Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Merel
#2629604
Mijn katje heeft sinds ze barfmenu eet last van verschijnselen die lijken op het vastzitten van haarballen. Bij haar vorige eten (brok) zat er een substantie in die haarballen zouden tegen gaan, maar dat krijgt ze nu natuurlijk niet meer binnen.
Ze loopt te kuchen, probeert te braken maar gooit er niets uit. Nu heb ik begrepen dat sommige kattenliefhebbers haarbalpasta gebruiken. Wie heeft hier ervaringen mee? en...  hoe werkt het ? of zijn er nog andere middelen om dit tegen te gaan?

Groetjes van een blije KVV'er  ;)
Ben nog steeds blij dat ik over gegaan ben naar vers want alle andere klachten zijn inmiddels verleden tijd.
Door fem fatale
#2629625
Hoe lang staat ze al KVV? In principe voorkomt het zuurdere maagmilieu een groot deel van de haarballen, maar nu mijn langharen in de rui zijn heb ik ze toch ook.

Haarbalpasta is vaseline met een smaakje, het laxeert. Het is verschrikkelijk duur, dus kijk eens of jouw kat ook gewone vaseline lust. Ik doe een theelepeltje per keer.
Door Merel
#2629642
Ze eet nu ongeveer een maand KVV, dat gaat in principe prima.
2 x per week krijgt ze een lepeltje zalmolie (met een lekker smaakje waarschijnlijk want ze vind het heerlijk)door haar voer, zou ik dit kunnen mengen met de vaseline?
Ik wist niet dat vaseline eetbaar was ??
Gebruikersavatar
Door koekje
#2629705
Ik heb dat ook eens gehad, Sien zat ineens te doen alsof ze moest overgeven, maar er kwam niets. Rondje DA en daar kwam kennelhoest (keelontsteking) uit. Dus bij een kat die ineens zo gaat doen, even naar de dokter.
Door Whisker
#2632728
Ik zou een kat geen vaseline geven dat is lijkt mij niet om te eten!.. Ik raad je PUUR spijsvertering aan dit bevat psyllium vezels en stimuleren de darmperistaltiek en daarmee worden de haren via de ontlasting uitgescheiden.. let op dat je niet te veel ervan geeft en voldoende vocht erbij geeft.
De PUUR spijsvertering bevat ook bentonite en probiotica dus je zult de verpakking wel in de koelkast moeten bewaren na openen.

ik betaalde voor een potje 12,95 dus dat is te doen je doet er wel lang mee ..
succes!
Door fem fatale
#2633068
Die vaseline is ook niet als voedsel, maar om te poepen, en echt, haarbalpasta van de dierenarts is vaseline met een smaakje. Ik geef de langharen gewoon vaseline als ze in de rui zijn, want die eten dat, alleen de korthaar moet echte haarbalpasta (en ja, die moet ook, want bij mij wassen ze elkaar, dus allemaal hebben ze haarballen met lange, grijze Kai-haren).
Door hamada
#2633115
Die haarbalpasta werkte hier goed. Omdat ze het niet de hele tijd hoeven en maar kleine beetjes per keer doe je echt eeuwen met een tube.
Tegenwoordig krijgen de katten  'savonds een paar haarbalkattesnoepjes. Niet echt rauw, maar ze vinden ze lekker en het lijkt wel te helpen. En de rest eten ze toch kvv :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door