Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2629457
Ik heb het geprobeerd, maar ben er  snel mee opgehouden, voordat ik de machine aan gort draai.
Het lukt niet, de geiten botten zijn te zwaar voor de Kenwood.
Ik had de 'polsen' en de 'enkels' al afgeknipt, maar dan kom je de  heup en  schoudergewrichten alsnog tegen. Ook de nekken, ondanks  delen  in de lengterichting  zijn  te zwaar. Op zich  hier geen  punt allemaal, ik heb 2 honden die  het wegkrijgen  zonder te malen.
T is alleen jammer voor bindi :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#2629472
Thea schreef: De ribbetjes mss dat die wel kunnen ;)
Idd,  daar heb ik niet aan gedacht  :D, alleen heb ik  de ribjes  nu al in de vriezer zitten, ik heb  de geitjes gedeeld en  vervolgens de delen van 1 geitje in een zak in de vriezer.

maar ik ga de borstkastjes eruit houden en opsparen  voor Bindi,

dank voor de tip, soms zoek ik de oplossing te ver weg  :D
Door cindy5409
#2629527
Ik heb de ribben gisteren mooi gezaagd met de lintzaag en die zijn niet hard en moeten er door kunnen. Het ligt nu in de vriezer omdat ik konijn uit had liggen voor te malen. Maar ga het wel proberen. De kalkoennek is er ook door gegaan wel gedeeld met de lintzaag maar was daarna geen probleem en dat lijkt me echt wel harder.
Gebruikersavatar
Door nova
#2629556
Een geitje  was gisteren bevroren en kon dat toen niet  delen. Dat was nu gedooid,  en kon daar wel de ribjes vanaf halen De ribjes laten zich idd heel  goed door de kenwood halen, en de wervelkolom,  over de  borstlengte  ook.  :D  Nekjes zijn duidelijk sterker en  dat kan de machine niet aan..
Maar  omdat ik alleen voor Bindi moet malen,  spaar ik de bosrstkastjes op, en heb ik voor  haar ook  wat van de geitjes :D

Nogmaals dank voor de tip  :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2629561
nova schreef: Een geitje  was gisteren bevroren en kon dat toen niet  delen. Dat was nu gedooid,  en kon daar wel de ribjes vanaf halen De ribjes laten zich idd heel  goed door de kenwood halen, en de wervelkolom,  over de  borstlengte  ook.  :D  Nekjes zijn duidelijk sterker en  dat kan de machine niet aan..
Maar  omdat ik alleen voor Bindi moet malen,  spaar ik de bosrstkastjes op, en heb ik voor  haar ook  wat van de geitjes :D

Nogmaals dank voor de tip  :)
;)graag gedaan
Gebruikersavatar
Door nova
#2629596
Mowgli schreef: Misschien wordt het tijd voor een BP excursie met de geitjes naar Bob en zijn super maler???
Het is vast 'handiger' als bob naar mij komt met zijn supermaalmachine.
Verlengkabeltje eraan, en hoppa , kind kan de was doen  ;D
Door Mowgli
#2630122
nova schreef: Het is vast 'handiger' als bob naar mij komt met zijn supermaalmachine.
Verlengkabeltje eraan, en hoppa , kind kan de was doen  ;D
Voor jou ja  ;D Ik zat te denken dat er vast en zeker meer BP-ers met een Kenwood geitjes hebben besteld. En nu ken ik een BP-er die geloof bussen kan rijden en ook al van plan was een lijntje excursie Berlijn-Leipzig-Italië te organiseren  ::)
Gebruikersavatar
Door cactus-girl
#2630136
Ik was ook al bezig om de geitjes door de kenwood te halen, maar ben er ook mee opgehouden. Moet eerst alles kleiner maken, want het past niet door de opening. Heb de geitjes in de vriezer gelegd en bestel eerst een lintzaag. Dat scheelt veel tijd met in stukken hakken/zagen en zal stukken makkelijker gaan dan hoe ik het nu doe.

Bedankt voor de tip: dat de nekken te hard zijn. Ga ik dat in ieder geval niet proberen.

En de poten? Het hoefje is te hard, maar de rest??
Door anneliesdj
#2630182
De 'hoefjes' 'enkels' en 'polsen' zitten er niet meer aan hoor  ;D
Het zijn de knietjes waar jullie tegenaan kijken, beetje beter opletten bij biologie  ;)
Ik ben blij dat ik het spul in zijn geheel voer en niet hoef te malen, Baruch ging er gister ook helemaal los op, van mij mochten de botjes wel wat harder zijn  ::)
Gebruikersavatar
Door nova
#2630976
anneliesdj schreef: De 'hoefjes' 'enkels' en 'polsen' zitten er niet meer aan hoor  ;D
Het zijn de knietjes waar jullie tegenaan kijken, beetje beter opletten bij biologie  ;)
Ik ben blij dat ik het spul in zijn geheel voer en niet hoef te malen, Baruch ging er gister ook helemaal los op, van mij mochten de botjes wel wat harder zijn  ::)
In een ver en grijs verleden, toen ik nog  naar school ging, hadden we het in de biologie les over bloempjes en bijtjes. Wij hadden het niet over geitjes van 3 weken die vervolgens  als barfhap  eindigden, omdat ze  niet de juiste onderdelen bezaten  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door nova
#2630999
Ik heb vanmorgen nog eens heel kritiesch gekeken  naar de geiten poten, maar ik had het toch echt wel goed met mijn 'polsen  en 'enkels'.  ;) knien en  ellebogen zitten duidelijke hoger

Toch meer geleerd dan over bloemetjes en bijtjes,  ondanks  de afwezigheid van geiten anatomie in de biologieles. :biggrin2:
Door wijkje
#2631037
Het heeft gisteren even door mijn hoofd gespookt of ik de geitjes door Kenwood kon halen..Ik had al beetje bedenkingen bij voor-en achterbenen..
De ruggegraat kon ik doorkrijgen met schaar..Daar verwachte ik geen problemen mee..Kalkoennek lukt ook..Maar zo te horen zijn er al meer mensen met hetzelfde idee..Dan laat ik de nek opeten door honden..
En dan kan ik kijken of de katten wel gemalen geit willen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door