Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2632734
Dusty krijgt nu een half jaar theolair ivm verminderde longinhoud/functie. Dit heeft als gevolg dat de bronchieen meer open gezet worden en ze meer lucht krijgt. Helaas heeft dit tot gevolg dat alle vaten meer open komen te staan. Gevolg ipv mooie barfdrollen heeft ze nu elke dag slappe ontlasting tegen diarree aan. Ze krijgen bij mij 50% vleesbot, 30% spiervlees, 10% pens, 2,5% lever, nier, hart en tong.
Kan ik dit "probleem"oplossen door simpelweg het bot% omhoog te gooien of zal dit nadelige gevolgen hebben op iets?
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op do 21 mar 2013, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2632902
als hij het voorheen altijd goed deed op die percentage's, is dat dus wel waar zijn lijf het goed op doet. misschien kan je iets met van die vezels... hoe heet het ook alweer? psyllium ofzoiets dergelijks? wat ook in Groene Os Darm Clear zit, bedoel ik.
#2632910
ja psyllium ik ken die van PUUR en bevat tevens bentonite voor afvoer afvalstoffen en ook probiotica, je kan het zo over het eten geven . wel in de koelkast bewaren als je het geopend hebt. Mijn ervaring is prima werkt heel snel!
ik haal een potje zo bij de dierenspeciaalzaak anders daar maar even vragen bij jou in de buurt.

misschien kan je er wat mee met deze info , sterkte in elk geval!
#2632934
Cindy de Wolf schreef: O ja daar had ik helemaal niet aan gedacht. Heb clear intestine van phytonics hier staan, daar zit die psyllium husk in, vanavond die over het eten gooien. Eens kijken of dat wat dat.
ja dat is geloof ik ongeveer hetzelfde als Darm Clear van de Groene Os. Bij Reus heeft dat wel eens heel goed geholpen. de structuur van de poep wordt er wel een beetje gek van, het worden natuurlijk geen mooie barf drollen. maar beter en prettiger dan diaree natuurlijk!
#2632967
Op zich is teveel bot niet echt een probleem, want het wordt inderdaad gewoon weer afgevoerd dmv hardere drollen- wat je wilt.
Het nadeel is alleen als je meer bot gaat voeren, je dus van iets anders minder moet gaan geven, dus bv spiervlees.... en dat is jammer, want dat vlees hebben ze weer nodig ! (voor andere dingen dan waar ze het bot voor nnodig hebben).
Je zou kunnen zeggen, ik houd alles hetzelfde, maar doe het bot er extra bij (dus grotere porties krijg je dan), nadeel kan zijn dat ze dan weer te dik wordt....
Dus als je het anders op kunt lossen met vezels/ isogel/ darmclear etc zou dat natuurlijk mooier zijn :)
#2633330
miik schreef: Op zich is teveel bot niet echt een probleem, want het wordt inderdaad gewoon weer afgevoerd dmv hardere drollen- wat je wilt.
Het nadeel is alleen als je meer bot gaat voeren, je dus van iets anders minder moet gaan geven, dus bv spiervlees.... en dat is jammer, want dat vlees hebben ze weer nodig ! (voor andere dingen dan waar ze het bot voor nnodig hebben).
Je zou kunnen zeggen, ik houd alles hetzelfde, maar doe het bot er extra bij (dus grotere porties krijg je dan), nadeel kan zijn dat ze dan weer te dik wordt....
Dus als je het anders op kunt lossen met vezels/ isogel/ darmclear etc zou dat natuurlijk mooier zijn :)
Meer geven gaat hem niet worden, dan gaat ze te dik worden. Ze is nu bijna 10 (volgende maand) en rennen en langer wandelen dan circa 2.5 uur achtereen hoeft ook niet meer zo nodig.

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat dit aanslaat maar gisteravond voor het eerste de clear intestine erover gedaan en vanmorgen was het niet heel erg dun was zelfs te herkennen als drolletjes :D hopelijk werkt dit!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door