Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ghali
#2630041
Hallo allemaal, daar ben ik weer met een vraagje.
Inmiddels is onze RR pup bijna 9 weken en hij is mooi bijgekomen in gewicht, hij ziet er super uit.
Ik had voor hem Carnibest en Alaska maar de Alaska eet hij niet, ik moet zeggen dat het ook behoorlijk nat en zacht is.....het lijkt soms wel een soepje.
De Carnibest gaat er met smaak in, alle smaken geen probleem. Merk wel dat 4 x nu te veel wordt en we langzaam aan naar 3 x per dag gaan.
In de toekomst zal hij zeker ook andere dingen moeten gaan eten, maar met zo'n kleine pup wil ik niet gaan wachten en wachten met eten tot hij zo'n honger heeft dat hij het uiteindelijk maar opeet.

Is het een probleem dat hij voorlopig alleen de verschillende smaken Carnibest eet?

In de dierenwinkel zag ik ook nog Carnivoer, is dat iets om te proberen?

Mijn volwassen RR lust de Alaska wel, dus dat komt wel op ;).   
Door M@rina
#2630260
Carnibest is een kvv die al heel lang op de markt is en een constante kwaliteit biedt, nadeel vindt ik dat ze bij alle diersoorten vitamine en mineralen toevoegen, is helemaal niet nodig met het assortiment wat ze hebben.

Als het kan zou ik toch af en toe afwisselen, al is het alleen maar omdat je hond ooit een keer iets ander moet eten en het dan misschien niet lust. Carnivoer is een uitstekende kvv.

Ik voer mijn honden 4 á 5 verschillende goede merken en 8 verschillende diersoorten maar in de vriezer ligt  ook altijd een paar pakjes smuldier compleet. Dat is zo'n beetje overal verkrijgbaar en dus handig als ze dat ook lusten
Door Ghali
#2630580
Dat is waar M@rina, ga langzaam aan proberen weer wat te wisselen.... Hij heeft de laatste dagen niet zo heel veel trek. Vandaag naar de da geweest en ze vond hem er super uitzien, 9 weken enting gehad en meneertje weegt al 10.6 kg. Alles was helemaal goed dus het zal misschien een fase zijn dat hij even niet zo'n trek heeft, ontlasting is constant goed en hij is heel aktief!
(ik ben dat niet zo gewend van Ridgebackies, die hebben meestal een zeer gezonde eetlust).

Ik ga de Carnivoer proberen!

Ik kreeg van de fokker nog een rol Ropadog mee ligt nog in de vriezer. Nu zag ik dat de dierenwinkel ze ook verkoopt hier, iemand daar ook ervaring mee wat betreft kwaliteit? 
Door tt-tjes
#2630584
Ik heb ropadog pancreas gehad voor Fjurdy toen ik nog geen verse pancreas had. Zag er heel goed uit en hij deed het er goed op.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2630620
Uit mijn hoofd gezegd vind ik het nadeel van ropadog (ik dacht dat het dat merk was) dat er kelp aan toegevoegd zit, en ik vind dat je dat soort middelen alleen moet geven als het nodig is, omdat een te veel aan jodium ook schade kan veroorzaken...
Door Ghali
#2630671
EllenL dat klinkt dan weer minder, weet je in wat voor een hoeveelheid je dan moet denken wil het schadelijk zijn?
Zal straks eens op die verpakking kijken hoeveel er in zit.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2630734
Geen idee precies, maar het zal ongetwijfeld niet buitensporig veel zijn bij een kvv en zeker met 1 rol zal dat geen vaart lopen ;) Ik ben er misschien overdreven voorzichtig mee, moet ik ook eerlijk toe geven, maar ook ik zou 1 rol zonder aarzelen voeren aan mijn beesten hoor!
Door Ghali
#2631406
Nou ik ga de worst in de vriezer maar een keer proberen maar twijfel nog of het iets is om mee af te wisselen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door