Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door labradorluna
#2628995
Mijn labrador eet poep Bahhhh. Ze doet eigenlijk niet anders dan zoeken naar iets lekkers op straat. En laten we eerlijk zijn, het ligt overal.  Ze krijgt kvv en een deel barf.
Nu google ik regelmatig om een oplossing te vinden maar er schijnt niet veel te zijn wat je er aan kunt doen.
Nu echter las ik over Sanofor veendrenkstof. Bij de beschrijving staat zelf dat het oa daar voor bedoelt is.
Wie heeft er ervaring mee? Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2629000
Wij hebben het geprobeerd bij Kay maar het hielp niets  :-\
Alle "huis tuin en keukenmiddelen" vond hij trouwens heerlijk, maar gaf geen effect helaas.

Gelukkig hebben wij het met behulp van een gedragstherapeut kunnen zorgen dat hij de poep laat liggen, want wat een smerige (en gevaarlijke) gewoonte was dat
Door dineke51
#2629296
Wij hebben Sanofor een maand of drie gebruikt voor onze jonge hond (kruising beagle-kooiker). Hij at erg veel poep. Bij vlagen gaat het goed, maar er zijn ook momenten dat hij pakt wat hij pakken kan. Hij staat nu volledig op de Barf en eet nog lekker poep. Onze conclusie is dat Sanofor niet veel heeft gedaan.
Door Elinea
#2629510
Ik lees even mee! ;) Juno is niet eens zo zeer een poep-eter alswel een alles wat in mijn bek past eter; het gaat steeds beter; of door de training of door zijn voeding, omdat ik vrij recent ben gaan barfen. Toch overweeg ik ook veendrenkstof aan te schaffen..of mifloran. Ik ben dus ook benieuwd naar ervaringen.
Door labradorluna
#2629609
Monique 77. kun je in het kort vertellen, hoe een gedrachstherapeut te werk gaat?  Hoe train je zoiets. Mijn ervaring is hoe meer in me er mee bemoei , hoe erger het is. Ze luistert prima naar "nee", behalve bij een smeuige drol:-) .Dat maakt haar oostindisch doof.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2629631
labradorluna schreef: Monique 77. kun je in het kort vertellen, hoe een gedrachstherapeut te werk gaat? Hoe train je zoiets. Mijn ervaring is hoe meer in me er mee bemoei , hoe erger het is. Ze luistert prima naar "nee", behalve bij een smeuige drol:-) .Dat maakt haar oostindisch doof.
De gedragstherapeut is met mij samen het bos in gegaan en is Kay zijn gedrag gaan observeren (waarom doet hij het, kun je hem afleiden, waar is hij gevoelig voor enz enz) en al snel kwam er uit dat Kay het at voor aandacht en bij onzekerheid.
Dat hadden wij zelf ook wel door, maar hadden geen idee mee hoe wij dat gedrag konden doorbreken dus hadden echt een paar nieuwe ogen nodig die ons hierbij kon helpen !

Door naar Kay te kijken heeft zijn bepaalde oefeningen voorgesteld hoe we het konden voorkomen en zijn we er hard mee aan de slag gegaan
In de trainingstijd (wat langer dan een paar weken duurde) mocht Kay ook niet los, want elk keer dat hij succes had was weer een stapje terug
Het heeft bij Kay echt een hele tijd geduurd maar inmiddels eet hij zo goed als nooit meer poep !
Heel soms als hij flink gedomineerd word in het bos dan is de verleiding te groot en gooit hij zijn frustratie/onzekerheid eruit met een hoop poep maar verder doet hij het gelukkig niet meer, en dat bij een hond die echt het bos door rende voor poep ;)
Door Dhjali
#2629763
Mooi dat jullie er zo mee aan de slag gegaan zijn Monique!
Poep eten komt best vaak voor merk ik en in veel gevallen is het te doen om aandacht, negatieve aandacht is daarin vaak ook aandacht. Lastig probleem hoor, vooral met zoveel poep vaak om je heen...
Gebruikersavatar
Door cactus-girl
#2630153
Ik heb/had ook 2 hondenpoepeters  :puke:  Mijn oudste had tot haar derde jaar nooit hondenpoep gegeten (wel konijnenkeutel en kattenpoep  :puke:)
De jongste was er constant naar op zoek. De ene keutel eten ze op en de ander laten ze liggen. Ik weet de plekken waar de lekkerste poep ligt inmiddels en vermijd deze. Op veldjes waar alle honden uit de wijk uitgelaten worden kom ik niet meer.

