag bij de wortelgroenten biet staan? mag ik dan rode biet voeren en gewone biet die ze geven aan koeien? en hoeveel of heeft dit geen belang? doet rode biet niets aan het pigment van de hond? of heb ik mij da laten wijsmaken?

Groetjes
Gwendoline
Door Annemarie Rijnveld
#2633516
Ik weet niet welke biet er wordt gegeven aan koeien, ik geloof snijbiet of suikerbiet. En dat is als ik mij niet vergis iets anders dan onze rode bietjes.
Ik geef Yuma wel af en toe in de mix rode bietjes. Niet te veel want het is rijk aan oxaalzuur, net als spinazie.
Yuma is nog steeds blond, hoor.  :biggrin2: Haar poep is soms dan wat roder, als ik teveel biet heb gegeven.
Door Mevroi Kruim
#2633523
Suikerbiet en voederbiet zou ik niet voeren. Dat is zeer koolhydraat-rijk en erg slecht te verteren. Vraag maar aan de mensen die het in de oorlog gegeten hebben. Mijn moeder vertelde dat het gewoon niet gaar te krijgen was en dat ze er erg ziek van werd. Het is ook niet nodig, er zijn voldoende geschikte groentes.
Door Quinta
#2633525
Inderdaad niet teveel rode biet. Op sommige sites (niet op Barfplaats) staat dat bieten ongezond zijn voor honden. Ik geef het echter altijd. Rode bieten zijn het hele jaar verkrijgbaar in de winkel. Suikerbieten zijn volkomen ongeschikt voor welk dier dan ook. Worden uitsluitend in de suikerindustrie gebruikt. In de maag van dieren gaat het gisten, met alle gevolgen van dien. Koeien krijgen voederbieten in de winter. Snijbiet is een bladgroente, zoals spinazie.
Door Annemarie Rijnveld
#2633533
Quinta schreef: Inderdaad niet teveel rode biet. Op sommige sites (niet op Barfplaats) staat dat bieten ongezond zijn voor honden. Ik geef het echter altijd. Rode bieten zijn het hele jaar verkrijgbaar in de winkel. Suikerbieten zijn volkomen ongeschikt voor welk dier dan ook. Worden uitsluitend in de suikerindustrie gebruikt. In de maag van dieren gaat het gisten, met alle gevolgen van dien. Koeien krijgen voederbieten in de winter. Snijbiet is een bladgroente, zoals spinazie.
Ahaa, bedankt, weet ik eindelijk wat het is, ff gegoogeld nu.
Ik zie het bij ons vaak in de winkel liggen, dan ga ik toch maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2633583
Snijbiet is lekker  :D
Pike is gek op een stukje rode biet. Nou ja, dat zegt niks. Pike is gek op alle groente, als ik voor onszelf aan de slag ga in de keuken krijgt hij van alle groentes die ik heb een stukje. Hij is langer met een stukje groente bezig dan met een eendennek  ::) Groente wordt met heel veel gesmak fijn geknipt  :biggrin2:
Veel rode biet doet behalve de ontlasting ook de urine rood kleuren. NIet schrikken dus.
Door TMG1961
#2634030
Pixie is ook gek op rode bietjes. Ik doe er altijd 1 of 2 door haar groentenmix. Gewoon rauw. Maar ze eet alles kwa groente en fruit
Door Tanna
#2634680
Als ik geen rode bietjes (of krootjes, zoals wij zeggen ;)) door de groentenmix doe wordt er niet eens van gegeten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door