Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#25120
Weet niet wanneer het gebeurd is,of HOE het gebeurd is.Maar toen we vanmorgen van start gingen voor de uitlaat service,was Tor met ze ene poot aan 't huppelen en de andere poot zette hij naar binnen gedraaid neer.
Vond het toch wel de moeite waard om effe naar de DA te gaan,en nu blijkt dat hij ze knieband niet zoals 'n hond "normaal" doet,gescheurd heeft,maar meer in de lengte "uitgerekt" heeft...
Iemand anders dat wel is gehad?
De DA zei wel dat dit vaker gebeurd bij honden die zo hard rennen,en dan misschien de bocht uit vliegen of zo? In ieder geval moeten we hem tot maandag rustig houwen.......ja ja........HOE hou je zoiets rustig? :-\
Ik heb het hondedeurtje al dicht gegooid zodat ze alle 2 niet meer naar buiten kunnen vliegen,dus dat zal extra wandeltjes worden om ze uit te laten denk ik.
(De reden dat hij met ze ander poot naar binnen draaide,was om dan meer gebalanceerd zijn gewicht te dragen,verder niks verkeerd met DAT poot)
Hij had ook nog 'n pijnkiller injectie Deramaxx gekregen.
En dan de tabletten mee om thuis te geven.
Moest wel lachen toen ik net op 't potje zag staan dat het "chewable" tablets waren...zie je Tor al op iets kauwen??? ;D ;D
Dus we zitten hier ook effe in de blessure afdeling...
Door sylvia
#25832
ooo sorry Dorry ik lees dit nu pas....hoe is het ondertussen met Tor ?
Door Jolly
#25925
wat hebben alle spots tegenwoordig?, die van lizzy en erna kampen met staart en nou jou Tor weer met zijn kniebanden.
auw auw.

hopelijk gaat het snel over en tja rustig houden in een bench misschien?
Door Lizzy
#26153
Hee Dory, sorry, ik lees deze nu pas! Maar jij bent dus ook al aan het tobben met een van jouw Spots! Gekke beesten, die Dalmaten!

Kun je aan het homeopathische middel Arnica komen (potentie/verdunning D6)?

Groetjes, Lizzy
Door jeanne
#26157
Volgens mij heerst er een mysterieus Spottenvirus :o

Dory, veel beterschapjes met je zieke spot :-*
Door 202spots
#26325
Gelukkig beter nieuws als de spikkelstaarten....
Ik denk dat IK er meer last van heb gehad,want meneer was de volgende morgen alweer klaar om 5 mile te rennen....zucht..
Ik heb hem tot maandag 'n beetje rustig kunnen houwen,had hem niet los in de tuin,maar dan hold die kneus wel heen en weer in huis...
Ze knie ziet er weer normaal uit,de zwelling is weg,en hij doet dus net of er niks aan de hand is(of in dit geval aan de poot is)
Lizzy,die arnica...zijn dat druppels die je in neemt of OP de plek doet??
Misschien makkelijk om in me ehbo kit te hebben!

Alleen vanavond nog even 'n andere blessure,ditmaal aan ze VOORpoot! Hij heeft daar 'n lid-teken zitten van 'n ongeluk wat hij heeft gehad voordat wij hem kregen,en op dat lid-teken groeid geen haar...nou heeft hij denk ik buiten ergens tegenaan ge-raced,en dat blote velletje van het lid-teken was beschadigd en bloeide,niet erg hoor,maar wel genoeg om er 'n verbandje om te doen alleen maar zodat hij niet overal bloed op smeert.
Ik mooi blauw vet-wrap erom en wat denk je.. nou loopt die aansteller op 3 poten!!!
Dalmatians.......what would we do without them!!! ;D
Door Eidos
#27883
Jeetje dory, ik lees dit alles nu pas... wat een gedoe allemaal zeg! Gelukkig gaat het met zijn achterpootje weer goed... Nu hoop ik ook dat inmiddels zijn litteken ook niet meer bloedt. Succes met je woefie.

Liefs barbara en een knuffel van eidos
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door