Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2625124
Voor vrienden van ons heb ik de volgende vraag:

Zij hebben een Beardy Collie van bijna 2 jaar en vorige maand heeft hij tijdens een wandeling in de sneeuw zijn nagel verwond.
Dit is niet goed genezen en nu gaat het bij meerdere nagels mis.

Hij heeft meerdere ontstoken nagels en er zijn er inmiddels 2 af.
Gister koorts van 40 graden en van de da prednison en ab gekregen. De da denkt dat ht S.L.O. is en donderdag hebben ze een afspraak in Utrecht bij de dermatoloog.

Is er misschien iets met de voeding/homeopatie oid te doen?
Zodra ze meer weten uit Utrecht zet ik dat hier gelijk neer.

Ik hoop echt dat we ze kunnen helpen  :'(
Hun vorige hond is maar 1 1/2 geworden. Die gaf op een avond een soort schreeuw en viel toen gewoon dood neer. Nooit kunnen ontdekken wat dat is geweest, en nu dit weer.
#2627600
Gonnie schreef: Voor vrienden van ons heb ik de volgende vraag:

Zij hebben een Beardy Collie van bijna 2 jaar en vorige maand heeft hij tijdens een wandeling in de sneeuw zijn nagel verwond.
Dit is niet goed genezen en nu gaat het bij meerdere nagels mis.

Hij heeft meerdere ontstoken nagels en er zijn er inmiddels 2 af.
Gister koorts van 40 graden en van de da prednison en ab gekregen. De da denkt dat ht S.L.O. is en donderdag hebben ze een afspraak in Utrecht bij de dermatoloog.

Is er misschien iets met de voeding/homeopatie oid te doen?
Zodra ze meer weten uit Utrecht zet ik dat hier gelijk neer.

Ik hoop echt dat we ze kunnen helpen  :'(
Hun vorige hond is maar 1 1/2 geworden. Die gaf op een avond een soort schreeuw en viel toen gewoon dood neer. Nooit kunnen ontdekken wat dat is geweest, en nu dit weer.
Hoe is het gegaan in Utrecht?
#2628648
Vandaag bericht van ze gehad en het is idd SLO.
Ze gaan nu kijken of de medicijnen aanslaan en kijken dan verder, maar wel gaan alle nagels eraf  :-\

Ze houden me op de hoogte als er veranderingen zijn, maar mocht iemand al tips hebben dan...graag  :)
#2635119
Ik had lang geleden op een andere e-maillijst over deze kwaal gelezen en had over een alternatieve behandeling gelezen. Er is zelfs een groep voor honden met dit probleem.To subscribe, go to 
http://groups.yahoo.com/group/SLOdogs/join
Het is in ieder geval een auto-immuunziekte, waarbij het immuunsysteem te hard werkt en zijn eigen weefsels aanvalt. Deze hond mag nooit meer gevaccineerd worden, want een vaccinatie triggert een auto-immuunziekte.
Modern treatments include the use of essential fatty acid (EFA) supplements, antibiotic treatment with tetracycline and niacinamide (nicotinamide). Removal of claws as they become loose can help to alleviate pain, but generally isn't necessary. Although there are few studies to scientifically confirm the results, the treatment appears to be effective. Once the disease is in remission, supplementation may need to be continued for life to prevent relapse.

Evening Primrose Oil Capsules 3 x 1000mg (2 morning, one evening)
Vitamin E (Natural)  Capsule  1 x 671mg (morning)
High strength Cd Liver Oil      1 x 525mg (evening)
Biotin    Tablet                      1 x 2.5mg (evening)

Niacinamide                          2 x 550mg (1 morning & 1 evening)
Tetracycline                          4 x 250mg (2 morning & 2 evening)

With the Niacinamide He was started on three a day but his urine turned red
which meant he wasn't absorbing all so cut him down to 2 a day.

Flynn is 26 Kilos  (approx 57/58 lbs)

I also wash his feet in Malaseb especially if it's wet and muddy.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door