Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2632778
Angelique schreef: Geloof me, hier is markt voor  :biggrin2: oooohhhh, deze komen van echte hennen en niet uit een fabriek. Hopelijk hoeven ze niet al teveel mensen uit te leggen wat een hen is  :biggrin2:
Ik weet niet wat ik het ergste vind, dat ze het verzinnen, of dat er nog een markt voor is ook...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2632785
eelke schreef: Ik weet niet wat ik het ergste vind, dat ze het verzinnen, of dat er nog een markt voor is ook...
Ik dat laatste, dat ze het erzinnen is voorzien in een behoefte.

Ooit dat programma gezien van Jamie oliver dat ze kinderen vragen stelden over voeding en dat die inderen echt dachten dat vlees, groente e.d. in een fabriek gemaakt werden  :-X
Door eelke
#2632790
Uitleggen wat een hen is hebben we hier laatst op bp trouwens ook nog gedaan  :biggrin2:

Oh en weet je he. Hennen leggen ook eieren als er geen haan bij is! (nou ja, de mijne niet want die zijn met pensioen)
Door Jantina
#2632855
Toevallig heb ik daarover gelezen in de allerhande en deze eieren zouden van de eerste legperiode van een jonge hen zijn en daarom wat kleiner. Kleine eitjes staan gezelliger op de paastafel ofzo? Ze schrijven er eerlijk bij dat er geen smaakverschil is. In principe betaal je gewoon extra voor eitjes maatje S. Tsja, mensen willen nu eenmaal opgelicht worden...
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2632867
Jantina schreef: Toevallig heb ik daarover gelezen in de allerhande en deze eieren zouden van de eerste legperiode van een jonge hen zijn en daarom wat kleiner. Kleine eitjes staan gezelliger op de paastafel ofzo? Ze schrijven er eerlijk bij dat er geen smaakverschil is. In principe betaal je gewoon extra voor eitjes maatje S. Tsja, mensen willen nu eenmaal opgelicht worden...
Klopt,

de eitjes zijn 30 tot 40 gram en van jonge kipjes (of kleine kipjes, dat kan natuurlijk ook :P )
Leuk voor peuters enzo....
Door Urs
#2632911
Jantina schreef: Toevallig heb ik daarover gelezen in de allerhande en deze eieren zouden van de eerste legperiode van een jonge hen zijn en daarom wat kleiner. Kleine eitjes staan gezelliger op de paastafel ofzo? Ze schrijven er eerlijk bij dat er geen smaakverschil is. In principe betaal je gewoon extra voor eitjes maatje S. Tsja, mensen willen nu eenmaal opgelicht worden...
Eigenlijk best zielig, zijn gewoon kippen kleuters die eieren moet leggen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2632955
Urs schreef: Eigenlijk best zielig, zijn gewoon kippen kleuters die eieren moet leggen.
Kippen zijn meestal kleuter als ze gaan leggen. Een beetje legkip begint met 4 maanden al te leggen. Gewone eieren, dus ik denk dat deze minieitjes gewoon van kleine kipjes zijn, want als je een hen al zou kunnen laten leggen voordat ze er rijp voor zijn zou je denk ik normaal formaat eieren krijgen.
Door Jantina
#2632998
Angelique schreef: Kippen zijn meestal kleuter als ze gaan leggen. Een beetje legkip begint met 4 maanden al te leggen. Gewone eieren, dus ik denk dat deze minieitjes gewoon van kleine kipjes zijn, want als je een hen al zou kunnen laten leggen voordat ze er rijp voor zijn zou je denk ik normaal formaat eieren krijgen.
Toch heb ik er nu een jonge hen bij van t zelfde soort als de rest en haar eitjes zijn een kwart kleiner ongeveer... Neemt niet weg dat ik mijn krielkip eieren gewoon als henne eitjes zou kunnen verkopen nu ja!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door