Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#2631837
Charlotte is half februari loops geworden, heeft normaal gevloeid en het verliep verder ook helemaal normaal.
Nu heeft ze nog steeds erg opgezette melklijsten. Er zitten op sommige plaatsen onder haar tepels hele schijven!
Ze is mijn derde teef, maar ik kan me niet van mijn eerste hond (23 jaar terug ) en Femke herinneren dat zij dit ook hadden.
Ze is verder gewoon zichzelf,  vrolijk en pittig. :-)

Ik heb dus geen idee of dit normaal of verontrustend is.
Ze is nu 8,5 maanden oud.
Door Annemarie Rijnveld
#2631951
Ik gebruik voortaan framboosblad vanaf het begin van de loopsheid. En volgens mij met goed resultaat, geen opgezette tieten, geen opgezette vulva, minder bloedverlies enz. Hondje gewoon als altijd wat gedrag betreft.

Ook heb ik de tip hier op BP en Italie gelezen over salvia, in geval van schijnzwangerschap, met symptomen als erg opgezwollen melklijsten, melkgift enz.

Misschien het proberen waard?
Gebruikersavatar
Door Riek
#2631966
Ik kan niet zeggen dat ze nu schijnzwanger is.
Ze is echt dezelfde als die ze anders is.
Alleen de grote tepels en zo.
Ze is voor het eerst loops geweest. Bloedverlies was ook niet vreemd veel of weinig eigenlijk.
Door Hanny
#2631986
Half februari loops en dan negen weken verder kan er melk gegeven worden, ook bij een schijnzwangerschap.
Ze heeft dus nog  wel even te gaan.
Waar zouden dikkere tietjes na een loopsheid anders op kunnen wijzen?
Ik heb werkelijk geen idee, of nu nog opstarten van een middel zin zal hebben, mischien toch maar proberen.
Zo van "niet geschoten, altijd mis".
Je kunt het ook gewoon afwachten en voor een volgende loopsheid een plan van aanpak maken, maar of dat dan t.z.t. zal helpen?
Goed op haar letten, doe je naturlijk en naar mijn idee, niet aan de tietjes prutsen. Als je pech hebt gaat ze dat zelf wel doen, lekker melk lebberen.
Hoop voor je dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2632397
Ik zou ook zeggen schijnzwanger.
Dat ze geen ander gedrag vertoond wil niet zeggen dat ze niet schijnzwanger kan zijn.
Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik heb ooit een tip van een fokster gekregen, als je hond schijn zwanger is, tepels zijn opgezet, dan 2x pdag insmeren met kampfer spiritus.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2632441
Sowieso hou ik haar goed in de gaten.
Het stomme is dat ik er aan heb gedacht om iets van framboosblad te gaan geven, maar het niet gedaan heb.
Heb nooit last gehad met de andere honden.

Ik dacht eigenlijk dat als ze nu schijndrachtig is, dat ik juist die nippels met rust moet laten om de boel niet extra te stimuleren.

Dankjewel voor jullie antwoorden en tips.
Door Alba
#2632748
Als ze qua gedrag niets anders is, zou ik niets doen. Niet teveel over 't buikje wrijven. Als ze qua gedrag ook wat veranderd, wat nog wel kan als ze wat dichter naar die 9 weken na de loopsheid komt, zou ik Puur Schijndracht geven.
Door Whisker
#2632796
bij schijndracht merk je toch ook vaak een gedragsverandering als
zich terugtrekken of een holletje maken,  snauwerig,  minder goed willen eten  minder graag naar buiten. of juist heel aanhankelijk, of pieperig.

Sommige teven gaan zelfs op zoek naar surrogaatpuppy's en slepen alles dat door kan gaan voor een pup, bijvoorbeeld sokken, pantoffels mee naar hun ‘nest’.

in dat geval zal ik zeker PUUR schijnzwanger proberen misschien dat je deze symptomen wel herkent?
Gebruikersavatar
Door Riek
#2632835
Ze vertoont geen enkel symptoom van schijndracht.
Onze eerste hond was een paar keer ernstig schijnzwanger. Als ze maar een piepje hoorde was het raak. Kon toen geen ziekenhuisserie op tv aan hebben,  want zodra ze een piepje van hartbewaking hoorde was het mis.
Haar hebben we echt om die reden laten castreren. Ze was echt ernstig van de leg.
Charlotte is helemaal haar zelf.
Ik houd haar nu goed in de gaten en ga vast kijken waar ik dat kan bestellen en hoe lang het duurt voor ik het dan in huis heb.
Door Alba
#2632865
Riek schreef: Ze vertoont geen enkel symptoom van schijndracht.
Onze eerste hond was een paar keer ernstig schijnzwanger. Als ze maar een piepje hoorde was het raak. Kon toen geen ziekenhuisserie op tv aan hebben,  want zodra ze een piepje van hartbewaking hoorde was het mis.
Haar hebben we echt om die reden laten castreren. Ze was echt ernstig van de leg.
Charlotte is helemaal haar zelf.
Ik houd haar nu goed in de gaten en ga vast kijken waar ik dat kan bestellen en hoe lang het duurt voor ik het dan in huis heb.
Dursydog heeft het, de dierenzaak hier ook dus misschien bij jou in de buurt ook wel.

Moest wel lachen om je verhaal, kan me voorstellen dat je daar niet blij van werd. Alba heeft de laatste keer ook lopen piepen en ze bleef me maar 'kinderen' brengen (alleen kindjes hebben in je mand is niet leuk, dat doe je samen met de vrouw ::)). Toen hebben we haar dagrantsoen streng teruggebracht, in combi met de Puur-druppels was het toen zo over :biggrin2:.
Gebruikersavatar
Door kira
#2633036
Ik heb een teef die als enige schijndracht symptoom melklijsten opgezet en die dan ook melk gaat druppelen. Ik zou niet puur schijndracht geven maar even kort overleg hebben met een homeopaath en een passend middel bij klacht en type vragen. Ik weet niet meer welke ik bij Dame kreeg, wel dat Dame wat anders krijgt als kleine beer en kleine beer weer anders als grote beer.
Door Lizzy
#2633762
Dit is volgens mij toch wel een schijn-ik-heb-denkbeeldige-puppies. Als je in de tepels knijpt, komt er dan echt geen melk uit?
Gebruikersavatar
Door Riek
#2633788
Er komt geen melk uit. Ik heb er even in geknepen. Dat vond ze overigens niet fijn.
Als ik morgen op tijd thuis ben uit Leiden, dan bel ik met Tannetje.
Dan moet er gewoon even naar gekeken worden.
Het zit me niet echt lekker, want kleiner of minder wordt het niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door