Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roef & Hidde
#2632722
eergisteren heb ik een teek Verwijdert bij Roef,kwam er compleet uit dacht ik.
maar nu aai ik hem net en voelde een bultje op de plek waar de teek gezeten heeft.
het is ongeveer zo groot als een klein doperwtje en doet geen pijn.
zou er een stukje monddeel van de teek nog in kunnen zitten?
en wat zou ik er aan moeten doen?
openmaken en ontsmetten?,Roef is allergies voor honing,anders had ik er wel wat honing opgedaan.

bvd voor het meedenken!  :)
Door Whisker
#2632735
misschien een antiseptische zalf als calendulazalf of wondgel van PUUR?
de calendula is vettig en de wondgel trekt snel in. Is altijd handig om in huis te hebben .
Gebruikersavatar
Door Riek
#2632837
Femke heeft wel eens een teek gehad en altijd bleef er na het verwijderen een bultje zitten.
Dat verdween na een paar weken.
Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit, maar doorgaans trekt dat bultje na verloop van tijd weg.
Door nienk
#2632936
Lil schreef: Hier een hond die dat altijd standaard na een tekenbeet heeft. Gaat vanzelf weg.
Reus ook. of nou ja, 'altijd' na die 3 teken die hij in zijn leven bij mij gehad heeft, had hij ook altijd een soort bultje. ging vanzelf over!
Door miik
#2632970
Hier ook een bultje, dus denk dat het normaal is :)
Zelfs als er iets in het bultje zit, zoals bv een kopje, dan kan het lichaam het meestal prima zelf opruimen.
Alleen als de bult groter wordt en lijkt te gaan ontsteken dan zou ik er wat calendula zalf opsmeren.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2634216
Niks.
Is vrij normaal, de ene teek laat een groter bultje na dan de ander. Is ook maar net hoe vastgebeten die zat en op welke plek.
Een enkele keer kan het een wondje worden maar dat is echt een enkele keer (ik heb het over eentje van ons die al op 1000+ zit, en misschien 3 x dat het een minder fijn wondje werd) Dan werkt een beetje ontmetten of verzachtende zalf wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door