Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2633390
Mijn ogen werden zo groot als schoteltjes bij het lezen van dit verhaal. Maar kan dit toch heel moeilijk geloven en ben benieuwd of jullie hier meer van weten.

Citaat:
Rauw vlees hoeft niet in c slecht te zijn voor je hond, maar onderzoek wees wel uit dat het gevaarlijk kan zijn dat je je hond vers geeft, als ze vaak in contact komen met mensen met een verminderde weerstand. Let wel, gevaarlijk voor die mensen, niet voor de hond. Door BARF te voeren, ontstaan er in de muil bacteriologische processen waarvan de hond geen last heeft, maar die schadelijk zijn voor mensen met lage weerstand (zieken, ouderen, kleine kids) en zelfs dodelijk kunnen zijn. Dit bijvoorbeeld door een likje aan de handen... Dit is de reden waarom in Australië en USA de knuffelhonden bijv. bejaardentehuizen of kleuterscholen enkel gevoerd mogen worden met droogvoer. Hun begeleiders/baasjes moeten hier bewijs van leveren en gaan een contract aan. Dit nadat men merkte dat er een opvallende stijging van sterfgevallen was, sinds de knuffelhonden BARF werden gevoerd. Men deed hierna ook onderzoek naar de oorzaak van de overlijdens, en die konden gekoppeld worden aan de bacteriologische processen in de muil van de honden, die overigens nergens last van hadden.
Maar als je niemand in de omgeving van je hond hebt, die een verminderde weerstand heeft, is er geen bezwaar om raw food te voeren.
#2633396
Bron en bewijsmateriaal voor deze beweringen? Want je moet niet alles geloven wat ze zeggen. En de anti lobby kan wel zoveel roepen maar uit onderzoek blijkt dat de drollen van een brok etende hond barst van de bacterieen. Dus als je hond snuffelt aan de kont van een andere hond (of een heel dood konijn in het bos eet), moet je 'm vooral daarna geen bejaarden laten zoenen. Ik zeg "weg met honden" gewoon, vormen ze ook geen gevaar meer voor de mensheid.

Wij mensen slaan ZO door in de angst voor beestjes dat we al jaren driftig rondstrooien met antibiotica. En juist dat gaat ons de das om doen.

Dettol heeft het einde der aarde ingeluid, ik zweer het.
Door Martine-Tom
#2633413
Lekkere knuffelhonden als ze iedereen bijten  :P
Klinkt mij als een broodje aap verhaal, tenzij die honden bij de zieken tongzoenen uitdelen of bijten...hoe moet je er dan ziek van worden en als honden zooooooooo gevaarlijk zijn...hoe komt het dan dat wij allemaal nog leven?
#2633482
ff vlug: (Consider the fact that many dogs use the kitty litter box as a snack tray without ill effects. Does anyone really want to argue that cat feces are free of pathogens?)

Een brokkenhond eet gelukkig nooit uit de kattenbak!! Zeker weten.

''But raw meat is not alone in having bacterial contamination problems. There are case reports of pathogens found in commercially produced dog food and in dog treats such as rawhide, pig ears, jerky, and chew hooves. (Human, 2000, as well as Clark et al, 2001; White et al. 2003; Bren 2000; FDA, 2000, Canadian Food Inspection Agency 1999 and 2000). According to the FDA, "all pet chew products of this type may pose a risk" (FDA, 1999).''
Ah OK, maar brokhonden (die worden ingezet in bejaardenhuizen, etc) krijgen deze snacks dus niet? Of worden ze eerst van binnen en van buiten helemaal grondig gedesinfecteerd?

Oh maar deze link heeft niets uit staan met het artikel in je eerste bericht? Waar komt die dan vandaan?
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op vr 22 mar 2013, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#2633494
Basco ging altijd mee naar oma toe toen ze ziek was en oma is nooit ziek geworden van hem.
Als ze in slaap viel ging hij naar haar toe en likte haar hand zodat ze wakker werd. Even lekker kroelen en een lebber over haar wang. Ze fleurde juist op van hem.
Dus nee, ik geloof er niet zo in.
Mijn eigen weerstand is ook niet denderend maar ook ik heb geen last van de honden  :biggrin2:
#2633519
"So, are people at additional risk of getting pathogens from coming in contact with a dog fed raw meat? There isn't a lot of research that is directly on topic for this. There are studies of raw-fed dogs (Joffe and Schlesinger, 2002) but these do not carefully compare the raw fed dogs to a similar population fed commercial dog food. (See the commentary on Joffe's study by New n.d.). "

Kortom, niet gebaseerd op ordentelijk onderzoek maar op onderbuikgevoel. Want rauw vlees bevat enge bacteriën en dus bevatten honden die rauw vlees eten enge bacteriën. Dat kan kloppen. En honden die brok eten bevatten ook enge bacteriën "I have seen studies of pet dogs that show that food-borne pathogens were present in a surprisingly large proportion of the dogs tested. Hackett and Lappin (2003) found infectious agents in the feces of 26% of healthy Colorado dogs. As far as I can tell, this study was NOT limited to dogs eating raw diets. Fukata et al (2002) found salmonella antibodies in 15% of apparently healthy dogs. "

Dus het risico komt niet van de hond maar van het rauwe vlees, mag de conclusie wezen. Alle soorten rauw vlees, dus ook wat je zelf klaarmaakt om te gaan eten. Kortom, hoe kun je de risico's voor de risicogroepen beperken? Door zorgvuldig om te gaan met hun voeding en met honden. Alle honden. En katten ook trouwens.
#2633524
Ach ja , massale bangmakerij noem ik het (om zelf iets aan de man te brengen bijv)  Crisis, mexicaanse griep, wij weten precies wat je hond moet eten komt ie niks te kort, en nu weten we ook beter wat je baby moet drinken om geen tekorten op te lopen, extra hygienisch etc.
Lizzy schreef: Wij mensen slaan ZO door in de angst voor beestjes dat we al jaren driftig rondstrooien met antibiotica. En juist dat gaat ons de das om doen.

Dettol heeft het einde der aarde ingeluid, ik zweer het.
;D

Maar wel heel triest want ik denk idd dat we daar wel de nodige problemen mee gaan krijgen
#2633544
toen ik tijdens mijn chemokuren aan de hematoloog vroeg of ik nog wel met mijn honden mocht knuffelen omdat zij rauw eten moest ze hartelijk lachen om mijn vraag. Tuurlijk mocht dat, het enige was dat ik niet als ik vlees voor de honden had aangeraakt daarna mijn handen in mijn mond moest stoppen. Maar ja ik ken niemand die zijn handen smakelijk aflikt na het geven van vlees  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door