Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door johanna25
#2632651
Tijdens een google rondje kwam ik gedroogde varkensoren tegen die werden aangeboden als hondenvoer, is dit hond ergonomisch verantwoord???
Ik dacht dat varken not done was voor honden.
Graag opheldering
#2632660
Er wordt wel meer voor honden aangeboden wat not-done is. Hier worden in elk geval geen varkensoren gevoerd, gedroogd of niet, ook al is het risico op besmetting klein. Er zijn voldoende andere "snacks" verkrijgbaar.
Door johanna25
#2632664
Ik vond het ook al zo vreemd dat ik het zag staan, er zijn op BP al veel artikelen over geschreven, maar gdroogd, kan ik het risico niet zo goed inschatten. Ik zou dus inderdaad voor de veilige kant kiezen
#2632680
Je weet nooit bij welke temperatuur ze gedroogd zijn.
Maar er zijn landen waar varkensvlees gewoon als barf gevoerd wordt. Zweden bijvoorbeeld.
Maar ook al is een land officieel Aujeszki-vrij, er wordt tegenwoordig zoveel heen en weer gezeuld met dieren dat je niet weet waar het vandaan komt.
crutz schreef: Er zijn mensen die ook gewoon varken voeren, zelfs rauw. Hier komt t er voor geen een vd vleeseters in....idd genoeg andere mogelijkheden.
Ook in Nederland?
#2632685
pike schreef: Je weet nooit bij welke temperatuur ze gedroogd zijn.
Maar er zijn landen waar varkensvlees gewoon als barf gevoerd wordt. Zweden bijvoorbeeld.
Maar ook al is een land officieel Aujeszki-vrij, er wordt tegenwoordig zoveel heen en weer gezeuld met dieren dat je niet weet waar het vandaan komt.
Ook in Nederland?
Dat durf ik niet te zeggen. Volgens mij wel eens mensen horen zeggen ja, maar kan er geen naam aan plakken....
#2632690
pike schreef: Nou ik hoef ze ook niet bij naam te weten hoor  :biggrin2: was in zijn algemeenheid bedoeld.
Bedoelde er meer mee dat ik niet specifiek iemand aan kan wijzen (voot mezelf) maar dat ze er wel zijn dat ik me kan herinneren
#2632872
Hier in Duitsland zie ik bij een tv programma van een zeer bekende hondentrainer gedroogde varkensoren voorbij komen. Ik zou ze niet geven vanwege Aujeszky. Om deze rede voeren we onze viervoeters geen varkensvlees, dus ook geen gedroogde varkensoren. Er zijn genoeg landen Aujeszky-vrij, maar dat is geen garantie dat deze varkensoren schoon zijn, want meestal is onbekend uit welk land het varkensvlees vandaan komt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door