Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door britt
#2627689
vandaag weer bij de DA geweest zei raad me aan ivomec oraal toe te gaan dienen
nou lees ik op meerdere plekken dat ivomec de weerstand afbreekt terwijl die net weer een
beetje op peil begint te komen
haren beginnen weer te groeien en britt heeft een stuk minder jeuk
zie haar af en toe nog wel krabben maar niet meer bijten dat is dus een hele vooruitgang  :)
toch heeft ze nog steeds teveel aan demodex in huid maar wel al minder dan dat t was
ook is ze in een maand bijna een kilo gegroeit dus ook dat gaat de goeie kant op
nu ben ik bang als ik de ivomec oraal ga geven dat we zo weer terug zijn bij af

wat denken jullie???
Door britt
#2628112
de laatste keer hebben ze een ivomec spuit gegeven
daarnaast probiotica en doilis omega 3
maar nu zien ze toch te weinig resulaat vandaar dat ze nu ivomec oraal willen gaan geven
toch waar ze vorige keer 4 mijten per afkrabsel vonden hebben ze nu maar 2 mijten in 2 afkrabsels gevonden
en in de 3e afkrabsel helemaal geen mijt
dus volgens mij heeft t toch geholpen de huid vertoond nog wel verdikkingen maar dat wijten ze aan t krabben
Door britt
#2628137
ze heeft me ook geadviseerd te wassen met malaseb maar deze shampoo helpt niet tegen demodex
dus daar zie ik zo en zo de meerwaarde niet van in
Door nienk
#2628287
en de advocate? Bij Reus moest ik 2 of 3 keer om de 2 weken geven en toen nog een paar maanden iedere 4 weken. het duurde lang voordat de plek begon te genezen, maar uiteindelijk ging het over! je weet dat je op de goede weg zit als de plekken niet meer groter worden en er geen nieuwe plekjes meer ontstaan. nou is dat bij een berner lastiger te zien/voelen dan bij Reus, dat snap ik.
Door britt
#2628417
ze heeft geen open plekken meer wel is haar vacht zo dun dat je gewoon op de huid kijkt
dus ik kan goed zien of t erger wordt of niet
ik was al begonnen met advocate om de 2 weken maandag t 3e pipetje
ik zal eens kijken of ik een fotootje kan maken van haar rug dan heb je een beetje een idee
Door nienk
#2628433
britt schreef: ze heeft geen open plekken meer wel is haar vacht zo dun dat je gewoon op de huid kijkt
dus ik kan goed zien of t erger wordt of niet
ik was al begonnen met advocate om de 2 weken maandag t 3e pipetje
ik zal eens kijken of ik een fotootje kan maken van haar rug dan heb je een beetje een idee
en lijkt de advocate wat te doen?
Door britt
#2628464
kan ik niet goed beoordelen
de mijten nemen wel af maar of dat door de advocate komt of door de ivomec injectie van 2 wkn geleden
ik heb maar zo gedacht over advocate baat t niet dan schaad t niet
Door nienk
#2628468
britt schreef: kan ik niet goed beoordelen
de mijten nemen wel af maar of dat door de advocate komt of door de ivomec injectie van 2 wkn geleden
ik heb maar zo gedacht over advocate baat t niet dan schaad t niet
ja het aantal in een afkrabsel, maar dat zegt niet alles. zijn de plekken erger geworden? beter? groter? kleiner? anders? zijn er andere plekken bij gekomen?

'baat het niet dan schaadt het niet' is overigens niet helemaal waar, ook dat soort druppels zijn een belasting voor het systeem en moeten alleen gegeven worden als het A nodig is en B helpt.
Door britt
#2628472
ik zie wel verbetering maar weet niet of het alleen door de advocate komt de plekken zijn in ieder geval dicht 3 weken terug was haar hele rug nog 1 open wond

hier een fotootje
Afbeelding

Afbeelding
Door nienk
#2628532
en ze heeft toen die injectie, en de advocate tegelijkertijd gekregen?

als er zo duidelijk wel verbetering is, zou ik persoonlijk denk ik niet nu ook die pilletjes gaan geven. door mijt aangetaste huid doet er nou eenmaal erg lang over om te herstellen. ik zou dus de advocate blijven geven. dan weer 2 weken aan kijken, als het echt beduidend beter gaat kan je steeds langer tussen de pipetten laten zitten.

je zou haar een medical petshirt aan kunnen trekken. dan kan ze er niet aan zitten, en het kalmeert ook.

qua wassen: ik heb voor Reus de shampoo van Vet Gold Cream. dat is voor hem echt topspul, wordt er schoon van, zonder dat zijn huid of vacht uitdroogt. zeker als hij schilfertjes heeft oid knapt hij er echt enorm van op.
Door britt
#2628578
tja zo'n shirt waar haal je die hier nergens te krijgen ik heb wel zo'n ander shirt voor haar maar die trekt ze uit...
en die vet cold cream shampoo waar haal je die??

die injectie en de advocate heeft ze idd tegelijk gekregen
maandag krijgt ze in ieder geval weer een wasbeurt en advocate
Door nienk
#2628611
britt schreef: tja zo'n shirt waar haal je die hier nergens te krijgen ik heb wel zo'n ander shirt voor haar maar die trekt ze uit...
en die vet cold cream shampoo waar haal je die??

die injectie en de advocate heeft ze idd tegelijk gekregen
maandag krijgt ze in ieder geval weer een wasbeurt en advocate
beide zijn in webshops te krijgen, google doet wonderen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door