Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marina
#2631170
Misschien hebben jullie nog een idee hoe ik mijn hond kan ondersteunen
1,5 jaar geleden Layka uit het asiel gehaald, grote hond (40kg), is nu 7 jaar.
Sinds dat ze bij mij is is 1 van haar achterpoten altijd wat stijf geweest met lopen, daarnaast loopt ze ook scheef (achterhand iets naar links).
Vooral 's avonds is ze erg stijf, als we 's avonds de paarden gaan voeren loopt ze echt niet soepeltjes meer.
Overdag is er doorgaans niets van te merken en is ze achter balletjes aan aan het rennen, mee wandelen enz. Fietsen doe ik nauwelijks meer met haar, dan neemt de stijfheid duidelijk toe.

Zelf kan ik alleen maar op glucosamine komen om te gaan proberen, jullie nog een ander idee?
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2631178
Glucosamine inderdaad (wel zo'n complex zou ik doen), je kan flexy drops proberen van de dierendokter (even de url kwijt, misschien weet iemand anders dat) die hebben ook glucosamine poeder en nog extra pijnstillende middelen!

Verder is TTouch ook een hele mooie methode om ouder wordende dieren mee te ondersteunen, de TTouches helpen bij pijn en met TTouch zorg je in het algemeen voor een zo goed mogelijke houding, wat (extra) klachten ook kan voorkomen/verminderen :)
Door smulpaap
#2631241
Naast middelen als glucosamine , visolie enz zou je ook kunnen denken aan hydrotherapie , lekker bewegen in warm water . Of de hond eens laten onderzoeken door bv een Ostheopaat
Door Alba
#2631254
Ik zou zeker ook een therapie proberen, ik heb zelf goede ervaringen met osteopathie (wij laten onze honden preventief behandelen bij de osteopaat en zelfs dan zie je al verschil want elke hond heeft blokkades).
Door marina
#2631362
Oja vergeten de dierenarts ziet ze heel regelmatig, die heeft geen verklaring. Enige is dat die poot waarschijnlijk wat stijver is door het jarenlang scheef belasten.

Het is ook allemaal niet extreem hoor, maar aangezien ik wil dat ze 30 wordt :D wil ik haar zo optimaal mogelijk ondersteunen!

Osteo/chiropractor heb ik ook al aan zitten denken, voor mijn paarden ben ik dat al gewend om dat minimaal jaarlijks te doen. Heb weleens van een chiropractor gehoord dat het voor honden veel minder zinvol is omdat die toch snel weer vervallen in een natuurlijke scheefheid (itt paarden die je daarin beter kunt trainen). Jullie ervaring daarmee is dus anders?
Laatst gewijzigd door marina op di 19 mar 2013, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2631387
Zijn er rontgenfoto's gemaakt van die poot en van de rug en van de heupen?

Als die allemaal 100% in orde zijn, dan pas zou ik naar osteopaat gaan. (mijn osteo behandeld niet als ze niet zeker weet dat er op foto's niets te zien is). Hier al eens de verrassing gehad: hond belast poot niet, mmmm foto van de poot is ok, gaat wel over. Ging niet over, heupen mmmm klein vlekje is niets (3 jaar later dus zo'n enorme artrose dat de heup onherkenbaar was). Naar de osteopaat en jawel hoor: hernia!

Ik vertrouw niet meer 1, 2, 3 het oordeel van da's puur en alleen op even voelen en 1 foto. Meteen overal foto's van maken is mijn ervaring (nog een geval rondlopen dat volgens 3 da's niets had totdat ik naar Maarten Kappen ging, 2 foto's en bingo mega rugprobleem).
Door Whisker
#2631504
je zou ook doils joint (hoge concentratie omega3 vetzuren) kunnen proberen verkrijgbaar bij een dierenarts met de Phytonics joint comp werken allemaal krachtig en hebt er dan ook niet veel van nodig
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2632404
Ttouch, osteopathie.
En ik zou geen balletjes gooien, dan krijg je een uhm hoe noem je dat, piek krachtspanning, ze zetten kracht om weg te rennen, en vaak remmen ze om de bal te pakken/vangen, belast zwakkere gewrichten/botten enorm.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door