Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2625757
Zack drinkt sinds vorige week aardig wat meer als dat hij normaal doet. Dacht vorige week dat het kwam omdat het weer wat warmer was, maar nu doet ie het nog steeds. .verwming staat natuurlijk wel aan maar dat doet ie al de hele winter. Het is met 2 honden en een paar keer per dag schoon water geven, lastig meten wat hij drinkt, maar zal nooit meer dan 1.5 liter zijn en dat zou hij mogen hebben toch? Moet ik me zorgen maken en volgende week anders langs de da gaan? Hij heeft normaal alleen na lopen en eten dat ie drinkt maar nu ook regelmatig tussendoor. .
#2625786
Onze honden drinken niet meer dan normaal. Hoe oud is Zack?
Plast hij ook veel? Misschien strooizout van de pootjes gelikt?
Blaasontsteking?
Ik zou me niet meteen zorgen maken maar het wel in de gaten houden.
Als die veel kleine beetjes plast zou ik voor de zekerheid de urine laten testen op een blaasontsteking. Als die verder niet ziek oogt ( goede eetlust, normaal in zijn doen ) zou ik niet meteen langs de da gaan maar als het vele drinken langer aan blijft houden dan zou ik over een paar daagjes wel langs gaan.
#2625792
Tiesto en Zack schreef: Zack drinkt sinds vorige week aardig wat meer als dat hij normaal doet. Dacht vorige week dat het kwam omdat het weer wat warmer was, maar nu doet ie het nog steeds. .verwming staat natuurlijk wel aan maar dat doet ie al de hele winter. Het is met 2 honden en een paar keer per dag schoon water geven, lastig meten wat hij drinkt, maar zal nooit meer dan 1.5 liter zijn en dat zou hij mogen hebben toch? Moet ik me zorgen maken en volgende week anders langs de da gaan? Hij heeft normaal alleen na lopen en eten dat ie drinkt maar nu ook regelmatig tussendoor. .
misschien last van de droge lucht binnen want de hygrometer geeft hier 41% aan.
gr paulien ruud.
#2625801
Zack is nu 8. Eet gewoon en verder qua gedrag niet anders. .plast wel meer, maar omdat ie meer drinkt natuurlijk. .eerder plaste hij maar één hooguit 2 keer en soms de laatste ronde helemaal niet. Misschien dronk hij altijd wel te weinig. Tiesto drinkt veel meer, al eens nagekeken aarzelt was in orde. Woon op zich in een vochtig huis dus dat kan het niet zo snel zijn. .hou het in de gaten of het na het weekend nog is en anders volgende week maar naar de da. .niet dat ie suiker of iets met zijn nieren heeft. .
#2627927
Xerox schreef: Hier werd vorige week ook wat meer gedronken dan normaal. Nu de temperatuur weer is gedaald niet meer.
de luchtvochtigheid is gestegen, heeft  in dit geval niet veel met de temperatuur nodig.
maar dat had ik al eerder gemeld.
gr.®upa.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door