Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2630545
Manlief had afgelopen vrijdagavond de stopcontacten in onze berging nodig dus heeft hij de stekker van de vriezer eruit gehaald.... En idd jullie voelen hem al aankomen, hij heeft de stekker er niet terug in gedaan  ::)

Daarnet moest ik wat hebben uit die vriezer en constateerde het.
De temperatuur van de vriezer was 0 graden en het vlees (vleesbot, orgaan en droogspul was half ontdooid)

Kan ik nu de vriezer gewoon weer aanzetten en het vlees nog gewoon voeren?
Ik denk het wel, gezien het vlees nog niet volledig ontdooid was en het niet ruikt maar vraag het toch liever even na!
#2630562
Ik zou het wel doen als het kwalitatief goed spul is en niet al eerder (volledig) ontdooid is geweest. (Portioneren niet meegerekend) Maar als het al wat "rijper" was toen het de vriezer in ging kan het zijn dat als je het nu invriest je het wel gaat ruiken als je het de volgende keer ontdooid. Orgaanvlees is vaak wat "gevoeliger", vleesbot veel minder.
#2630565
Het is spul wat allemaal via de mooie lijntjes hier gaat, dus naar mijn weten alleen ontdooid om te proportioneren
Ik heb er iedergeval een zakje orgaan uitgehaald (dat was zeker nog niet ontdooid gelukkig) en ruik er morgen even extra aan  :biggrin2:
Door jara
#2630567
Gewoon weer aanzetten, moet normaal geen probleem zijn. Vervelende bijkomstigheid is alleen dat er waarschijnlijk condens/vocht tussen de zakjes/porties vlees zit......ik hoef denk i,k niet uit te leggen wat de gevolgen zijn als dit zo is en je zet je vriezer weer aan.. :P ::)
#2630568
Ik denk dat je je dan niet zo'n zorgen hoeft te maken hoor. Tis natuurlijk even (***) dat het is gebeurd maar als ik kijk naar de kwaliteit van de spullen die ik met de lijntjes heb gekregen zou ik me er niet druk om maken. Tis nog geen tropisch weer en de vriezer heeft al die tijd een dichte deur gehad dus ook al is het niet ideaal ik denk niet dat er echt veel mis zal zijn gegaan. "Geniet" van je geurtest morgen :biggrin2: ;)

Edit: @ Jara oehhh dat lijkt me idd vreselijk!! ;D
#2630574
jara schreef: Gewoon weer aanzetten, moet normaal geen probleem zijn. Vervelende bijkomstigheid is alleen dat er waarschijnlijk condens/vocht tussen de zakjes/porties vlees zit......ik hoef denk i,k niet uit te leggen wat de gevolgen zijn als dit zo is en je zet je vriezer weer aan.. :P ::)
Haha, nou daar had ik nog niet eens aan gedacht ... Taakje voor manlief morgen  :D
Gebruikersavatar
Door rupa
#2630647
Monique77 schreef: Manlief had afgelopen vrijdagavond de stopcontacten in onze berging nodig dus heeft hij de stekker van de vriezer eruit gehaald.... En idd jullie voelen hem al aankomen, hij heeft de stekker er niet terug in gedaan  ::)

Daarnet moest ik wat hebben uit die vriezer en constateerde het.
De temperatuur van de vriezer was 0 graden en het vlees (vleesbot, orgaan en droogspul was half ontdooid)

Kan ik nu de vriezer gewoon weer aanzetten en het vlees nog gewoon voeren?
Ik denk het wel, gezien het vlees nog niet volledig ontdooid was en het niet ruikt maar vraag het toch liever even na!
gewoon weggooien.
volgende keer beter.
#2630655
Zelf zou ik het niet meer eten maar als ik zie wat die smeerlappen wegvreten aan overrijpe ree-onderdelen in het bos maak ik me niet druk om topkwaliteit wat in deze tijd van het jaar eventjes half bevroren half ontdooid is geweest...
Door Martine-Tom
#2630660
Jipogelion schreef: Zelf zou ik het niet meer eten maar als ik zie wat die smeerlappen wegvreten aan overrijpe ree-onderdelen in het bos maak ik me niet druk om topkwaliteit wat in deze tijd van het jaar eventjes half bevroren half ontdooid is geweest...
Dat dus.
Honden kunnen echt wel wat hebben hoor, als ik zie uit welke baggersloten Tom drinkt, half vergane pens nog een keer opeet...nah dan zal ie vlees wat half ontdooit geweest is ook echt wel overleven.
Is niet het streven maar ziek word ie er echt niet van en weggooien...neuh nergens voor nodig.
Door jara
#2630665
Honden kunnen echt veel hebben..een gezonde hond gaat niet dood of wordt ziek van het eten van goed vlees dat van diepgevroren in 2 dagen in een gesloten vriezer verblijft...dat vlees is nog wel veel kouder dan 0 graden...

@rupa.  Het gaat in dit topic over vlees voor de hond en niet voor mensen...het verschil in wat wij een wat een hond Jan verdragen is met dan dag een nacht
Laatst gewijzigd door jara op ma 18 mar 2013, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2630684
straks je hond aan de race.
jij blijft het maar voeren.
hond blijft aan de race.
jij naar de DA.
vertel jij dan de DA ook dat je vlees voert wat twee maal geheel/gedeeltelijk ontdooid is geweest ???
of vertel jij dat er volgens jouw (dat staat op barfplaats) een virusje heerst.
DA krijgt verkeerde info waardoor DA verkeerde beslissing neemt waardoor jij vind dat DA een eikel is.
als er bij een dierenwinkel/ speciaalzaak een vriezer uit gevallen is twee dagen.
de winkelier zet gewoon de vriezer aan en verkoopt zijn waar gewoon.
als jouw hond daarna ziek wordt stap je ook naar de winkelier om jouw DA rekening te declareren.
vandaar dat die winkelier zijn waar weggegooid, hij neemt niet het risico dat hij zijn toko moet sluiten.
gr.®upa.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2630690
Jipogelion schreef: Ik zou het wel doen als het kwalitatief goed spul is en niet al eerder (volledig) ontdooid is geweest. (Portioneren niet meegerekend) Maar als het al wat "rijper" was toen het de vriezer in ging kan het zijn dat als je het nu invriest je het wel gaat ruiken als je het de volgende keer ontdooid. Orgaanvlees is vaak wat "gevoeliger", vleesbot veel minder.
waarom telt dat niet mee ????
geheel/gedeeltelijk ontdooien is geheel/gedeeltelijk ontdooien begrijp niet waar jij vandaan haalt dat dat niet mee gerekend hoeft te worden.
eet smakelijk.
gr.®upa.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door