Maar ongeveer 2 weken zijn wij begonnen met Veendrenkstof. Voor ons een laatste "redmiddel" voordat wij een gedragstherapeut wilden gaan inschakelen.

Ik moet zeggen tot op heden is het nagenoeg over :groupwave2: en ben ik er super blij en tevreden over, maar ben wel heel benieuwd op de langere termijn.
Door Khari
#2630189
Goed topic en hoop nog meer reacties te kunnen lezen hier.
Marley hier struint alleen in huis dan de kattenbakken af en de cavia kooi, buiten laat hij gelukkig wel de drollen liggen, behalve van paarden. Daarnaast eet hij buiten wel alles waarvan hij ook maar denkt dat het eetbaar is met alle gevaren van dien. Er wordt bij ons in de buurt van alles op straat gegooid en hij weet precies waar hij het kan vinden.
Ik weet onderhand niet meer hoe ik dit kan afleren/corrigeren, hij zelf gaat nu ook lelijk doen als ik wil dat hij loslaat of wat ook
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2630474
Hier 2 labjes, waarvan een een überpoep vreter, heeft zelfs een periode gehad, dat ze bijna onder de andere hond ging zitten om het maar vers van de pers op te vangen  :puke:.
Ik hoopte wanneer ze vers zou eten dat het over zou gaan, maar het blijft toch iets wat heel aantrekkelijk is.
Ik heb veendrenkstof gebruikt, maar helaas zonder resultaat, zou dan zeggen besteed je geld en je moeite en ga gelijk naar een GT.
Succes met je drollenkliko  ;)
Door Elinea
#2630674
Ik heb inmiddels veendrenkstof gekocht. Ik heb Juno nog niet zo lang en het poepeten is zoals ik inschat bij hem niet enkel gedragsmatig. Ik ben dus benieuwd of de sanofor iets doet.
Door hamada
#2630719
Een tijd geleden zag ik bij Cesar Millan dat soms het voeren van banaan kan werken. Poepeten kwam daar voor als gevolg van vit. K tekort als ik me goed weet te herinneren.
Misschien ook een tip?
Door bosnimf1976
#2630930
Onze  dierenarts zegt dat ze het ook gewoon lekker vinden. Hier ook een Gokden die er tot een jaar geleden altijd mee bezig was. Was ook vooral lekker als het geregend of gevroren had. Ze was ook altijd op zoek naar eten. Sinds een jaar gaat het een stuk beter. Ze is beter terug te roepen en laat bij nee de boel vaak ook liggen.
Door labradorluna
#2631609
Wat fijn dat er zo veel mensen meepraten. Veel Lapjes toch die poep eten en eigenlijk alles eten wat te vinden is. Luna eet het echt alleen maar omdat ze het lekker vind, dat weet ik voor 100%. Uit frustratie bij een dominante hond, springt ze in een sloot en gaat ze "als een gek"rennen.
Ik heb dus nu ook de Sanofor besteld en hoop op verbetering.  Als iemand nog een geweldig idee heeft........banaan en eierkoek heb ik al gedaan ( tegen beter weten in)..
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2632411
labradorluna schreef: Wat fijn dat er zo veel mensen meepraten. Veel Lapjes toch die poep eten en eigenlijk alles eten wat te vinden is. Luna eet het echt alleen maar omdat ze het lekker vind, dat weet ik voor 100%. Uit frustratie bij een dominante hond, springt ze in een sloot en gaat ze "als een gek"rennen.
Ik heb dus nu ook de Sanofor besteld en hoop op verbetering. Als iemand nog een geweldig idee heeft........banaan en eierkoek heb ik al gedaan ( tegen beter weten in)..
Ik heb ooit meegedaan met een onderzoek mbt labjes en evt probleem gedrag, daar kwam uit voort dat het probleem poep eten heel veel voorkomt, en dat dit enorm is toegenomen tov vroeger, het waarom kon (nog) niet verteld worden(nooit meer wat van gehoord, dus zal geen reden voor gevonden zijn :D)
Luna zal het zeker niet erg hebben gevonden dat je er tegen beter weten in de banaan en eierkoek hebt geprobeerd ;D, mijn teef zou als ze dit kon lezen zeggen, baassie, wanneer gaan wij dit proberen :biggrin2:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door