Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Alba
#2631887
Wij gebruiken het ook, eens in de zoveel tijd krijgen ze een week gemalen pompoenpit over het eten. Eens per dag een flinke theelepel.
Door Martine-Tom
#2631909
Thea schreef: Zijn dat dan verse of gedroogde pompoenzaden?
En zijn zaden anders dan pitten ???
Vers, rauw en biologisch staat er in het stuk
Door Martine-Tom
#2631934
Thea schreef: Ok bedankt ja ik en engels zijn geen vrienden ;)
Geeft niet hoor :)

Ze adviseren ze in een koffiemolen fijn te malen, je kan ze schijnbaar ook gewoon zo geven...denk alleen dat mijn hond dat iig niet pikt :biggrin2:
Door Annemarie Rijnveld
#2631948
ja, de pitten zijn de zaden.  ;)
rauw, biologisch liefst, en dan fijnmalen in de koffiemolen (wel goed schoonmaken als die wordt gebruikt voor koffiebonen), of anders fijnstampen in zo'n bakje van graniet (ben even de naam kwijt, hellup).
Door Alba
#2631963
Martine-Tom schreef: Geeft niet hoor :)

Ze adviseren ze in een koffiemolen fijn te malen, je kan ze schijnbaar ook gewoon zo geven...denk alleen dat mijn hond dat iig niet pikt :biggrin2:
Ongemalen komen ze er bij die van mij aan de andere kant uit zoals ze erin gingen, zet weinig zoden aan de dijk :D.
Gebruikersavatar
Door pike
#2631965
Martine-Tom schreef: Vers, rauw en biologisch staat er in het stuk
Vers gaat niet lukken. Want dan zou je ze zelf uit de pompoen moeten halen en de zaden moeten pellen, wat je niet gaat lukken. Rauwe, gepelde pompoenpitten zijn groen, zoals op de foto die bij de link staat.
Als je ze ongemalen geeft worden ze zo weer uitgepoept en komen de werkzame stoffen niet beschikbaar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door